Kirjoittaja Aihe: Alennusmyynnit  (Luettu 16683 kertaa)

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Alennusmyynnit
« : 12.12.09 - klo:20:29 »
Maailma on täynnä ihania tavaroita ja ostokiima painaa taas päälle. Joulunalus on vain niin huono vuodenaika luottokortin ulkoiluttamiseen, joten yritän kärvistellä jotenkin tämän seimentuoksuisen juhlan yli. Onhan kristittyjen jumalan syntymäpäivän jälkeen tavattu juhlia myös massiivisilla alennusmyynneillä.

Mutta kun vanha ei tahdo muistaa, että kuinkas alekausi starttasikaan vuosi sitten takaperin? Lähdettiinkö liikkeelle jo välipäivinä vai vasta tammikuun alussa? Löytyykö herrasmiehistä apua? Minkä verkkokauppojen alennuksia odotatte vai onko vinkkimiehillä antaa varman hevosen nimeä?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #1 : 12.12.09 - klo:20:59 »
Kyllä ne alennusmyynnit on mielestäni alkaneet yleensä välipäivinä heti Joulun, valon voitonjuhlan, talvipäivänseisauksen juhlinnan jälkeen.
Voisin kuvitella toki että näin ei ole kaikkein pienimmissä kivijalkamyymälöissä, niistä osa pitävät oviaankin kiinni välipäivät.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #2 : 12.12.09 - klo:22:57 »
Eivätkös alennukset alkaneet viime vuonna täällä Suomessa jo reilusti ennen joulua. Ainakin Stockalla taidettiin mennä -40%. Ovat spekuloineet, että tämän viikonlopun myynti ratkaisee, tehdäänkö taas sama ratkaisu.
Suositellaan täysraittiutta.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #3 : 12.12.09 - klo:23:41 »
Totta, varmasti vaikuttaa se miten myynti on mennyt ennen joulua koska varastot on tyhjiksi saatava että kevät mallisto saadaan sisään. Joten alennukset voidaan tarvittaessa aloittaa jo ennen joulua.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #4 : 13.12.09 - klo:02:10 »
Verkkokaupat! Verkkokaupat! Ei minua suomalaiset tuulipukumarketit kiinnosta.

Dahlberg

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #5 : 13.12.09 - klo:04:04 »
Itse en ole koskaan uskaltanut tai kehdannut verkkokaupasta tilata. Jotenkin se idea siitä, ettei näe tuotetta päällä ennen sen ostamista ei houkuttele. Mutta koska ilmeisesti laadukkaiden tuotteiden hankkiminen edullisesti Suomesta on hieman vaikeaa, pitänee jossain vaiheessa tuohon verkkokauppatouhuun tutustua, jos ihmisillä todellakin on sen käyttämisestä hyviä kokemuksia.
Tällä hetkellä omasta näkökulmasta maksan mielummin sen 50% preemion, jos tiedä että vaate oikeasti pukee minua ja tule käyttämään sitä tulevaisuudessa.

Mitä itse ketjun kysymykseen tulee niin, todellakin, viime vuonna alennusmyynnit alkoivat jo ennen joulua. Tosin lienee syytä huomioida, että silloin puhuttiin mediassa huomattavasti enemmän maailmantaloudesta ja lampaat toki kuuntelivat sitä peloissaan. Tänä vuonna ihmisiä pelotellaan vain influenssalla. Joten epäilenpä, että joudut odottamaan alennusmyyntejä ensi vuoden alkupäiviin asti.
« Viimeksi muokattu: 13.12.09 - klo:04:08 kirjoittanut Dahlberg »

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #6 : 13.12.09 - klo:06:17 »
En usko että viime talven kaltaista ale bonanzaa tiedossa tänä talvena. Kauppojen inventaariot ovat paljon pienemmät. Esim Stocka on valikoimiltaan kuin pula-ajan kauppa verrattuna viime vuoteen. Onneksi vielä ei olla 90-luvun alun tunnelmissa.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #7 : 28.12.09 - klo:10:54 »
Pitäisikö ryhtyä tähän itsekin, päivän Hesarissa herrasmies tekee vaivattomasti edullisia vaateostoksia Stockan alennusmyynnissä:

"'Menen sovituskoppiin, ja vaimo tuo sinne myyjän kanssa vaatteita. Pidän päällä vain alusvaatteet, ettei tule kuuma', hän kertoo.

