Kirjoittaja Aihe: Lean Garments  (Luettu 151723 kertaa)

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #345 : 26.02.16 - klo:11:31 »
Ehkä se onkin yhteiskunnallinen tavoite. Nuoremmat ja vanhemmat sedät laihduttamaan.

Minulle tuossa on vieläkin paljon tilaa. Hyvin mahtuu liikkumaan, eikä näytä makkarankuorelta...

Eli tästä ja edellisestä paidasta molemmista M. Nyt vielä uudessa oli mittojen mukainen kaulus. Edellisessä 1-1.5 ilmoitettuun lisää...

kiitaja

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #346 : 26.02.16 - klo:11:33 »
Ei nuo liian kapeita olleet, mutta muita ongelmia mitoituksissa sen sijaan oli ainakin ocbd:n osalta.

Sun täytyy siis ryhtyä laiharille!

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #347 : 26.02.16 - klo:11:43 »
On se rintakehästäkin tiukka eikä pelkästään keissin kohdalta. Kai ne koulumaailman kynikset on sitten paras kohderyhmä  :)

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #348 : 26.02.16 - klo:11:48 »
Niin kyllä se rasva sinnekin kertyy ;)

Ja laiha ei ole sama kuin kynäniska. Itsellä bmi on siinä normaalissa. Vaikka olenkin jo yli kolmekymppinen. Urheilu kannattaa. Saa syödä niitä suomen parhaita hampurilasiakin rauhassa...

kiitaja

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #349 : 26.02.16 - klo:12:03 »
On se rintakehästäkin tiukka eikä pelkästään keissin kohdalta. Kai ne koulumaailman kynikset on sitten paras kohderyhmä  :)

Lol, yleensä jos paita kiristää sekä ylhäältä että alhaalta, on se aika selkeä merkki väärästä koosta?

Oon itse semmosissa 180/80 mitoissa ja M oli torson osalta passeli. Missä kulkee kynäniskan raja? :D

Jaydee

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #350 : 26.02.16 - klo:13:15 »
^ Heh hyvä kysymys, ehkäpä paidankauluskokoon 42 saakka. Johtopäätöksenä siitä on, ettei LG olekaan enää tehnyt kyniskokoja isompia. Pop-overit (XL) pystyin itse vielä nappaamaan, vaikka niissäkin lähinnä hihojen pituusmitoissa jäi pari senttiä vajaata, mikä normaalipaitaan olisi liikaa. Ennen kuin LG:lla on CT-tyyppiset kolmiulotteiset kokovariaatiot (110 eri valmiskokoa + hihan hienosäätö), niin suurimmalle osallehan paidat ei parhaalla mahdollisella tavalla sovi. Se on varmaan epärealistinen odotus, mutta esitetään nyt seuraavaan kokotaulukkoon toive koolle 43 ja hihaoptioon 96 cm.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #351 : 26.02.16 - klo:13:32 »
Lol, yleensä jos paita kiristää sekä ylhäältä että alhaalta, on se aika selkeä merkki väärästä koosta?

Mun ymmärrykseni mukaan paidan koon määrittää kaulus ja hartiamitta, torson leveys sitten ns. fitin mukaan. Ja se mitä itse kritisoin on tietysti että vanhat LG:t osuivat kaikkien mittojen osalta täysin spot on ja uudet eivät. Jos tähän on hyvä bisnesperuste niin toki upea juttu, jos ei niin ei välttämättä kannata ryssiä vanhojen asiakkaiden kanssa tehtävää bisnestä kun esim. itse olen ostanut jokaisen tuotteen joita myyntiin on tullut (poislukien chinot). Plus että tietysti jossain vaiheessa kannattaa lukita ne mitat koska niiden muuttelu jokaisen erän välissä tulee aiheuttamaan sen että kukaan ei jaksa enää tätä testirumbaa. Alussa sen ymmärsi kun paidat maksoivat 20e, nyt ne ovat jo yli 50 euroa jolloin vaihtoehtoja löytyy esim. Suittarilta jonka leikkaukset osuvat itselleni täysin nappiin.

kiitaja

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #352 : 26.02.16 - klo:13:34 »
Joo totta. Oletin tässä että farmerilla oli kokona M, joka ei itsessään ole mikään erityisen raamikkaan miehen valinta. :) Korjatkoon jos olen väärässä.

Kokotaulukon loppuminen kesken on ihan validi harmituksen aihe. Kuitenkin jos yrittää itse sujahtaa liian pieneen paitaan vaikka kroppa ei anna myöten, kannattaa ihan reippaasti valita isompi koko eikä etsiä syyllisiä muualta ja julistaa asiakaskuntaa kaikkoavaksi.


edit. oon tuosta samaa mieltä, ettei niitä mittoja kannattaisi joka kerta muuttaa. Mulla heittää (ennen pesua) näissä about kaikki mitat 1-5cm, joten tuosta kokotaulukon +1cm kaulukseen en vielä vetäisi kovin suuria johtopäätöksiä. Koita sitä isompaa kokoa, kiinnostaa oikeasti kuulla tuomio sen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 26.02.16 - klo:13:46 kirjoittanut kiitaja »

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #353 : 26.02.16 - klo:13:59 »
Lean Garmentsin kokotaulukko ei ole mitenkään erityisen slimmi - päinvastoin, näyttää sangen mietityltä paketilta.

