Keikari > Etiketti

Häävieraan pukeutuminen

(1/3) > >>

Co-re:
Mitenkäs tämä nyt taas meni? Kun ei erikseen mainita pukeutumisesta ja on odotettavissa, että sukulaissedät ja muut on niissä tummanharmaissa arkipuvuissaan tai mustissa ainoissaan, voiko keskellä kesää käyttää hyvinkin vaaleaa tai luonnovalkoista pukua?

Ei sillä, että näitä kukaan vahtisi. Pikemminkin tuo voisi kiinnittää huomiota tarpeettomasti vaikka olisikin etiketin mukaan ok. Tummansininen pellava on toki varmana valintana tuossa mutta nyt olisi hyvä rusketus ja tuolle luonnonvalkoiselle ei oikein ole käyttöä muuten.

Farmer John:
Vieraat eivät saisi pukeutua valkoiseen, eli jos on kuvioton luonnonvalkoinen niin jättäisin ehkä toiseen kertaan.

Co-re:
Hitto, olin onnellisesti unohtanut, että niinkin voi käydä (tuskin), että sulhasella on valkea puku. Olin jotenkin mieltänyt, että valkoinen on teoriassa ok miesvieraalla. On tuossa puvussa hienoinen raitakuosi mutta luonnonvalkea mikä luonnonvalkea, siitä ei pääse yli. Sininen ruudullinen pellava lienee nyt paras valinta niin kelien kuin tyylinkin puolesta.



Tuo Sievisen puku... :|

Leba:
Itsellä ollut sama mietinnässä, kun syyskuun alussa olisi häät edessä. Todennäköisesti itellä asu tulee olemaan navy irtotakki + harmaat/muut irtohousut. Puku on hankintalistalla, mutta siihen ei vielä kykene.

puttejanari:
Elokuussa olisi tarkoitus astella alttarille ja tällä hetkellä mietimme juhlien pukukoodia. Valtaosalla miespuolisista vieraista tuskin on sitä yhtä mustaa lukuun ottamatta muita pukuja, mutta niille joilla on haluaisimme suoda mahdollisuuden pukeutua rennompaan pukuun. Esimerkiksi jos olisin itse omien häideni vieras, niin sininen pellavapukuni olisi hääparin mielestä oikein sopiva asu. Mikään yleinen pukukoodihan ei oikein vastaa tällaista pukeutumista, ja ne vähemmän tunnetut pukukoodit (esim. arkipuku) eivät oikein naisten osalta ole tarpeeksi juhlavia.

Mitä kutsukorttiin nyt sitten raapustaisi: Arkipuku? Puku? Puku ja solmio? Tumma puku? Viimeeksi mainittu on siinäkin mielessä hiukan hankala, että en itse ole ajatellut pukeutua tummaan pukuun, vaan keskiharmaaseen kolmiosaiseen pukuun.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta