Kirjoittaja Aihe: Kenneth Cole  (Luettu 14382 kertaa)

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Kenneth Cole
« Vastaus #30 : 27.11.09 - klo:17:30 »
Ihan foorumin ensimmäisten viestiketjujen joukossa oli kommentti Seppälän paidoista, jotka kommentin kirjoittaja oli kokenut laadukkaaksi (ketju on foorumin myllerrysten mukana kadonnut bittiavaruuteen). Jatkokommentit ketjussa olivat tyyliin "toivottavasti näitä juttuja ei tule enempää..". Arvatkaa kuultiinko kirjoittajasta enää?

Tuota noin... se kirjoittaja olin minä.

Kappas keppis.. Errare humanum est.. tai jotain. Hienoa että, (mielestäni) hieman nihkeiden kommenttienkin jälkeen pysyit kelkassa etkä ottanut asiasta nokkiisi.

^Totta. Mies jonka signatuurina on Motorhead-quote ei voi olla väärässä!

Kuten yllä oleva todistetaa, niin kyllä voi. :) Hauskaa kuitenkin, että tunnistit lähteen.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kenneth Cole
« Vastaus #31 : 27.11.09 - klo:17:34 »
^Totta mooses re. Motörhead. Vaikken muuten ole rokkimiehiä niin Lemmyn ja käskyläisten tekemisiä olen diggaillut pikkunappulasta asti. Päinvasroin kuin nykyisissä pellemetallisteissa / -rokkareissa, Lemmyssä on VOIMAA.

get your kicks on route six six six

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Kenneth Cole
« Vastaus #32 : 27.11.09 - klo:18:36 »
Kappas keppis.. Errare humanum est.. tai jotain. Hienoa että, (mielestäni) hieman nihkeiden kommenttienkin jälkeen pysyit kelkassa etkä ottanut asiasta nokkiisi.

Noh, se kommentti meni niin sanotusti viihteen piikkiin. Ainakin ivyllä oli muistaakseni hauskaa - huonon huumorin ystävä kun on. Mahdoinkohan itse karkottaa loistoviestilläni sen Seppälän vihollisen, kun ei heppua ole tainnut sen koommin näkyä?
Suositellaan täysraittiutta.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Kenneth Cole
« Vastaus #33 : 27.11.09 - klo:18:40 »
^ Olenkohan menettänyt paljonkin, kun en kyseistä Seppälä-paitaväittelyä muista...

Oletteko muuten huomanneet, että keskustelut tuppaavat lipsumaan aika paljon aiheesta täällä :D Ylläpito on onneksi varsin armelias.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Kenneth Cole
« Vastaus #34 : 27.11.09 - klo:19:53 »

Oletteko muuten huomanneet, että keskustelut tuppaavat lipsumaan aika paljon aiheesta täällä

Sinänsä offariin lipsuminen ei yllätä, monesti vaikkapa jotain spesifiä kysyvälle vain muutama jäsen vastaa, jos suurimmalla osalla ei ole asiasta tietoa. Pienestä (aktiivi-) käyttäjäkunnasta huolimatta foorumin tietopohja on hurja.

Rönsyileehän tämä juttu, mutta en minä ole jaksanut näitä "jälkilöylyjä" ruveta moderoimaan. Mikäli keskustelu siirtyy yhden ketjun sisällä toiseen foorumin kontekstissa olennaiseen aiheeseen niin sitten jaan aiheet, mutta muuten herrasmiesten keskustelu on niin asiallisilla linjoilla, että ei mielestäni moderointitarvetta juuri ole. Semmoiseen "natsimoderointiin" ei ole ainakaan minulla mielenkiintoa ryhtyä, eikä Villekään ole sen suuntaisia signaaleja antanut.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Kenneth Cole
« Vastaus #35 : 27.11.09 - klo:20:16 »
Niin, ainakaan vielä ei ole sille varmaankaan tarvetta, koska käyttäjäkunta on sen verran pieni. Joillain foorumeilla on kyllä juuri tämä aiheessa pysymisvelvoite karannut käsistä ja jotkut moderaattorit jakelevat parin päivän jäähyjä varoituksetta. Täällä pieni offtopic on mielestäni mukavaa pikku jutustelua ja huulenheittoa.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kenneth Cole
« Vastaus #36 : 07.12.09 - klo:23:54 »
Offtopic:

Ivyman, vastatakseni kysymyksiisi kerron sinulle yksinkertaisen ja helposti kumottavan alkuoletukseni sekä päätösketjuni, joka johti tähän johtopäätökseen.

Premissi 1: Useimmat suomalaiset kenkäkaupat myyvät huonoja kenkiä
Premissi 2: Useimmat suomalaiset kenkäkaupat myyvät (miltei) ainoastaan derby-rakenteisia kenkiä

Johtopäätös: Huonot kengät ovat derby-rakenteisia.

En vastaa päättelyketjun vedenpitävyydestä, sillä lyhyiden viiden tunnin yöunien jälkeen eivät aivot toimi niin kuin niiden pitäisi.

Älä toki ota tätä sanatarkasti, mutta tämä on nykyinen trendi.

Derby-rakenne on muodissa, mikä tarkoittaa, että on myös paljon huonolaatuista blucheria liikenteessä. Tämä valtava korvaspäällismeri saattaa myös saattaa laadukkaat tuotokset huonoon valoon.