S menee 88-91cm rintakehälle, M 91-96 väliin, L 97-102, XL sopivasti 103-106 huitteille. Sinällään hymyilin, että oma kokoni olisi XL (vyötäröä saisi ottaa sisään huolella, yokea kaventaa ja hihoista puuttuu pari senttiä - mutta vyötäröllä ei lopulta ole paljoakaan väliä, jos istuvuus on ylhäällä OK), mutta tuo mitoitus ei minusta ole huono - etenkin jos unohtaa S/M/L/XL -jaottelun ja katsoo kauluskokoja.

Näyttää asiakaskunnan huomioiden hyvältä setiltä.

Paidan koon määrittävät kaulus- ja rintamitta, hartiamittaa ei valmispaidoissa saa kovinkaan helposti kohdalleen, mutta siinä voi pienen overhangin sallia (toisin kuin puvuissa) ilman, että mitään jäätävää tapahtuu.
Kaikki villa tottelee rautaa.

kiitaja

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #354 : 26.02.16 - klo:14:10 »
Mulla näissä ongelmaksi muodostui kädentie, joka on melkoisen pieni ja kiristää kainalosta. Valkoisessa ocbd:ssä ennen pesua mitattuna 23cm. Jussi varmaan osaa sanoa mikä on kohtuullinen?

Liian isona varmaan vaikuttaa paidan pysymiseen housuissa (kun nostaa kädet ylös), mutta nyt on mennyt mun osalta liiallisuuksiin.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #355 : 26.02.16 - klo:14:16 »
Mulla näissä ongelmaksi muodostui kädentie, joka on melkoisen pieni ja kiristää kainalosta. Valkoisessa ocbd:ssä ennen pesua mitattuna 23cm. Jussi varmaan osaa sanoa mikä on kohtuullinen?

Mitä kokoa käytät? Yleisohjeena pitäisin sitä, että ainakin valmispaidoissa, joissa kutistumaa ei välttämättä tiedä, lisätään olkapäänympärysmittaan (eli siihen, missä sauma on) käden ollessa ala-asennossa (ja mahdollisuuksien mukaan jännitettynä) sellainen 5-6cm (tuo siis täysmittaan, ei puolimittaan). Mittapuolella voidaan mennä pieni aavistus tiukempaankin. Rintamitan pitää olla myös riittävä, koska siitäkin tulee liikevaraa kättä nostettaessa, samoin hihassa pitää olla tarpeeksi leveyttä.

Nakinkuoret sitten sikseen, niihin tarvitaan joustokangas.
Kaikki villa tottelee rautaa.

kiitaja

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #356 : 26.02.16 - klo:14:18 »
Koko on M. Otin mitan lay flattina, eli todellisuudessa ~46 cm.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #357 : 26.02.16 - klo:14:45 »
Koko on M. Otin mitan lay flattina, eli todellisuudessa ~46 cm.

Minusta tuo on napakahko, mutta ei ihan ennenkuulumaton. Kyse on kuitenkin sangen slimmistä paidasta. Samalle rintakehämitalle saattaisin itse slimmiä valmispaitaa sarjoessani harkita 51-53cm välille osuvaa kädentietä (puolimitta siis 25.5-26.5cm) ja n. 38cm hauista (puolimitta 19cm). Olkakaarrokkeen leveys (yoke) olisi n. 45.5-46.5cm kulmilla. Tuo siis noin yleisesti lapaseen tarttuneena "educated mutuna" kokemuksen pohjalta. En silti pidä noita napakampiakaan kokoja mahdottomina, mutta ehkä suosittelisin kädentien koon (ja tuon 4-6cm sopivan välyksen - neljä on sangen napsakka ja koska mitta on vaikea otettava, menisin ehkä jopa viidellä, kuten aiemmin totesin...) ilmoittamista.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Zni

  • Kisälli
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #358 : 26.02.16 - klo:15:30 »
Jaa, näköjään tummansininen denim-sprezza siirtyi kesäkuulle.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #359 : 27.02.16 - klo:13:08 »
Tänään testailin vielä tarkemmin ja mittailin paitoja ja mun käsityksen mukaan jossain kusee nyt pahasti (tai sitten en osaa mitata). LG:n sivuilla M-kokoisten rintamitta SC + BD = 54cm, Chambray = 55cm (kolme kertaa pestynä). Minä sain mittaamalla Chambray 52cm, SC 52,5cm ja sininen BD 53cm (kaikki pesemättömiä paitoja). Kuvat ohessa, viimeisessä kuvassa vielä vertailuna chambray sekä edellisen dropin valkoinen BD molemmat M koossa. Pyysin kundeja lähettämään kaikista size-upit, jos niissä kusee mitat samassa suhteessa niin pitäisi olla melko lähellä edellisen dropin M-kokoa.

Chambray mitat:


Chambray vs saman dropin sininen BD / Chambray vs edellisen dropin valkoinen BD


SC mitat: