Kirjoittaja Aihe: Varusteleka  (Luettu 59036 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Varusteleka
« Vastaus #45 : 13.11.14 - klo:22:17 »
Lähinnä kattelisin täältä käytettyä ylijäämäkamaa, Mil-Tecit kannattaa pääsääntöisesti kiertää kaukaa, ja aikalailla samaa kamaa nuo kaikki muutkin halpismerkit kuten Brandit, MFH, ja Rothco.

Mun mielestä aika kova heitto ottaen huomioon että Pastori juuri kehunut Branditin takkia. Hänelläkin tietty se bloggareille tyypillinen pieni propaganda-arvo kirjoituksessa, mutta en nyt jaksa uskoa että hän paskaa takkia hyväksi kehuisi. Jos voisit vähän tarkentaa mihin mielipiteesi perustuu?

No onhan tämä vähän sama, kun joku tulisi penäämään että perustele nyt ihmeessä miksi menit tolleen sanomaan Lloydin kengistä.

Näin.

Mil-Tec on halpisvalmistaja joka tekee repro-armykamaa hiukan sinne päin. Jonkun Miltec-M65:n ja vanhan Made In USA Alpha M65:n laatuero on aikamoinen.
get your kicks on route six six six

Mangrove

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Varusteleka
« Vastaus #46 : 29.01.16 - klo:16:23 »

snowie

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Varusteleka
« Vastaus #47 : 03.02.16 - klo:22:09 »
Jos olisi miesten kokoja, niin voisi poistaakin. Jostain syystä kyseistä palttoota ei ole lainkaan koossa XL (1/2) long.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Varusteleka
« Vastaus #48 : 15.02.16 - klo:10:39 »
Ehtisikö kukaan mackinaw-takin omistava ottaa siitä kuvan minulle? Kirjoittaisin mieluusti seuraavan kolumnini Taloussanomille tästä takkityypistä, mutta en sellaista omista, ja kuva juttuun tarvitaan kyllä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Herra S. Mies

  • Kisälli
  • Viestejä: 12
    • Profiili
    • Miekkaa mahtavampi
Vs: Varusteleka
« Vastaus #49 : 18.02.16 - klo:13:05 »
Kävin Lekassa ostamassa kantokassin (pelottavan kokoinen kivääripussi) valoständeille ja sovitin samalla tässä ketjussa mainittua mackinaw-takkia. Hinta ei ole ollut korkea edes uutena, muistaakseni n. 89 €. En silti innostunut niin, että olisin ottanut vaatekappaleen mukaani. Kangas vaikutti käsituntumalla lepsulta ja takki muutenkin vähän ryhdittömältä. Ovatko muut käyneet hypistelemässä takin materiaalia? Ohjatkaa minut takaisin oikealle tielle, jos olen pohdinnoissani täysin väärässä. 

Toisaalta, kokemukseni villakangastakeista perustuu kirpputorilta muinoin ostamaani pomppaan, jonka villakangas muistuttaa lähinnä puuta. Se lienee alunperin jostain 70-luvulta.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Varusteleka
« Vastaus #50 : 18.02.16 - klo:13:16 »
Sovitin mackinawin käydessäni 'Lekassa, mutta se näytti kuvissa paremmalta kuin livenä. Fitti oli jopa hieman yllättäen minulle ihan ok, mutta sinne se jäi roikkumaan.

Tietynlainen ryhdittömyys oli samanlaista kuin pea coateissa.

Halpahan se on, mutta miksi ostaa jotain mikä ei lämmitä mieltä edes ostaessa.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Varusteleka
« Vastaus #51 : 18.02.16 - klo:21:40 »

Tietynlainen ryhdittömyys oli samanlaista kuin pea coateissa.


Yllätys? Molemmat ovat alunperin sotilasvarusteita ja lekan takki toisinto toisen maailmansodan aikaisesta jakokamppeesta.

