Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1554562 kertaa)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #840 : 25.05.11 - klo:11:02 »
Tumman harmaa riittää mielestäni jopa niihin hautajaisiin - jollei nyt ole joku valtiomies tai muu suuruus ja televisioitava tilaisuus kyseessä - jos asu on muuten tilanteen mukainen.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

jaggi

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #841 : 25.05.11 - klo:11:20 »
Jäi mainitsematta että musta fedora on tilattu, joten siitäkin syystä vähän pelkään että mustan trenssin kanssa mustaa tulisi jopa liikaa?

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #842 : 25.05.11 - klo:21:42 »
Tummansininen? Kunhan ei haalistu. Musta ja musta kuulostaa kieltämättä aika tummanpuhuvalta.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #843 : 26.05.11 - klo:11:21 »
Itse teetin juurikin tumman sinisen trenssin, joka on väriltään se mielekkäin trenssiin itselleni ainakin. Tosin ajatuksena on että saattaisin vielä teettää tumman harmaan, ohuemmalla vuorella. Tuo sininen ei ehkä sovellu lämpimille sadekeleille käytettäväksi, vuori on siinä vähän raskaampi.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #844 : 26.05.11 - klo:12:05 »
Itse en osaa ajatella trenssiä oikein muissa väreissä kuin klassisena beigenä tai mustana. Toki jokin harmaan sävy voi mennä ikään kuin samaan kategoriaan kuin beige mutta ei tummanharmaa. Sinisestä tulee mieleen Timo Soini.
Suositellaan täysraittiutta.

Tko

  • Kisälli
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #845 : 06.06.11 - klo:17:09 »
Päivän noboiluannos:

Hankin siis kevääksi goodyear-weltillä olevat nahkapohjaiset kengät, ja tässä kevään aikana olen huomannut että kärki kuluu aivan hirmuista vauhtia ja onkin jo nyt aivan viisto. Ajatus oli että vaihdatan noiden loppuun ajon jälkeen tilalle vibramit tai dainitet, mutta jäin nyt miettimään että missä vaiheessa vaihdatus pitää tehdä. Eli kuuluuko myös reunoksen vaihtaminen pohjanvaihto-operaatioon vai pitäisikö pohjat vaihtaa jo nyt kun reunos on vielä kunnossa mutta alkaa kohta sekin kulumaan?

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #846 : 06.06.11 - klo:17:32 »
Kärkirauta maksaa vitosen verran ja asentaa mikä tahansa suutari.
Ellet tykkää kärkiraudan kolinasta niin kysy suutarilta nahanpalaa tai liimaa sellainen itse blogissa olevan ohjeen mukaisesti.

http://www.keikari.com/blogi/nahkakarkirauta/
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #847 : 06.06.11 - klo:17:56 »
Kärkiraudan asentaminen jo pahasti kuluneeseen kärkeen on toisaalta aika turhaa.  Onneksi tuohonkin on ratkaisu, nimittäin hyvä suutari (esim. Fredan) osaa korjata kärjen niin että näyttää kuin uutena ja laittaa sitten kärkitaudan.

Itsellä kärkiraudasta ei kuulu kävellessä mitään ääntä.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #848 : 06.06.11 - klo:18:29 »
Päivän noboiluannos:

Hankin siis kevääksi goodyear-weltillä olevat nahkapohjaiset kengät, ja tässä kevään aikana olen huomannut että kärki kuluu aivan hirmuista vauhtia ja onkin jo nyt aivan viisto. Ajatus oli että vaihdatan noiden loppuun ajon jälkeen tilalle vibramit tai dainitet, mutta jäin nyt miettimään että missä vaiheessa vaihdatus pitää tehdä. Eli kuuluuko myös reunoksen vaihtaminen pohjanvaihto-operaatioon vai pitäisikö pohjat vaihtaa jo nyt kun reunos on vielä kunnossa mutta alkaa kohta sekin kulumaan?

