Kirjoittaja Aihe: Miesten tuoksut  (Luettu 229046 kertaa)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #300 : 06.12.18 - klo:17:30 »
Davidoffin Cool Water täytyy vielä hommata.

Mulla se Cool Water jäi hyllyyn muutaman käyttökerran jälkeen...

Mutta vika ei ole todellakaan tuoksussa, vaan minussa. Ei vaan herätä tuntemuksia.

Tämä on taas, jälleen kerran tämä hankala pala purtavaksi: Mitä sinä haluat, mikä sinua oikeasti miellyttää? Vastausta ei kannata kysyä muilta vaan ainoastaan itseltään. Jos joku semmoinen, mitä lauma ei arvosta, tuntuu hyvältä, se on lauman ongelma, ei sinun.


"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #301 : 06.12.18 - klo:20:11 »
Muista aina kokeilla omalle iholle. Paperiliuska antaa vain vihjeen lopullisesta tuoksusta. Todellinen tuoksu syntyy vasta iholla, ja se on sekoitus omaa luontaista tuoksuasi, mahdollista tupakoinnin jättämää hajua ja niin edelleen. Joihinkin tuoksuihin kuten Bleu de Chaneliin sopii jopa pieni hien haju sekaan.


Työkaverina oli harmaantunut charmikas keski-ikäinen mies, jolla oli nuoruudessa kadulla lyttyyn lyöty nenä, pistävät jäiset silmät, parkatakki, farkut ja vaelluskengät. Mieletön läsnäolo, jossa tupakan hajuun sekoittui todella hienosti kunnon parfyymi. Oli pakko kysyä mitä tuoksua hän käyttää, ja kyseessä oli Joop! Homme. Pyysin häntä tuomaan pullon joskus töihin, että saisin kokeilla sitä itsekin. En pitänyt siitä omalla ihollani lainkaan. Meisseli ei vain jotenkin riittänyt kantamaan sitä tyttömäistä kirsikkapurkan käryä itse.

Eri kulttuureista tulevilla työkavereilla on usein todella erikoisia ja vahvoja tuoksuja, jotka sopivat heidän olemukseensa, mutta joita en itse käyttäisi.                     

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #302 : 07.12.18 - klo:18:20 »
Minua tuo tupakan haju ja hajuveden tuoksu yhdessä eivät miellytä. En ole kertaakaan tuntenut niiden toimivan samassa ihmisessä samalla kertaa.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #303 : 07.12.18 - klo:18:43 »
Olen nyt partaa pidellessäni ryhtynyt myös partaöljyä käyttämään. Ensimmäinen pulloni lähestyy puoliväliä ja jossain vaiheessa aiheellista ostaa seuraava. Minkästuoksuisia suositellaan täällä?

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #304 : 07.12.18 - klo:21:07 »
Dick Jonsonin snake oilin vanilla bourbonin ja patsulin yhdistelmästä tuntui ensin jännältä, mutta ainakin itselläni tunnelmaa latistaa mielleyhtymät vana tallinnin tai southern comfortin tuoksuun. (Ei sillä, ettei etelän mukava olisi ihan hyvää shottiainesta sopivassa tilanteessa)

Paras tuoksu tähän mennessä (disclaimer: subjektiivinen näkemys perustuen aika vinksahtaneisiin makumieltymyksiin) on ollut beardbrandin tree ranger. Jotenkin vaan tykkään puun tuoksusta, tuolla edt puolella suosikki on Guerlainen Héritage.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #305 : 29.12.18 - klo:22:52 »
Tapojeni vastaisesti sokko-ostos, sillä en löytänyt tätä kivijalasta:
Guy Laroche Drakkar Noir



Muistan lapsuudessani ensimmäiset ruotsinlaivalla käymiset ja hyteissä olleet tax free -katalogit. Jos minun pitää nimetä niistä katalogeista yksi tuoksu, on se Drakkar Noir. Nimihän on aivan täydellinen, eikä pullon shampoopullomaisuus haittaa ollenkaan, sillä se on ihan linjassa tuoksun kanssa.

Todella miehekäs ja raikas. Aidosti "suihkunraikas" tai barbershop-tyylinen tuoksu. Ensimmäisenä tulee mieleen joku havupuu. Väitettyä nahkaa esimerkiksi en haista ollenkaan. Tätäkin voi käyttää huoletta arkena töissä, ja saattaa olla jonkun mielestä liiankin arkinen. Katsotaan innostunko pidemmän päälle. Korkealta ei ainakaan näillä hinnoilla pudota.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #306 : 29.12.18 - klo:23:10 »
^ Drakkar Noir, ruotsinlaiva, kasari-ysäri, Iso peukku.

