Kirjoittaja Aihe: Ykkösoxfordit  (Luettu 6024 kertaa)

OFlahertie

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 82
    • Profiili
Ykkösoxfordit
« : 26.02.10 - klo:00:54 »
Harkitsen uusien Oxfordien hankintaa ja olen lähes varmasti päätynyt Church'sin Balmoraliin. Vaihtoehtoja puntaroidessani tuli mieleen udella, mitä keikarilaiset käyttävät parhaimpina (lue juhlavimpina, muodollisimpina) Oxfordeinaan esimerkiksi häissä tai hautajaisissa? Moniko käyttää kiiltonahkaisia?

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Ykkösoxfordit
« Vastaus #1 : 26.02.10 - klo:08:38 »
Itselläni käytössä "black polished binderinä" pukukenkinä.
Ei kenkä voi enää muodollisemmaksi muuttua ko tilaisuuksiin.

Jos nyt tilaisin niin ottaisin "black calfina", on ehkä piirun verran käyttökelpoisempi
arkikäyttöön.

Käytännössä kaikilta valmistajilta löytyy vastaava malli. Laadut jne käytännössä myös aika yhtenevät samoissa hintaluokissa.
Oma neuvoni on että ota ne mitkä sopii parhaiten jalkaan. Sitä kuitenkin arvostat sitten pitkän päälle.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Ykkösoxfordit
« Vastaus #2 : 26.02.10 - klo:10:15 »
Itselläni Church's Consul black calfina.

Suosittelen välttämään polished binder -nahkaa.  Kiillon saa parempilaatuiseen black calf -nahkaan ongelmattomasti, mutta corrected grain -tyyppinen polished binder ei ikinä tule yhtä hyvälaatuiseksi, kuin käsittelemätön vasikka.

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Ykkösoxfordit
« Vastaus #3 : 26.02.10 - klo:10:54 »
Omissa kintuissa tällä hetkellä juurikin Church'sin Balmoralit. Minäkin suosittelen välttämään Polished Binder-nahkaa ja kiiltonahkaisia käytetään vain frakin ja smokin kanssa.

Jos mustille Oxfordeille ei käyttöä ole hirveästi luvassa voisi kuvitella jotain edullisempaakin kenkää, mutta tässä kannatta tietysti tehdä niin kuin parhaaksi näkee. Onhan ne Church'sit kauniimmat kuin vaikkapa Loaken Oxfordit. Itse sijoittaisin 300 rahaa ennemmin kenkiin joita pitäisin paljon kuin satunaisessa käytössä oleviin popoihin, mutta en tietysti tiedä kenkäkaappisi tilannetta. :)
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Ykkösoxfordit
« Vastaus #4 : 26.02.10 - klo:11:07 »
Toistaiseksi ykkösenä ovat C&J:n Radstock, sillä dainite on kovin mukava ympärivuotiseen käyttöön. Toivon mukaan jokin päivä ykköseksi päätyy bespoke-tilaus Jan Kielmanilta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Dan-D

  • Vieras
Vs: Ykkösoxfordit
« Vastaus #5 : 26.02.10 - klo:13:32 »
Tutkinpas pikaisesti googlettamalla tuota Jan Kielmania.  Voitko vähän valottaa ko. firman toimintaa ja laatua noin nettikeskusteluiden perusteella tai oletko peräti päässyt hypistelemään heidän kenkiään?  500 euroa bespoke-parista kuulostaa jokseenkin naurettavalta.  Nettisivuillaan tarjoavat mahdollisuutta tilata itse otetuilla mitoilla, mikä kuulostaa riskaapelilta.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Ykkösoxfordit
« Vastaus #6 : 26.02.10 - klo:14:04 »
Itse suhtaudun suurella varauksella mihin tahansa 'virtuaaliseen bespoke-toimintaan', jossa mitat otetaan itse. Eräs bespokeen olennaisesti kuuluvista asioista on kokeneen vaatturimestarin varmat otteet keholla, tai yhtälailla kengäntekijän jalan mittaillu ennen kengän tekoa; siispä ylipäänsä tapaaminen ja suhteen luonti.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Ykkösoxfordit
« Vastaus #7 : 26.02.10 - klo:15:13 »
Dan-D, olen lukenut runsaasti Kielmanista sillä se kiinnostaa minua hintansa vuoksi. Puolassa hintataso on täysin toinen kuin Keski-Euroopassa, Kielmanin historia sisältää runsaasti nimekkäitä asiakkaita ja valmistajaa on suositeltu vuolaasti Filmnoirbuff:n foorumilla. Tuo 500 euron lähtöhinta sisältää ilmeisesti puolalaisen vasikkamateriaalin, uniikin lestin sekä uniikit lepolestit. Luonnollisesta postimyynti ei kannata, mutta Puola ei ole kovin kaukana joten useamman parin tilaavalle retki on taatusti kannattava. Toistaiseksi Kielman on valintani, mutta Puolassa on toki muitakin tasokkaita - ja jopa halvempia - bespoke-suutareita.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Dan-D

  • Vieras
Vs: Ykkösoxfordit
« Vastaus #8 : 26.02.10 - klo:15:16 »
Jaa, täytyypä katsoa, mitä FNB:n foorumilla aiheesta sanotaan.

Itsekään en ehdoin tahdoin lähtisi Puolaan etettämään (ainakaan yhtä paria) kenkiä, mutta jos sattuisi sinne päin muuten vain, voisi tuolla hinnalla helpostikin tilailla kenkiä.

psu63

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 221
    • Profiili
Vs: Ykkösoxfordit
« Vastaus #9 : 14.10.14 - klo:19:39 »
Juuri nyt televisiossa Hans Välimäki tilasi Kielmanista kengät

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Ykkösoxfordit
« Vastaus #10 : 15.10.14 - klo:19:59 »
Oho, nyt en usko ilman kuvamateriaalia. Linkki verkkotoistopalveluun, kiitos.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/