Jos asut Helsingissä, käy vaikka Arabian kauppakeskuksen Monofixissä, ennen kuin reunos on vaurioitunut. Toni korjaa kengänpohjasi kärkiosan nahkaisella kiilapalalla ja laittaa päälle raudat. Ei pitäisi maksaa mahdottomia. Uusiin nahkapohjaisiin kenkiin kannattaa aina laittaa raudat välittömästi ennen ensimmäisenkään askeleen ottamista. Kuluneisiin kärkiin niitä ei voi asentaa. Pelkkä raudoitus maksaa Monofixissä kahdeksan euroa ja esim. Fredan suutarilla kuusi euroa.
Suositellaan täysraittiutta.

liam

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #849 : 06.06.11 - klo:20:48 »
Terve,

Ajattelin rekisteröityä tänne kun näytätte tietävän yhtä ja toista pukeutumisesta.
Olin pohtinut hääpukeutumista, kun sain kutsunkin kaksiin semmoisiin täksi kesäksi. Eli onko häissä enää tiettyjä ehdottomia "EI" asioita, joita ei saisi missään nimessä tehdä. Kumpiinkaan häihin ei ole dresscodea, joten valinnat ovat aika vapaat. Seuraavien lauseiden takia luultavasti jotkin teistä saavat hengenahdistuksia, mutta itse pidän harmaan ja mustan yhdistämisestä, eli vaalean harmaan puvun kanssa mustia "asusteita". Asusteilla tarkoitan siis kenkiä, vyötä/henkseleitä ja kravaattia (kravaattina ajattelin vielä kapeaa mallia). Tästä mustan kravaatin käytöstä on varmaankin vielä pitävä sääntö; vain hautajaisiin. Eli onko maailma vielä valmis muutoksiin vai teenkö anteeksi antamattoman virheen pukeutuessani näin?

p.s. Molemmissa häissä olen siis vieraana, mutta toiset ovat oman perheenjäsenen ja toiset läheisten ystävien.

                Liam


Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #850 : 06.06.11 - klo:21:40 »
Terve,

Ajattelin rekisteröityä tänne kun näytätte tietävän yhtä ja toista pukeutumisesta.
Olin pohtinut hääpukeutumista, kun sain kutsunkin kaksiin semmoisiin täksi kesäksi. Eli onko häissä enää tiettyjä ehdottomia "EI" asioita, joita ei saisi missään nimessä tehdä. Kumpiinkaan häihin ei ole dresscodea, joten valinnat ovat aika vapaat. Seuraavien lauseiden takia luultavasti jotkin teistä saavat hengenahdistuksia, mutta itse pidän harmaan ja mustan yhdistämisestä, eli vaalean harmaan puvun kanssa mustia "asusteita". Asusteilla tarkoitan siis kenkiä, vyötä/henkseleitä ja kravaattia (kravaattina ajattelin vielä kapeaa mallia). Tästä mustan kravaatin käytöstä on varmaankin vielä pitävä sääntö; vain hautajaisiin. Eli onko maailma vielä valmis muutoksiin vai teenkö anteeksi antamattoman virheen pukeutuessani näin?

p.s. Molemmissa häissä olen siis vieraana, mutta toiset ovat oman perheenjäsenen ja toiset läheisten ystävien.

                Liam

Tervetuloa foorumille!

Mustat kengät ja musta vyö/mustat henkselit ovat todellakin ok, eikä niissä ole mitään tuomittavaa, jos ne vain sopivat muun asun väriin. Kun pukusi on harmaa, on musta turvallisen varma valinta kenkien ja vyön väriksi. (Todella vaalean harmaan puvun kanssa mustat kengät eivät välttämättä näytä parhailta mahdollisilta, mutta varmasti ajavat asiansa.)

Mustan solmion käytöstä ollaan täälläkin montaa mieltä, ja itse edustan sitä kantaa, että yksivärinen musta solmio kuuluu lähinnä hautajaisiin. Toisaalta, kapea musta solmio poikkeaa trendikkyytensä takia hieman "normaalista" solmiosta, joten ehkä se menettelisi. Häihin suositellaan yleensä helmenharmaata solmiota ja suosittelen sitä myös sinulle - ellei pukusi ole juuri sen värinen. Värikkäissä solmioissakaan ei silti ole mitään tuomittavaa hääkäytössä, varsinkaan näin kesäaikaan. Kokeile vaikka yksiväristä vaaleanpunaista solmiota. Ei siis mitään räikeän pinkkiä, vaan pehmeän sävyistä, jotain tämän tai tämän tyyppistä pienellä kuviolla varustettua. Taskuliinaksi vaikka ihan perinteinen valkoinen pellavaliina tv-foldilla.