IMHO vaatten ryhdikkyydessäkin kantajalla on oma osuutensa. Mutta mitäs minä mistään mitään tiedän?
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Ville Rantanen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 139
    • Profiili
Vs: Varusteleka
« Vastaus #52 : 18.02.16 - klo:23:39 »

Tietynlainen ryhdittömyys oli samanlaista kuin pea coateissa.


Yllätys? Molemmat ovat alunperin sotilasvarusteita ja lekan takki toisinto toisen maailmansodan aikaisesta jakokamppeesta.

IMHO vaatten ryhdikkyydessäkin kantajalla on oma osuutensa. Mutta mitäs minä mistään mitään tiedän?

En ole tuota Mackinawia hiplaillut, mutta halvoissa peacoateissa olen huomannut olevan ongelmana, että villakangas on velttoa ja epäilen, että tässäkin saattaa olla tuosta kyse, ja siihen viitattiin ryhdittömyydellä. Vaikka leikkaus olisi hyvä, huono kangas tekee vaatteesta huonomman näköisen.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Varusteleka
« Vastaus #53 : 19.02.16 - klo:10:16 »
Tuotemerkki on Särmä. Vaate ei.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Varusteleka
« Vastaus #54 : 19.02.16 - klo:16:47 »
En pitäisi lekan macin kangasta mitenkään velttona tai ryhdittömänä, ihan normalia jämerää talvitakkilaatua. Leikkaus on mitä on ja istuu semmoisen vartalon päälle joka sattuu olemaan tuohon leikkaukseen sopiva: Ei se ole vaatteen vika jos mies sisällä on väärän mittainen ja tuo takki vaatii skrodempaa ruotoa tai paksua välikerrosta alle näyttääkseen ryhdikkäältä. Itse pidän vähintään hintansa arvoisena mutta makuasia.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Varusteleka
« Vastaus #55 : 19.02.16 - klo:22:28 »
Varusteleka, meidän kaikkien ensivaatehtimo.

Pari takkia tuolta ostaneena totean hinta/laatusuhteen olevan erinomaisen.
Mistään ei saa tuon parempaa karvalakkia tai sarkatakkia.

Ja monet muutkin asut ovat tuolla erinomaisen istuvia ja
sopivia varsinkin talvikäyttöön.


Annala

  • Kisälli
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Varusteleka
« Vastaus #56 : 01.03.16 - klo:12:50 »
Ostonappi kutkuttelee seuraavan tuotteen kohdalla. Onko jollain ko. takkia tai kommenttia tuotteesta?

https://www.varusteleka.com/en/product/mil-tec-navy-greatcoat-black/21504

IsMaVa

  • Kisälli
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Varusteleka
« Vastaus #57 : 01.03.16 - klo:15:30 »
Ostonappi kutkuttelee seuraavan tuotteen kohdalla. Onko jollain ko. takkia tai kommenttia tuotteesta?

https://www.varusteleka.com/en/product/mil-tec-navy-greatcoat-black/21504

No jos great-coatia haluut etkä haluu maksaa omaisuutta nii tää ajaa asian. Laatu nyt ei oo mikään super mut eipä oo hintakaa. Btw mulla ois yks tällanen lähes käyttämätön koossa 48 jääny kaappiin roikkumaan, halvalla lähtee ;)

Ane

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 251
    • Profiili
Vs: Varusteleka
« Vastaus #58 : 30.03.16 - klo:21:42 »

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Varusteleka
« Vastaus #59 : 30.03.16 - klo:22:48 »
Ostonappi kutkuttelee seuraavan tuotteen kohdalla. Onko jollain ko. takkia tai kommenttia tuotteesta?

https://www.varusteleka.com/en/product/mil-tec-navy-greatcoat-black/21504
Jos sun karisma on yhtä vaikuttava kuin Winston Churchillillä niin osta, jos ei niin älä osta. Näyttää nimittäin melko heräksti larppaukselta kantaa sotapäällikkötakkia ihmisten ilmoilla.