Kirjoittaja Aihe: Miesten tuoksut  (Luettu 230758 kertaa)

ultra

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 157
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #135 : 22.11.11 - klo:20:47 »
^^Minulla on sitä nelosta (oranssi) ns. päivittäisessä käytössä. Pidän. Parempi puolisko ymmärrettävästi pitää myös.
I am a Gooner.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #136 : 22.11.11 - klo:20:56 »
Itse olen kaikki nyt testaillut, eikä mikään niistä oikein pelittänyt. En ole tuoksuharrastaja, mutta tässä nyt jotain sarjasta: Ykkönen oli kiva, kolmonen ja nelonen ihan jees ja kakkonen ei sitten ihan mieleeni aika Axemainen. Kaikki olivat kuitenkin vähän mitäänsanomattomia, enkä ostaisi noilla hinnoilla. Toimivat varmasti lahjoina, koska ovat niin mitäänsanomattomia ja toiminevat monella. En sanoisi niitä huonoiksi, vain ylihinnoitelluiksi. Jos tämä olisi Ralphin entry-level sarja tuoksuja, joka olisi suunnattu tavallisiin marketteihin nämä pelittäisivät siinä konseptissa. Tässä hintaluokassa on paljon parempiakin vaihtoehtoja.

E: Minulta kysyttiin, että haluanko jonkun tuoksun joululahjaksi. Chanelin Allure Homme Sporttia on täälläkin kehuttu ja se kiinnostaisi, mutta mitenköhän sopii nuorelle? Kaupunkiin en luultavasti ennen viikonloppua pääse ja mielipiteet ovat muutenkin tervetulleita. Myös vinkkejä hyvistä talvituoksuista otetaan vastaan.
« Viimeksi muokattu: 22.11.11 - klo:21:48 kirjoittanut Alex Entwistle »
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #137 : 22.11.11 - klo:21:18 »
Aikahyppy nuoruuteen, jotenkin nuo tuollaiset pelittivät silloin. Sitten paljon myöhemmin ne jäivät pelkkään lähes hajuttomaan deodoranttiin - elleivät jäisi, pitäisi talouden allergikko yllä tarpeettoman suurta välimatkaa.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #138 : 24.11.11 - klo:12:39 »
Muuton aikana laatikon pohjalta hyppästi esiin testeripullossa Davidoffin Adventure. Nyt kun elän nöyrästi pahvilaatikoista ja kokeilin tuota niin se olikin yllättävän jees. En yhdistä tuoksua ollenkaan kuraiseen ja moottoripyöräilevään Ewan McGregoriin. Which was nice. Jotenkin siinä kuitenkin on vivahde sitä fiilistä mitä markkinoinnissa on haettu.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Tonnik

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #139 : 11.06.12 - klo:16:57 »
Itsekin olen välillä Basenotesin foorumeilla pyörinyt ja omaan makuuni erinomaisia herrasmiehen tuoksuja ovat:

Lorenzo Villoresi Uomo
Acqua di Parma Colonia
Andy Tauer L'air du desert Marocain
Creed Green Irish Tweed
Tom Ford Grey Vetiver

Itse en pahemmin noista tavaratalo-osastojen tai muotisuunnittelijoiden kuten Armani, Hugo Boss, Calvin Klein yms. synteettisistä massa- ja rahantavoittelutuoksuista juurikaan välitä ja toivon että muutkin oppisivat arvostamaan oikeiden parfyrmöörien laadukkaista raaka-aineista tehtyjä tuoksuja. Sehän taitaa olla herrasmiesten ajatusmaailmalle ihan luonnollistakin, eikö? Silti, pitää myöntää että itsekin pidän erittäin paljon Chanelin Egoistesta sekä YSL:n Opium pour homme EDP-tuoksuista kun haluan vähän mausteisempaa ja vauhdikkaampaa otetta.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #140 : 11.06.12 - klo:20:58 »
Kesän alettua on ollut virkistävää ottaa taas käyttöön sitruspohjaiset tuoksut. Noista Aqua di Parman perus-Colonia ja Diorin Eau Sauvage kuluvat eniten käytössä.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Border

