Kirjoittaja Aihe: Smokki ja liivi  (Luettu 10961 kertaa)

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Smokki ja liivi
« Vastaus #15 : 15.12.09 - klo:16:11 »
Smokin kanssahan on tarkoitus, että vyötärö on peitetty, jolloin syntyy tyylikäs ja sulava kokonaisuus. Peitto onnistuu joko cummerbundilla tai liivillä. Näiden lisäksi kaksirivinen takki yksinään on etiketin mukainen vaihtoehto.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Smokki ja liivi
« Vastaus #16 : 15.12.09 - klo:16:13 »
Cummerbund on varmaan kätevä jos haluaa tuoda väriä asuun, koska se taitaa olla ainoa elementti asussa millä siihen oikein vuo tuoda väriä mustavalkoisesta poiketen. Mutta itse taidan suosia mustaa/yönsinistä liiviä sitten kun smokin päälle pistän.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Smokki ja liivi
« Vastaus #17 : 15.12.09 - klo:20:29 »
Itse käytin alkusyksystä smokkiliivien miettimiseen huomattavan paljon aikaa. En tosin ajatellutkaan muita värejä tai materiaaleja kuin saman mistä itse smokki on tehty. Mutta leikkausta, nappien määrää, kauluksia, jne pohdin tovin. Päädyin lopulta malliin missä ei ole mitään kauluksia, kolme nappia ja kaksi pientä taskua. Hyvin avonaisella leikkauksella, eli liivi kurkistaa vain muutaman sentin takin alta.

Mielestäni siitä tuli aika hyvä kokonaisuus. Tosin musta cummerbund on ollut enemmän käytössä.
Great minds think alike - fools never differ.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Smokki ja liivi
« Vastaus #18 : 15.12.09 - klo:20:42 »
Arvoisa Monsieur Hercule Poirot



Joskus tulevaisuudessa teetän räätälillä varmaankin melkolailla kuvan kaltaisen kokonaisuuden. (kuva on kyllä hieman epätarkka)

Tulevaisuudessa? Koskan sekin mahtaa sitten olla? Toivon, että ei menisi kymmentäkään vuotta, mutta tarvinnee saada raha-asiat vakaalle pohjalle, eli joko voittaa Veikkauksen peleissä tai päästä hyväpalkkaiseen ammattiin sitten kun ensin opiskellut jotain alaa.

Mielestäni liivi on juhlavampi ja muutenkin hienompi valinta kuin cummerbund.
« Viimeksi muokattu: 15.12.09 - klo:20:43 kirjoittanut JMasa »

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Smokki ja liivi
« Vastaus #19 : 15.12.09 - klo:21:05 »
Kyllähän Savile Row-puku olisi eliittiä, mutta itselleni kelpaisi ihan kotimaisen räätäli luomus.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Smokki ja liivi
« Vastaus #20 : 15.12.09 - klo:21:56 »
Itse ajattelin teettää Bangkokissa seuraavalla reissulla smokin, samalla räätälillä kellä teetin 3-osaisen puvun ja olen siihenkin tyytyväinen. Pitää vaan olla hyvin suunniteltu se ennen sitä että millaisen siitä tarkkaan haluaa. Mutta tuon Poirotin kuvan kaltainen takki ainakin (eli ei shaali kauluksin), lisäksi haluan liiviin ja takkiin pienet lenkit millä ne kiinnitetään housuihin niin että ne eivät nouse. Housuihin napit olkaimille. Värinä varmaan yönsininen jos vaan kangas löytyy laadukkaana. Mitähän muuta...
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Smokki ja liivi
« Vastaus #21 : 16.12.09 - klo:19:21 »
Solmuke ainakin voi, tai pitää olla.
« Viimeksi muokattu: 16.12.09 - klo:22:57 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Smokki ja liivi
« Vastaus #22 : 16.12.09 - klo:22:48 »
Kuvasta nyt ei saa oikein mitään irti. Mutta ei siinä paljoa hukkaankaan heitä jos ne nyt ei ihan nappiin sitten osukkaan.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi