Kirjoittaja Aihe: Analoginen kirjoittaminen  (Luettu 8467 kertaa)

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Analoginen kirjoittaminen
« : 22.09.14 - klo:10:58 »
Marssia suoraan kirjakauppaan vai tehdä ketju keikariin?

Laajennetaan kynäketjua koskemaan papereita/muistioita ja kirjoittamista. Ei siis mitään hifistelyä itsetarkoituksena vaan toimivia romppeita.

Joku saattaa tässä vaiheessa kysyä, miksi helvetissä, kun on nää datausvehkeet? Ainakin omalla kohdalla menee niin, että koneympäristö jotenkin tappaa (lopunkin) luovuuden ja toimii ainoastaan puhtaaksi kirjoittamiseen. Ehkä se on musteen haju, josta saa yhteyden suurempaan...

Minkälaisia settejä porukoilla on käytössä?


konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Analoginen kirjoittaminen
« Vastaus #1 : 22.09.14 - klo:23:02 »
Crossia, Parkeria jne. Ja aina palaan 1 € mainoskynään. Voi unohdella rauhassa ja valtaosalla niin paljon parempi kirjoittaa. Moleskinen A5 vihko pitäisi ostaa. Muita hyviähän ei edes ole.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Analoginen kirjoittaminen
« Vastaus #2 : 23.09.14 - klo:00:59 »
Kynänä hyvä ja halpa Uni-ball Jetstream. Pitäisi ostaa noita isompi nippu.
http://thewirecutter.com/reviews/the-best-pen/

Lehtiön määrittelee koko ja sivumäärä. Sivujen pitää riittää muutamaksi kuukaudeksi ja koko jotain A5. Painoa ja bulkkia ei voi olla tolkuttomasti, joten sivut eivät voi olla mitään paksuja. Tykästyin hiljan Miguelriusin muistikirjoihin. Hyvä opasiteetti, vaikka sivut ovat ohuita.
http://www.amazon.com/Miquelrius-Wirebound-Notebook-6-Subject-College/dp/B009E6WFN6





Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Analoginen kirjoittaminen
« Vastaus #3 : 23.09.14 - klo:08:55 »
A6 Moleskine, lyhyt lyijytäytekynä ja Pilotin rollerball kulkee yleensä taskussa siltä varalta että inspis iskee, eli ei ns. ammattikäyttöön varsinaisesti tarvitse. Leuchtturmin muistikirjoista on muistaakseni ollut jossain langassa puhetta, ja on pitänyt sellaista kokeilla Moleskinen korvaajaksi.

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Analoginen kirjoittaminen
« Vastaus #4 : 23.09.14 - klo:09:06 »
Kyniä löytyy vaikka kuinka, eniten käyttöä taitavat nähdä Staedtler 92525-05 (lyijytäytekynä) ja Zebra Sharbo X. Mutta yleensä teen vain tilapäisiä muistiinpanoja, joten alustana tapaa olla palasiksi leikattujen hukkatulosteiden kääntöpuolet. Toisin sanoen ihan perus tulostin/kopiopaperi.

On minulla tapana ostaa silloin tällöin fiinejä muistikirjojakin, vaikken niitä sitten pahemmin käytäkään. Tältä pohjalta olen itse tykännyt Leuchtturm1917:sta enemmän kuin Moleskinestä, mutta varsin samantapaisia ne ovat.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Analoginen kirjoittaminen
« Vastaus #5 : 23.09.14 - klo:10:40 »
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Analoginen kirjoittaminen
« Vastaus #6 : 23.09.14 - klo:13:19 »
^ Tuohan on digitaalinen, kahdessakin mielessä.
--
-Mars-

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Analoginen kirjoittaminen
« Vastaus #7 : 25.09.14 - klo:11:06 »
Näillä mennään, Amerikan malliin.

« Viimeksi muokattu: 25.09.14 - klo:11:09 kirjoittanut VT »

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Analoginen kirjoittaminen
« Vastaus #8 : 27.09.14 - klo:15:43 »
Jetstreameja ja moleskine tulossa, thanks. Eiköhän näillä päästä alkuun.

Höyryvasara

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Analoginen kirjoittaminen
« Vastaus #9 : 14.11.14 - klo:22:09 »
Itse olen yrittänyt taistella analogista kirjoittamista vastaan. Työhommissa tulee tehtyä paljon muistiinpanoja ja olen yrittänyt saada kaikki suoraan koneelle. OneNote ja iPad notes on suhissut paljon, mutta silti nopeissa tilanteissa mikään ei voita kynää ja paperia. Nyt olen suunnitellut palauttavani analogisen kirjoitusalustan takaisin salkkuun. Eli Moleskin kauppaan tieni vie heti maanantai aamuna. (Ellen viikonloppuna löydä hyvää appia muistiinpanojen tekoon ja asiallisen oloista tikkua resistiivisen näytön päälle kirjoittamiseen.)

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Analoginen kirjoittaminen
« Vastaus #10 : 14.11.14 - klo:23:23 »
Olen edelleen pystynyt pitäytymään ruutuvihossa ja
puukolla teroitetussa lyijykynässä.
Näistä en kovin helposti luovu.