Laukkanen kertoo ostavansa kerralla kymmenen paitaa ja kolmet housut.

'Seuraavan kerran vaatekauppaan pitää vaivautua juhannuksen jälkeen. Olen tehnyt näin jo viisitoista vuotta.'"
Suositellaan täysraittiutta.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #8 : 28.12.09 - klo:11:33 »
Edellisestä viestistä tuli mieleen taannoinen vaatekauppareissuni, jolloin 30-40 v. mies ja nainen (vaimo) olivat sovittelemassa miehelle farkkuja. Miehen vaimo hoiti myyjän kanssa käytännössä kaiken, mies vain sovitti itselleen farkkuja. Muun muassa "me voitais koittaa vielä yhtä kokoa isompaa" ja "voidaanks me varata nämä" kuuluivat naisen suusta, koskien oman miehensä farkkuja. Koin siinä sivussa läpi lähes koko tunneskaalan vihaa ja surua myöten. En ymmärrä miten jotkut miehet, luultavasti monikin suomalaismies, eivät kykene ostamaan itselleen edes perusvaatteita, tyyliseikosta nyt tässä yhteydessä puhumattakaan.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #9 : 28.12.09 - klo:11:38 »
Verkkokaupat! Verkkokaupat! Ei minua suomalaiset tuulipukumarketit kiinnosta.

Minua kiinnostaa ennen muuta netin kenkäkaupat. Pediwearissa on paljon eri malleja ja valmistajia alennuksessa, joskin alennukset vaikuttivat melko vaatimattomilta. Otan vastaan vinkkejä verkkokenkäkauppojen aleista!
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #10 : 28.12.09 - klo:11:48 »
Feressäkin on alennusmyynti alkanut, kun oli mainos Kauppalehden nettisivuilla.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #11 : 28.12.09 - klo:18:50 »
Kävin keskustan Stockalla. Mukaan tarttui Canalin PoW ruudullinen pikkutakki hintaan 210,- . Rekkiin jäi vielä kaksi (eri kuviolla) kpl kokoa 50 samaan hintaan (tänään klo 17:15). Leikkaus slimmi ollakseen Canali.   

ttj

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #12 : 28.12.09 - klo:19:05 »
Feressäkin on alennusmyynti alkanut, kun oli mainos Kauppalehden nettisivuilla.

Jep. Täytynee varmaan linnoittautua toimistolle alennusmyyntien loppuajaksi. Ferestä tarttui mukaan Pal Zilerin siisti tumma puku violetilla ruudukkokuviolla, -50%.
Those are my principles. If you don't like them I have others.

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #13 : 28.12.09 - klo:19:13 »
Verkkokaupat! Verkkokaupat! Ei minua suomalaiset tuulipukumarketit kiinnosta.

Samaa mieltä. Verkkokaupoissa ei ole ruuhkaa ja normaalihinnat ovat likimain samoissa summissa kuin kivijalkakauppojen alennushinnat. Turun Stockmann ja Sokos tarkastettu tänään. Tuli vähän sellainen fiilis, että olivat laittaneet huonoiten myyneet kamat alerekkeihin.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Alennusmyynnit
« Vastaus #14 : 28.12.09 - klo:19:25 »
http://www.coggles.com/

Cogglesin alennus on alkanut. Ei ehkä ihan kauhean paljon kiinnostavaa kamaa (ja itse odotan lähinnä Oi Polloin ja Tresbienin alennuksia), mut tuollakin ihan tsekkaamisen arvoisia juttuja varmasti. Woolrich Woolen Millsia, Haver Sackia ja Nigel Cabournia itse lähinnä tsiigaillut, mut löytyyhän tuolta mm. Oliver Spenceriä, Margaret Howellia ja muitakin hyviä myös.

Ja itse kauppa kyl hyvä, nopea toimitus ja muistaakseni postitkaan eivät ihan kauheita olleet.
« Viimeksi muokattu: 28.12.09 - klo:19:29 kirjoittanut BowtiePasta »
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!