Kirjoittaja Aihe: Miesten tuoksut  (Luettu 229025 kertaa)

Venemies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #315 : 09.02.19 - klo:19:47 »
Joo vähän typerä kysymys. Muotoillaan se nyt vaikka näin: onko Tobacco Vanille kenellekään teille ylivertaisen hyvä ykköstuoksu?

Edellä mainitsemani Drakkar Noir on kovassa käytössä. Tajusin myös että lukemattomat perussuihkugeelit (Rexona, Adidas tms.) ovat tuoksultaan DN:n johdannaisia.

Ostin sokkona sen kanssa samassa paketissa myös Jean Paul Gaultierin Kokoricon. Yllättävä tuoksu. Muistuttaa minua Burberry Londonista mausteisella makeudellaan. Joku todella miellyttävä tuoksu niissä on yhteinen. Kokoricon kaakao on veikeä. Tätäkin tulee käytettyä aika paljon.
Käy stockalla testaamassa. En nyt ainakaan Rexonan ja Adidaksen kanssa samaan lauseeseen laittaisi ;)

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #316 : 10.02.19 - klo:11:55 »
En nyt ainakaan Rexonan ja Adidaksen kanssa samaan lauseeseen laittaisi ;)

Drakkar Noirissa on jotenkin onnistuttu saamaan se ”suihkunraikas” tuoksu onnistumaan niin hyvin, että sitä on kopioitu monissa markettisuihkugeeleissä vaihtelevalla menestyksellä.

lättmjölk

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #317 : 08.07.19 - klo:16:09 »
Mistä saisi pienempiä <50ml pulloja edt? Tulee käytettyä harvemmin, niin noi isommat edt riittää vuosikymmeniksi.
ainoa synti, jota älykäs ihminen pelkää on ikävystyminen

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #318 : 08.07.19 - klo:18:56 »
Monista tuoksuista on 30 ml versiot. Esimerkiksi Stockmannilta löytyy ensimmäiseltä sivulta jo 3 kpl.

https://www.stockmann.com/category/kosmetiikka/miehet/tuoksut

Venemies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #319 : 24.09.19 - klo:10:34 »
Mistä saisi pienempiä <50ml pulloja edt? Tulee käytettyä harvemmin, niin noi isommat edt riittää vuosikymmeniksi.

YSL myy useasta tuoksusta 40ml. Kalliimmista Tom Fordin suosituimmista löytyy myös 30ml ihan Stockmannilta.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #320 : 24.10.19 - klo:17:05 »
Onko tuo Tobacco Vanille hintansa arvoinen?
Mahdoton sanoa. Riippuu maustasi, ihostasi ja lompakostasi.

Palaan vielä tähän.

Jo ennestään minulla on Tom Fordin Grey Vetiver ja For Men, jotka pienten sattumien kautta olen hankkinut tutustumatta TF-valikoimaan kummemmin. Nyt kävin tuoksuttelemassa Helsinki-Vantaan Tom Ford tiskillä, jossa pidin melkein kaikista kokeilemistani tuoksuista.



Lost Cherry oli todella törkeä ja elegantti samaan aikaan. Minussa ei taida olla miestä sitä pitämään, mutta voin kuvitella pari tyyppiä joille se sopisi. Tobacco Vanille taas oli ensimmäinen vaniljatuoksu, joka ei ällöttänyt.

Myyjä ei tarjonnut yhtäkään tuoksua iholle kokeiltavaksi, mutta antoi kyllä mukaan Metallique ja Black Orchid näytepullot.



Black Orchid on kiehtovalla tavalla unisex. Koskaan ennen en ole tykännyt noin selvästi naisellisesta tuoksusta. Olen sipaissut sitä joka päivä sen jälkeen. Katsotaan kuinka pitkälle 4ml riittää. Jotkut tuoksut ovat tulleet tiensä päähän jo muutaman millin jälkeen, ja pullo on jäänyt peilikaappiin koskemattomana.

Jokin yhteinen tekijä kaikissa haistamissani TF tuoksuissa oli. Ne olivat hyvin elegantteja, hillittyjä ja vivahteikkaita. Yksikään ei ollut yksiselitteisen ”loud”, vaan tuoksut herättivät enemmänkin kysymyksiä kuin huusivat jotain viestiä. Siitä minä pidän.