Omat aikalaismuistoni ja klassikkotuoksikäsitteeni ovat Boss (se alkuperäinen), Armani (se alkuperäinen), Kouros sekä Nino Cerrutti (se alkuperäinen). Wow.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #307 : 29.12.18 - klo:23:55 »
Työkaverini kertoo hänen miehensä laittavan Kourosta yhdessä pikeen ja purkkareiden kanssa. Hieno mies varmasti.

Alkuperäinen Boss on myös jättänyt jäljen. Muistelen sen nimen olleen vain pelkkä "Boss". Ensimmäinen tuoksu, jonka (after shaven) koskaan ostin. Ikää oli ehkä 11. Vanhemmat saivat päänsärkyä tuoksuista, joten varmastikaan en käyttänyt sitä loppuun. Pullo saattaa teoriassa olla vielä jemmassa jossain.

Onko tämä Number 1 sama liemi kuin 80-luvulla? Pullo muistuttaa vanhaa. Tätäkään ei Sokokselta tms löydä.



Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #308 : 30.12.18 - klo:10:37 »
^Tuo pullo näyttää kyllä alkuperäiseltä Bossilta. Tymäkkä, agressiivinen tuoksu on todella hyvä, ja sopi 80-luvun jupeille (jollainen wannabena koetin myös epäuskottavasti olla) kuin reiskan pilotit päähän.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #309 : 30.12.18 - klo:11:04 »
Olen nyt partaa pidellessäni ryhtynyt myös partaöljyä käyttämään. Ensimmäinen pulloni lähestyy puoliväliä ja jossain vaiheessa aiheellista ostaa seuraava. Minkästuoksuisia suositellaan täällä?

Joulupukki toi putelin Bullet Proof -merkkistä partaöljyä. Tuoksu muistuttaa kovasti tykkäämääni beardbrandin tree rangeria, joten jos havupuun tuoksu miellyttää, niin tämä kannattaa varmaan tsekata. Näyttäisi olevan markettikamaa, eikä hinnalla pilattu.

En sen tarkemmin tunne partaöljyjen sielunelämää, mutta veikkaisin niiden olevan hajustettua kasvisöljyä, veikkaan jojobaöljyksi. Kun puhutaan päivittäisestä parranhoitoaineesta, niin en itse näe minkään erikoisemman brändin etiketin tuovan tuotteelle sen kummempaa lisäarvoa.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1027
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #310 : 30.12.18 - klo:14:51 »
^ Näin, sisältö on yleensä tosiaan jojobaa tai esim. arganöljyä. Hajusteettomien tuotteiden ystäville, tai jos vaikka haluaa itse hajustaa, vinkkinä että näitä ja muita kosmetiikan perusraaka-aineita saa bulkkina paljon halvemmalla. Kiinteämpien parta-aineiden pohja on yleensä sheavoita ja mehiläisvahaa.
« Viimeksi muokattu: 30.12.18 - klo:14:54 kirjoittanut Alhazen »

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #311 : 31.12.18 - klo:00:10 »
^ Näin, sisältö on yleensä tosiaan jojobaa tai esim. arganöljyä. Hajusteettomien tuotteiden ystäville, tai jos vaikka haluaa itse hajustaa, vinkkinä että näitä ja muita kosmetiikan perusraaka-aineita saa bulkkina paljon halvemmalla. Kiinteämpien parta-aineiden pohja on yleensä sheavoita ja mehiläisvahaa.

Mistä näitä aineita saa edullisesti? Pikagooglaus näyttää lähinnä kalliita tuotteita.
Tykkään käyttää esimerkiksi hajusteetonta deodoranttia, jolloin voin valita EdT:n vapaasti, eikä sitä tarvitse sovittaa muihin tuotteisiin.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #312 : 05.01.19 - klo:16:06 »
^ Ruohonjuuressa näyttäisi 100ml jojobaöljyputeli maksavan saman, mitä 50ml partaöljy Dick Johnsonissa.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Venemies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #313 : 07.02.19 - klo:19:01 »
Onko tuo Tobacco Vanille hintansa arvoinen?
Mahdoton sanoa. Riippuu maustasi, ihostasi ja lompakostasi.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Miesten tuoksut
« Vastaus #314 : 07.02.19 - klo:22:31 »
Joo vähän typerä kysymys. Muotoillaan se nyt vaikka näin: onko Tobacco Vanille kenellekään teille ylivertaisen hyvä ykköstuoksu?

Edellä mainitsemani Drakkar Noir on kovassa käytössä. Tajusin myös että lukemattomat perussuihkugeelit (Rexona, Adidas tms.) ovat tuoksultaan DN:n johdannaisia.

Ostin sokkona sen kanssa samassa paketissa myös Jean Paul Gaultierin Kokoricon. Yllättävä tuoksu. Muistuttaa minua Burberry Londonista mausteisella makeudellaan. Joku todella miellyttävä tuoksu niissä on yhteinen. Kokoricon kaakao on veikeä. Tätäkin tulee käytettyä aika paljon.