Keikari > Asut ja pukineet

Talvikengät

<< < (2/81) > >>

AlecLewain:
Hei!

Mielestäni omat Trickersin Stowit eivät ole koossa 8 juurikaan isommat kuin Church tai Crockett & Conesin kengät. Kerran sovitin villasukan kanssa yhden lenkin, mutta tuntui melko puristavalta ja sitä kautta viileältä. Paksu sukka riittää ainakin Stoweihin. En ole kylläkään testannut niitä näillä "kovemmilla pakkasilla".

Jos olisin halunnut ns. villasukkavarauksella olevat kengät, olisin joutunut kyllä ostamaan puoli numeroa normaalia isomman kengän.

edit: Stowit ovat myrskyreunoksella varustetut varsikengät kumi- tai nahkapohjalla. Omani otin dainite-pohjalla. Toistaiseksi en ole havainnut ongelmaa vaikkeivat nuo velttikengät olekaan. Toisaalta lumikin on antanut odottaa itseään.

CyberDog:
Mulla on puoli numeroa isommat loake gatcombet talvikenkinä. Kengissä on leveä lesti ja laitoin paksun pohjallisen. Sopii villasukka sisään. En usko että olis sopinut villasukka enää jos oisin 8 koon ostanut, mikä mulla on yleensä.

Riku:
Kävin itse juurikin äsken lounastauolla katselemassa talvikenkiä (koska Suomeen paluukin on ihan nurkan takana, ja jotain varrellista tai paksummille sukille sopivaa tarvitaan). Crockett & Jonesilla on alkanut ale (joskaan ei vielä kaikissa liikkeissä, osassa vasta joulun jälkeen), mutta tarjouksessa oli vain mustia kenkiä. Sovitin kuitenkin Pembroke- ja Coniston-malleja (lesti 325), ja hyväthän ne olivat jalassa (vaikka olivatkin kokoa 9.5E, muilta valmistajilta olen joutunut valitsemaan G-leveyden). Väri (tan) ja materiaali (grain) eivät kuitenkaan varauksetta miellyttäneet, joten normaalihintaisina jäivät liikkeeseen. Tilauksesta saisi toki mitä vaan (ja pohjatyypin vaihdon nahka -> kumi tai päinvastoin mihin tahansa malliin £50 lisähinnalla), mutta käyn tutkimassa muidenkin merkkien tarjontaa. Ensimmäisenä Grenson, toivottavasti jo tänään kotimatkalla.

Shell cordovan -saapas olisi luultavasti parasta mahdollista talvikengäksi. C&J:n myyjäkin suositteli sitä kovasti, mutta hinta kipuaa lähelle 500 puntaa...


Riku

sproily:
Kiitos Riku, ilmoittele mitä löytyy!

Hevosentakamusnahkaiset kengät olisivat mitä parhaimmat mutta hinta on tässä minullakin esteenä.

DandyAndy:
Kutakuinkin urbaaneissa olosuhteissa liikuttaessa kyllä mielestäni Suomen talvessa pärjää ihan vasikannahallakin, vaikka epäilemättä veldtshoen-kenkä ja cordovan ovat kova sana kosteissa olosuhteissa. Minulla on talvikäytössä Loaken 1880 Burfordit nahkapohjalla. Olen laitattanut niihin Vibram-kumiset puolipohjat, että en liukastele. Kun kenkiä muistaa hoitaa (kyllästys ja säännöllinen vahaus) ei kosteus vaivaa vaikka koivissa olisi vain vasikkaa. Noilla kestää olla lumihangessa kauemminkin. Testattu on.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta