Kirjoittaja Aihe: Talvikengät  (Luettu 196505 kertaa)

kRAKA

  • Kisälli
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #330 : 07.09.14 - klo:22:26 »
Oon ajatellut hankkia Red Wingin Iron Rangerit syksy-/talvikengiksi, mutta vähän niiden sileä pohja arvelluttaa. Onko jollain kokemuksia sileäpohjaisten kenkien pohjien karhentamisesta/muusta vastaavasta toimenpiteestä suutarilla?

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #331 : 08.09.14 - klo:09:53 »
Minäkin olen vähän kattellut Red Wingejä, pikkasen eri mallia vaan. Olen saanut sen käsityksen, että Red Wingit ovat kokomerkintäänsä nähden reilusti mitoitettuja, mutta päteekö se sekä pituuteen että leveyteen?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Talvikengät
« Vastaus #332 : 08.09.14 - klo:11:07 »
...meillä on myös vanha ja hyvä ketju Red Wing -saappaista:

http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=1041.0
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #333 : 08.09.14 - klo:20:00 »
Oon ajatellut hankkia Red Wingin Iron Rangerit syksy-/talvikengiksi, mutta vähän niiden sileä pohja arvelluttaa. Onko jollain kokemuksia sileäpohjaisten kenkien pohjien karhentamisesta/muusta vastaavasta toimenpiteestä suutarilla?

Laitatin suutarilla nahkapohjaisiin Barker Butchereihin uutena puolipohjat ja kengät ovat toimineet hienosti haasteellisemmissakin keliolosuhteissa. Nuo eivät muuta kengän ulkonäköä päälle päin juurikaan, puolipohjan paksuus taitaa olla jotain 2mm ja pohjan kestävyys kautta pito hiekoitussoralla maustetuilla iljanteilla paranee. Puolipohjaus taitaa maksaa jotain 60-70€ joten suositeltava operaatio nahkapohjakengille joita käytetään keskimääräisessä suomalaistalvessa. 
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

kRAKA

  • Kisälli
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #334 : 08.09.14 - klo:20:50 »
Oon ajatellut hankkia Red Wingin Iron Rangerit syksy-/talvikengiksi, mutta vähän niiden sileä pohja arvelluttaa. Onko jollain kokemuksia sileäpohjaisten kenkien pohjien karhentamisesta/muusta vastaavasta toimenpiteestä suutarilla?

Laitatin suutarilla nahkapohjaisiin Barker Butchereihin uutena puolipohjat ja kengät ovat toimineet hienosti haasteellisemmissakin keliolosuhteissa. Nuo eivät muuta kengän ulkonäköä päälle päin juurikaan, puolipohjan paksuus taitaa olla jotain 2mm ja pohjan kestävyys kautta pito hiekoitussoralla maustetuilla iljanteilla paranee. Puolipohjaus taitaa maksaa jotain 60-70€ joten suositeltava operaatio nahkapohjakengille joita käytetään keskimääräisessä suomalaistalvessa. 

Tattista, tää oli hyvä tieto!

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Talvikengät
« Vastaus #335 : 08.09.14 - klo:21:16 »
Kyllä minä olen aina selvinnyt puolipohjauksesta +- 20 eurolla, ei tämän liimajopin pitäisi paljon enemmän maksaa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #336 : 08.09.14 - klo:21:34 »
Samaa mieltä, 70€ on jo ns. kusetushinta!

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #337 : 09.09.14 - klo:09:08 »
Onko tuo puolipohjaus semmoinen homma, jonka kuka tahansa pikasuutari osaa tehdä?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Talvikengät
« Vastaus #338 : 09.09.14 - klo:09:56 »
Onko tuo puolipohjaus semmoinen homma, jonka kuka tahansa pikasuutari osaa tehdä?

Jo vain. Nahkapohjan uloin kerros hiotaan matalammaksi, karhennetaan kitkan lisäämiseksi ja ohut kuminen lätkä liimataan päälle. Tämä ei kauaa vie ja palvelu onnistuu kaikkialla. Jos joku suutari myös ompelee puolipohjan kiinni, kustannus noussee.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

anon

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 292
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #339 : 09.09.14 - klo:11:19 »
Kannattaa nyt kuitenkin mennä ihan oikealle suutarille, jos lopputulos ja käytettävä materiaali kiinnostaa. Muuten saattaa tulla itku, ainakin jos ne kengät ei ole mitkään <200 biitterit.

Qristian

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 117
  • SL R 1
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #340 : 09.09.14 - klo:17:07 »
Ainakin vielä viime vuonna Pinkomo laittoi karkeakuvioiset puolipohjat sieltä ostettuihin RW Iron Rangereihin kaupan päälle.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #341 : 09.09.14 - klo:19:17 »
Mulle laitettiin Butchereihin kuvassa näkyvän kaltaisella kuviolla olevat Vibram -puolipohjat ja korkolaput. Tuntuvat toimivan talviliukkailla. Pidot paranivat.



Veikkaan että näissä pohjamateriaaleissakin on eroja, jotkut kumilaadut tuntuvat kovettuvan luistimiksi jo nollakelissä. Ihan kahdellakympillä en tuosta talvistamisoperaatiosta muistaakseni selvinnyt mutta väliäkö tuolla.

EDIT: Huomasin että tuolla kenkien hoito-ketjussa on veli Bordeuxin eilen postaama kuva monofixin Vibrameilla pohjaamista kengistä.

 
« Viimeksi muokattu: 09.09.14 - klo:19:25 kirjoittanut salaryman »
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #342 : 09.09.14 - klo:19:38 »
^Kyllä, sama pohja.

Major Tom

  • Kisälli
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #343 : 13.10.14 - klo:10:49 »

Onko kellään tietoa näistä (tai ehdotuksia vastaavista):
http://www.ctshirts.co.uk/men's-shoes/men's-boots/Tan-Stonebury-tumbled-brogue-boots?q=gbpdefault||mb115tan|||||||||||||
Eli hakusessa on tämäntyyppinen talvijalkine, pebble nahka, Ridgeway tai Danite pohja (commandot + sepeli= ei kiitos)

Mutta tämä CT, missä lienee valmistettu ja laatu on_______?


TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #344 : 13.10.14 - klo:13:48 »
Juuri tuosta parista ei ole, mutta yksi pari CT:n brogueita löytyy ja ne ovat olleet varsin hyvät kengät. Joskus liikkui huhua, että CT valmistuttaisi kenkänsä Barkerilla tai mahdollisesti Loakella. Kivan näköiset buutsit kyllä. Olen himoinnut vastaavia jo pari syksyä.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.