Yleisesti ottaen hyvä ohjenuora (myös) häihin on, että ei pidä ylipukeutua vihkipariin - siis isäntäväkeen - nähden.
« Viimeksi muokattu: 06.06.11 - klo:21:42 kirjoittanut Tommi »
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #851 : 06.06.11 - klo:21:47 »
(Todella vaalean harmaan puvun kanssa mustat kengät eivät välttämättä näytä parhailta mahdollisilta, mutta varmasti ajavat asiansa.)

Mustien kenkien ja punaisen (pukeutumisessani) vihaajana tämä voi kuulostaa oudolta, mutta mielestäni vaaleanharmaa puku - erittäinkin vaaleanharmaa - punaisin sukin ja mustin kengin on aika hemmetin tyylikäs setti, jos taskuliina on esim. sini- tai punareunattu valkoinen ja paita napakasti valkoinen. Solmioksi voi valita perusmustan (tätä en uskonut kirjoittavani kovinkaan usein) tai tummansinisen pallokuvioisen. Sini-valko-punainen klubisolmiokaan ei näytä pahalta.
« Viimeksi muokattu: 07.06.11 - klo:13:41 kirjoittanut Jussi »
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #852 : 06.06.11 - klo:22:00 »
Liam, tässä vielä yllä mainitsemiani Kent Wangin solmioita huokeampi vaihtoehto, jos innostut vaaleanpunaisesta yksivärisestä solmiosta:
http://www.michelsons.com/retail-home.php?data_id=1872

Myydään valkoisia pellavaliinoja.

liam

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #853 : 06.06.11 - klo:22:03 »
Ajattelin juuri poikkeus tilannetta tässä kapean mustan kravatin käytössä. Itsellä muutenkin on mustaa kämmenissä ja kaulassa, joten en kuitenkaan saa itsestäni "sivistyneen herrasmiehen" näköistä. Eli olisiko tämmöisessä tapauksessa sopiva kun mustaa olisi siis vähän kaikkialla muutenkin. Ja paidaksi ajattelin ihan valkoista.

Kiitos Tommi vinkeistä, kuitenkin esimerkiksi vaaleanpunainen on uskoakseni morsiammella ja sulhasella käytössä, niin ota riskiä siinä. Muutenkin olen tylsä pukeutuja, koska pidän vain harmaista, mustista ja valkoisista sävyistä.

Entä minkä tyyppisiä henkseleitä suosittelisitte, vai onko niitä edes hirveästi erillaisia?

« Viimeksi muokattu: 06.06.11 - klo:22:07 kirjoittanut liam »

Tko

  • Kisälli
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #854 : 06.06.11 - klo:22:14 »
Päivän noboiluannos:
Hankin siis kevääksi goodyear-weltillä olevat nahkapohjaiset kengät, ja blah

Eikös jonkinasteinen konsensus täällä saavutettu, eli että itse pohjat voi kyllä suomessa usemapikin suutari vaihtaa, mutta reunoksia ei, koskaa varsinaista Goodear Welt konetta ei löydy? Eli jos reunos menee pilalle, niin taitaapi olla seurava osoite popoille Englanti.

Tuon tapainen mielikuva minullekin syntyi kun lueskelin jotain ketjua täällä, mutta koska goodyear-koneen ja läpineulontakoneen eroa ei selkeästi alleviivattu missään kohti niin homma jäi nopealla luvulla ( ja vähäisellä kenkätietämyksellä ) vähän epävarmaksi. Mut ei se mitään, kysymällä viisastuu ja nytpä tiedän sitten miten antaa ensiapua noilla kengille ja toisaalta myös sen että gummipohjaisiksi modaaminen onnistuu kotomaassakin. Olin nimittäin jo valmistautunut siihen että britteihin nuo on lähetettävä kunhan pohjan vaihto on ajankohtainen. Hienoa kerrassaan, joten kiitokset taas kerran.