Varsinkin nuo Private Blend osaston tuoksut ovat hieman hintavia, mutta kyllä niissä mennään (ainakin minun näkökulmastani) seuraavalle tasolle.

Venemies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #321 : 29.02.20 - klo:20:59 »
Onko tuo Tobacco Vanille hintansa arvoinen?
Mahdoton sanoa. Riippuu maustasi, ihostasi ja lompakostasi.

Palaan vielä tähän.

Jo ennestään minulla on Tom Fordin Grey Vetiver ja For Men, jotka pienten sattumien kautta olen hankkinut tutustumatta TF-valikoimaan kummemmin. Nyt kävin tuoksuttelemassa Helsinki-Vantaan Tom Ford tiskillä, jossa pidin melkein kaikista kokeilemistani tuoksuista.



Lost Cherry oli todella törkeä ja elegantti samaan aikaan. Minussa ei taida olla miestä sitä pitämään, mutta voin kuvitella pari tyyppiä joille se sopisi. Tobacco Vanille taas oli ensimmäinen vaniljatuoksu, joka ei ällöttänyt.

Myyjä ei tarjonnut yhtäkään tuoksua iholle kokeiltavaksi, mutta antoi kyllä mukaan Metallique ja Black Orchid näytepullot.



Black Orchid on kiehtovalla tavalla unisex. Koskaan ennen en ole tykännyt noin selvästi naisellisesta tuoksusta. Olen sipaissut sitä joka päivä sen jälkeen. Katsotaan kuinka pitkälle 4ml riittää. Jotkut tuoksut ovat tulleet tiensä päähän jo muutaman millin jälkeen, ja pullo on jäänyt peilikaappiin koskemattomana.

Jokin yhteinen tekijä kaikissa haistamissani TF tuoksuissa oli. Ne olivat hyvin elegantteja, hillittyjä ja vivahteikkaita. Yksikään ei ollut yksiselitteisen ”loud”, vaan tuoksut herättivät enemmänkin kysymyksiä kuin huusivat jotain viestiä. Siitä minä pidän.

Varsinkin nuo Private Blend osaston tuoksut ovat hieman hintavia, mutta kyllä niissä mennään (ainakin minun näkökulmastani) seuraavalle tasolle.
Tuosta Black Orchidista ainakin saa helposti pääsäryn. Omaan mieleen Tom Fordeista on ehkä Oud Wood, mutta nämä ovat aika raskaita tuoksuja ja suosittelen olemaan varovainen. Ns. helpompiakin on, riippuu toki mitä haet.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #322 : 29.02.20 - klo:21:30 »
Tuosta Black Orchidista ainakin saa helposti pääsäryn. Omaan mieleen Tom Fordeista on ehkä Oud Wood, mutta nämä ovat aika raskaita tuoksuja ja suosittelen olemaan varovainen. Ns. helpompiakin on, riippuu toki mitä haet.

Ostin Black Orchidin, ja olen pitänyt sitä silloin tällöin. Mikään toimistotuoksu se ei ole, vaan vaatii tietyn mielentilan. Itse en tietenkään saa siitä päänsärkyä, mutta voimakas se kyllä on.



Versace Eros alkoi yllättäen aiheuttamaan pahoinvointia. Vanilja alkoi vain ällöttämään voimakkaasti. Annoin sen pois. Näinkin siis voi käydä.



Kevyemmistä tuoksuista puheenollen: ostin Karl Lagerfeld Bois de Vetiverin. Tämä on niin kevyt, että se sopii toimistoon erinomaisesti. Meinasin jo antaa tämänkin pois silkan tylsyyden takia, mutta eräs läheinen ihminen pitää tästä kovasti. Olen sitten oppinut pitämään tuoksun tietynlaisesta huomaamattomuudesta ja harmittomasta vadelmaisuudesta.

Kyllä tuoksussa yleensä pitää joku idea ja tunnetila olla. Kaapissa on useita ihan asiallisia tuoksuja, joiden käyttöön ei vain ole mitään todellista syytä, jos on varaa valita jokin merkityksellisempi tuote.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #323 : 01.03.20 - klo:23:22 »
Katsos vain.. Itse olen puolestani aivan koukussa tuohon Versacen Erokseen.. Tuo vanhempi sininen on noussut ihan vakiokamaksi niin että Edt:n lisäksi käytän myös saman sarjan deodoranttia ja partavettä. Ja nyt otin myös kokeiluun pienen pullon sitä uudempaa Eros Flamea Edp:nä. (punainen pullo)
Toki, on myönnettävä että muutenkin pidän voimakkaista tuoksuista. Nimittäin monen kammoksuma YSL:n klassikko Kouros 80- luvun alusta on suurin kestosuosikkini jota hyllyltä löytyy aina niin Edt:nä, deodoranttina sekä partavetenä.
Toki siitähän on pitkälti kiinni mikä kenenkin iholle sopii ja mikä tosiaan sopii tunnetilaan ja käyttäjän habitukseen.