  • Vieras
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #141 : 11.06.12 - klo:21:21 »
Tulipa tuossa mieleen; olisi kiinnostavaa tietää onko foorumilaisilla jotain sellaisia tuoksuja, jotka ovat kulkeneet elämässä mukana pidemmän aikaa. Itse sain ensimmäisen Grey Flannel -pullon lahjaksi 1970-luvun lopussa ja sama merkki on ollut käytössä näihin päiviin asti, joskus harvemmin mutta siihen kuitenkin aina jossain vaiheessa palaan. Luottotuoksu.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #142 : 11.06.12 - klo:21:25 »
^Dior Fahrenheit, tosin 90-luvun ja 2010-luvun välillä oli pitkähkö tauko...
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #143 : 11.06.12 - klo:23:00 »
^^Tuscany (by Aramis) ja Armanin perusklassikko aftershave. Ensinmainittu mausteinen ja persoonallinen syystuoksu ja jälkimmäinen lienee kaikille tuttu. Molempia ostin ensimmäisen kerran 90-luvun alussa, ja molempia löytyy tuoreemmat pullolliset kaapista.


Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #144 : 14.06.12 - klo:07:35 »
Tulipa tuossa mieleen; olisi kiinnostavaa tietää onko foorumilaisilla jotain sellaisia tuoksuja, jotka ovat kulkeneet elämässä mukana pidemmän aikaa.

Aqua di Gio, julkaisustaan asti. Toimi heti, tuntuen täysin omalta. Vaikka onkin sangen geneerinen, tunnistuu se kuitenkin kaveripiirissäni nimenomaan minun tuoksukseni.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Renkaanpotkija

  • Vieras
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #145 : 14.06.12 - klo:08:01 »
Tulipa tuossa mieleen; olisi kiinnostavaa tietää onko foorumilaisilla jotain sellaisia tuoksuja, jotka ovat kulkeneet elämässä mukana pidemmän aikaa.

Aqua di Gio, julkaisustaan asti. Toimi heti, tuntuen täysin omalta. Vaikka onkin sangen geneerinen, tunnistuu se kuitenkin kaveripiirissäni nimenomaan minun tuoksukseni.

Oma tavaramerkkituoksu on Davidoffin Cool Water. Käytössä säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta kuitenkin jo liki 20 vuotta.

Cdos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
  • turhin postaaja 2013
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #146 : 14.06.12 - klo:11:38 »
AdP, ei tuu muita juuri käytettyä
Saatana mitä paskaa tämä nykyään on
Kiitos asiallisesta viestistä, jatka samaan malliin niin saadaan foorumin taso pysymään korkealla.

jennyfer

  • Kisälli
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #147 : 08.07.12 - klo:01:45 »
Itse kannatan Bruno Banania, sopiva hinta-laatusuhde.

swag

  • Kisälli
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #148 : 24.07.12 - klo:15:45 »
fragrance directistä lähti tilaukseen YSL Kouros Eau de Toilette Spray, Burberry for Men Eau de Toilette Spray ja Davidoff Silver Shadow Eau de Toilette Spray. aiemmin olen käyttänyt lähinnä ck onea ja eternityä.

Rinzai

  • Kisälli
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #149 : 07.10.12 - klo:23:21 »
Olen ollut tuoksufriikki aivan pienestä pitäen, laatutuoksuja aloin keräillä 12-vuotiaana, joten olen jäävi ottamaan kantaa tuleeko tuoksuja käyttää vai ei; itselleni se on iso osa elämää.

Elin pitkään tyytyväisenä Stockan exclusiivien kera, mutta sitten läksin yliopistovaihtoon Kyotoon (teetaideopintoihin).

Ihastuin tietty maan valtavaan suitsukevalikoimaan, mutta n.2kk koulussaolleeenani jouluchakaita valmistellessamme ilmassa leyhyi jumalainen, sanoinkuvaamaton tuoksu. Kysyin alkuperää ja minulle esiteltiin hienolla tuhkalla täytetty (tuhka tietty käsinmuodosteltu) suitsukeastia, jossa kyljellään pieni viipale (10x10x2mm, l,w,d) Jinko'a. Aquilleria Agallochia - ikivihreää puuta, jonka tietty sieni on infestoinut ja joka maannut suon uumenissa satoja vuosia.

Oudh, Aloeswood, Agarwood, Jinkoh, Kyara. Tämä raaka-aine on omalla kohdallani, sekä huone- että intiimituoksuna (suitsukkeina, öljyinä ja parhaiden parfymöörien tuotteissa) keskeisin.

Paitsi kaupankäynti oecd- maiden kautta (essential oils 75 - 300€/3ml -sic!-), paras eurooppalainen tätä base/heartnotea hyödyntävä artesaani on ylivoimaisesti Montale (Pierre Montale).

Check out Aus Liebe zum Duft! Ei mitään markettituoksuja, takaan!


Kiitän ja palaan tuonnemmin,

Rinzai