Tästä syystä oxford-kenkä näyttää lähes heti paremmalta.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

signorlaine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: Kenneth Cole
« Vastaus #37 : 08.12.09 - klo:13:04 »


Annan sinulle neuvon: pukeudu mihin tahansa vaatteisiin jotka saavat sinut tuntemaan että maailma on Sinun.

Jos kuvasi peilissä heijastaa sisäistä energiaasi, voit pukeutua mihin vain. Jos sisälläsi ei ole mitään et voi pukeutua mihinkään ja olla samalla tyytyväinen, tällöin sartoriaalinen elämäsi on sarja pettymyksiä ja epäilyksiä jotka kuluttavat viimeisetkin itsevarmuuden rippeet. Jos lukeudut jälkimmäiseen tapaukseen, on parasta vain peittää alastomuus ja antaa olla. Jos lukeudut ensimmäiseen tapaukseen, seuraa sydämesi ääntä.

Mies tekee vaatteensa.

Mitä enemmän olet oma itsesi ja loistat sisäistä energiaasi, sitä enemmän läsnäolosi näkyy ulkopuolelle, peittivät sitä minkälaiset vaatteet tahansa. Vaatteet ovat työkaluja, jotka auttavat toisia huomaamaan keitä me olemme. Voisin hyvin pukeutua rikkinäisiin farkkuihin ja ketjuihin, en minä siitä muuttuisi, mutta kuva omasta itsestäni ei välittyisi vaatteiteni kautta muille.

Muoti tulee, muoti menee. Herrasmies erottuu massasta oli jalassa derbyt, oxfordit tai vaikkapa kovin yleiset Nokian kumisaappaat.
The only way to atone for being occasionally a little overdressed is by being always absolutely over-educated. -Oscar Wilde

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kenneth Cole
« Vastaus #38 : 08.12.09 - klo:13:13 »
Tottakai, olet oikeassa.

Mielestäni korvaspäällinen on vain tylsä näky, ja sitä on liikaa. Pidän myös henkilökohtaisesti enemmän oxford-rakenteisista kengistä.

En ole väittänytkään, että kenenkään ei tulisi käyttää derbyjä vain sen takia, että ne ovat muodikkaita. Minulla nyt sattuu vain olemaan kaksi ongelmaa niiden kanssa, ja ne ovat virta ja yleinen estetiikka.

Toisin sanoen: en pidä niistä, ja ne ovat muodikkaita -> meh (ei siis johdu siitä, että ovat muodikkaita)

Pitäkää toki, varsinkin Ivy, en minä pane pahakseni, mutta itseäni ne eivät viehätä.

Eiköhän voida lopettaa tähän? :)

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kenneth Cole
« Vastaus #39 : 08.12.09 - klo:14:11 »
Huonot kengät ovat derby-rakenteisia.

Kopioin logiikan omaan oxford-teesiini (not to be taken seriously, mind), tämänpäiväisen lounastunnin aikaisen kauppakävelyn kokemuksella.

1.Kävin Zarassa
2. Näin siellä mustat oxfordit.
3. Ne olivat huonolaatuiset, tennarimaisen kevyet, liimapohjaiset

PÄÄTELMÄ

4. Oxfordit ovat huonoja koska Zara myy niitä.

--

Sproily, vakavasti ottaen, eiköhän kyse ole nyt esteettisestä ja / tai pukeutumispoliittisesta preferenssistäsi, jolla ei ole de facto mitään tekeemistä kenkätyyppien laatuolettamuksen / - totuuden kanssa?

Ihan samasta syystä preferoin derbyjä: muodolliset, jäykemmät oxfordit ovat minusta liian englantilaiset, ei muuta. Tällä ei ole mitään tekemistä niiden oletetun ja / tai todellisen ladun kanssa.

Todettakoon, että äskeisellä kaupunkikävelyllä minulla oli oxfordit jalassa, vaihtelun vuoksi.

Muodikkuudesta vielä: on myös oxford-kenkiä, jotka  (esim. mainitsemani Zaran) on suunniteltu ja valmistettu nimen omaan muotinäkökulma huomioon ottaen ts. kengät ovat kapeahkokärkiset jne jotta ne pelaisivat ynteen Zaran ultraslimmien, pikkulapsille mahtuvien pillihousujen kanssa. ;P

Mitä tulee valtavirrassa seilaamiseen / siitä erossa pysymiseen, olen joka solullani non-konformisti. En hyväksy nyky-yhteiskunnan toimintamalleja, nykyihmisen minä minä minä mulle kaikki heti -asennetta jne. Tai kenties hyväksyä on huono sana, kunhan suhtaudun nykymaailman menoon ja asenneilmastoon jossain määrin nihkeästi / epäilevästi. Koen oman pukeutumisenikin heijastelevan sitä, oli jalassa blucherit tai ei. En vain halua huutaa maailmalle erikoisuuttani.

Pahoittelut politikoinnista.. Keep On Keepin On!

http://www.youtube.com/watch?v=ydJGWPUT--I
get your kicks on route six six six

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kenneth Cole
« Vastaus #40 : 08.12.09 - klo:14:34 »
Heh heh, varsin piristävää keskustelua.

Ja olet myöskin oikeassa, varmaankin suurin osa tästä näkemyksestä johtuu omista mieltymyksistäni.

Erityisesti teoriassa derby on aivan yhtä laadukas kuin oxfordikin.





Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.