Givenchyn Gentlemania suosittelisin myös kokeilemaan mikäli tuo Eros on kuitenkin joskus uponnut. Gentlemanissa on samoja vivahteita muttei ehkä ihan yhtä voimakkaana kuitenkaan.
VASTATUULEEN!

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #324 : 03.04.20 - klo:14:17 »
Kärkkäisen tavaratalosta Eau De Cologne 250ml 6,50€. Siinä hintatietoisen valinta ;)

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #325 : 18.01.22 - klo:00:34 »
Osaako kukaan suositella jotakin vastaavaa tuoksua kuin Trumpers West Indian Extract Of Limes? Tai siis vastaavaa muutoin paitsi kestoltaan, koska tuo Trumpers haihtuu huitsun nevadaan ajatustakin nopeammin. Sen lyhyen hetken ajan, tuo tuoksu on kyllä miellyttävän aito ja luonnollinen. Mutta tosiaan, jos jokin samantyyppinen olisi tiedossa, niin ehdotuksia tänne, kiitos.

Ja Floris 89 sitten löytyy jo kaapista. Yksi suosikeistani nykyisin.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #326 : 07.05.22 - klo:19:01 »
Olen 80-luvun nuori ja sen myötä kasvanut klassisten, hienojen tuoksujen maailmassa.

Tänään kävin Helsingin keskustassa mm. Stockalla, ja huomasin että miesten tuoksuosastot ovat täynnänsä samankaltaisia kovahintaisia trendituoksuja, mutta myös että kaikki hyvät, klassiset ja persoonalliset tuoksut ovat kadonneet hyllyiltä.

Bossin, LaCosten, Armanin ja Cerruttin klassisia 80-luvun tuoksuja ei näemmä enää ole kaupan. Drakkar Noir, Kouros, Tuscany…näitäkään ei edes Stockmannilla ollut.

Tietääkö joku onko Helsingissä liikettä jolla edelleen näitä kaupan? Tai linkkiä luotettavaan nettikauppaan jossa näitä yhä tarjolla?

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #327 : 10.05.22 - klo:15:29 »
”I am disgusting, so I will take TWO bottles of Drakkar Noir.”

Erinomainen, erinomainen valinta. Mr. T:n ja Dale Earnhardtin mainostama tuoksu, joka lienee yksi historian maskuliinisimmista. Siinä ei tuoksu tyttömäisyys millään tavalla.

Kokeilepa Strawberrynet nettikauppaa. Omat tilaukset ovat ainakin tulleet fiksusti ja sujuvasti.

Argonnessen

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #328 : 02.03.24 - klo:16:39 »
Nyt rupes kiinnostamaan tuo Drakkar Noir sen verran että haluaisin käydä sitä nuuhkuttelemassa jossain, mutta ainakaan Tampereella mikään liike ei näyttäisi sitä myyvän.Sokos, Stockmann, Kick's... Ja testaamatta en sitä osta.

Fragrantica-sivusto on todella hyvä, siellä voi hakea monipuolisesti, hyvät kuvaukset, se esittelee että nämä ovat samantapaisia, ja mitä muita sarjaan kuuluu tai mitä muuta valmistajalla on. Ainoastaan sillä "Accords" ei pysty hakemaan.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #329 : 03.03.24 - klo:20:11 »
Tuntuu siltä että kaikki vanhat klassiset miesten partavedet ovat saaneet väistyä tusinatrendituoksujen tieltä.

Jokin aika sitten kävin Stockmannilla tutkimassa tilannetta. Ei ole Armanin klassista bergamottituoksua, ei Tuscanya, ei Bossin kasaripowerscentia, ei Kourosia, ei Nino Cerrutia, ei Lacosten hienoa kasarituoksua, ei mitään. Drakkar Noiria, Paco Rabannea, ei mitään.

Kyllä entisaikaan oli asiat paremmin.