Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1554544 kertaa)

starsailor

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #975 : 02.09.11 - klo:12:49 »
Löytyykö jostain ohuita, nahkaisia kengänpohjallasia, jotka eivät olisi sellaista luistavaa nahkaa kuin kaupassa tavallisesti myytävät? Näissä jälkimmäisissä on lisäksi yleensä korkki tai kumi pohja, mutta etsin käytännössä paksua, käsittelemätöntä nahkasuikaletta, jota voisi käyttää pohjallisena.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #976 : 02.09.11 - klo:15:09 »
^ Osta suutarilta tai jostakin nahkaliikkeestä sopivan kokoinen paksun parkkinahan pala ja leikkaa itse.
Suositellaan täysraittiutta.

Zildjiar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 277
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #977 : 02.09.11 - klo:16:28 »
^ Osta suutarilta tai jostakin nahkaliikkeestä sopivan kokoinen paksun parkkinahan pala ja leikkaa itse.
Suutarilta ostettaessa sen voi ostaa valmiiksi leikattuna ;) Suositeltava ratkaisu mun kaltaisille ihmisille, jotka osaavat kyllä purkaa ja kasata tietokoneen silmät kiinni, mutta vaatekaapin rakentaminen on ylivoimainen tehtävä.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #978 : 02.09.11 - klo:17:33 »
Suutarilta ostettaessa sen voi ostaa valmiiksi leikattuna

Ei se suutari siitä kuitenkaan saa sellaista, kuin pitää.
Suositellaan täysraittiutta.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #979 : 03.09.11 - klo:08:20 »
Mihin kannattaa nykyään ladata kuvia foorumilla näytettäväksi?  Eli mikä toimii foorumikäyttöön, on helppo ja luotettava ja ilmainen?

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #980 : 03.09.11 - klo:08:43 »
Www.aijaa.com on nopea ja helppo. Kuvat poistuvat sieltä muistaakseni kuukaudessa jos niitä ei avata. Toinen on tinypic.com, mutta hieman hankalampi.
Great minds think alike - fools never differ.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #981 : 03.09.11 - klo:10:10 »
Mihin kannattaa nykyään ladata kuvia foorumilla näytettäväksi?  Eli mikä toimii foorumikäyttöön, on helppo ja luotettava ja ilmainen?

Minä suosittelisin joko imageshack.us -sivustoa tai vaihtoehtoisesti Googlen / gmailin kautta picasa-webalbumia. Lisäksi, lataamalla esim picasan ohjelma koneelle tuo lataaminen helpottuu huomattavasti.

Aijaasta en itse pidä, muun muassa tuon takia, että kuvat sitten saattaa hävitä jne...

En ole siis mikään ekspertti näissä, mut noihin oon ollu tyytyväinen.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #982 : 03.09.11 - klo:10:53 »
Käytän Imageshackia. Helppokäyttöinen ja toimiva, ajaa asiansa.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #983 : 03.09.11 - klo:10:56 »
CB:n mainitsema Picasa on kätevä, jos on jo valmiina Googlen tili.

Toinen erinomaisen kätevä ohjelma on Dropbox, joka helpottaa useampaa tietokonetta käyttävän elämää merkittävästi myös kätevän tiedostosynkronoinnnin avulla.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #984 : 03.09.11 - klo:10:58 »
^Itsellä on käytössä Dropbox. Mielestäni oikein helppo, kun kuvia ei tarvitse lähteä hakemaan verkkoalbumeista vaan voi vain ottaa linkin Dropbox-kansiosta ja linkata tänne.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #985 : 03.09.11 - klo:11:53 »
Suosittelen kanssa Dropboxia. Yleensä noissa ilmaisissa kuvienjakopalveluissa on se ongelma, että kuvia pakataan aivan törkeästi, mikä näkyy varsinkin isommissa kuvissa.

Kuvat.fi on myös ihan mukiinmenevä palvelu, joskaan ei yhtä jouheva.

Tomba

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #986 : 04.09.11 - klo:10:13 »
Voiko/kannattaako pikee-paitoja kavennuttaa keskivartalon kohdalta esim. Kallion korjausompelimossa?

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #987 : 04.09.11 - klo:13:05 »
^ Olen tehnyt homman itse ompelukoneella. Helppoa ja hyvä tulee.
Suositellaan täysraittiutta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #988 : 04.09.11 - klo:14:12 »
Mihin kannattaa nykyään ladata kuvia foorumilla näytettäväksi?  Eli mikä toimii foorumikäyttöön, on helppo ja luotettava ja ilmainen?

Minä suosin Photobucketia, jossa sivusto luo automaattisesti HTML-kooditse linkit joka kuvalle. Tämä helpottaa foorumikäytössä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #989 : 06.09.11 - klo:14:20 »
Hei
Tiedossa olisi kunniamerkin jako tilaisuus. Tumma puku pukukoodina. Laitanko taskuliinaan taskuun ja poistan jossain välissä vai kannattaako koko juhla olla ilman taskuliinaa?
Vanha kysymys ja varmaan tilaisuuskin jo kaukana historiassa. Jaanpa kuitenkin oman kokemukseni, näitä kun foorumisteille kenties tulee joskus taas eteen. Vaikka joulukuussa...

Menin ko. tilaisuuteen kutsun mukaisesti tummassa puvussa. Taskuliinan laitoin, se kun kokonaisuuteen minulla kuuluu. Varsin vaivatonta oli oman vuoron tullessa napata vaivihkaa liina rintataskusta ja siirtää se housuntaskuun. Itse merkki kiinnitettiin tilaisuudessa mielestäni ihan kätevästi rintataskun saumaan, jolloin mitään vaurioita ei neulasta syntynyt ja siinä se sai tietenkin killua tilaisuuden loppuun.

Tässä kun kenties tulee tilaisuus asua tuolla prenikalla koristaa, on mieleen tullut sen oikea sijoituspaikka. Taskuun kiinnittäminen tuntuu hiukan hassulta. Vaikkei metallinpala nauhoineen paljon painakaan, tuntuu, että se voisi saada taskun ja siten merkinkin rumasti repsottamaan. Jostain luin oikean korkeuden olevan n. 10 cm liepeen napinläven tasosta alaspäin, jolloin kiinnityspiste olisi hiukan taskun yläpuolella. Kokemuksia tai mielipiteitä?