Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1555037 kertaa)

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #765 : 09.04.11 - klo:14:18 »
^ Schottissani ei ainakaan ole ryhtinappia.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #766 : 09.04.11 - klo:15:02 »
Schott ei ryhtinappia tarvitse.
Suositellaan täysraittiutta.

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #767 : 09.04.11 - klo:16:36 »
Ei todellakaan tarvitse, on sen verran jämäkkää villaa.

Henrik

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #768 : 09.04.11 - klo:20:05 »
Hankin taannoin varustelekasta Bundesmarinen kansitakin...

Millaiselta takki vaikuttaa? Olen itsekin pohtinut moisen hankkimista.
Minä haluaisin hiukan heroiinia ja kodittomien kissojen ensisuojan, kiitos!

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #769 : 09.04.11 - klo:20:26 »
Ei se minusta ole pea coat, jos sen käyttökausi on nyt alkamassa eikä loppumassa.
Suositellaan täysraittiutta.

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #770 : 09.04.11 - klo:21:08 »
Hankin taannoin varustelekasta Bundesmarinen kansitakin...

Millaiselta takki vaikuttaa? Olen itsekin pohtinut moisen hankkimista.

Itsekin olen käynyt takkia hipelöimässä. Takki on melko ohut, oikein näpsäkkä kevät- ja syksykeleille. Meinasin ostaa takin niiden ensimmäistä kertaa ilmaannuttua, mutta talvisten kelien takia jätin ostamatta. Viimeksi Varustelekassa käydessäni kaikki esillä olleet takit olivat melko kulahtaneita, värit haalistuneet ja olemus muutenkin nuhjuinen. Kannattanee siis käydä paikan päällä katselemassa hyvä yksilö.

Maadoitus

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #771 : 16.04.11 - klo:09:06 »
Ranteeni ovat kohtalaisen kapeat ja tuplakalvosimilla varustetut paidat ovat tämän vuoksi usein ranteista liian leveät. Kalvosinnapit eivät yleensä purista hihansuuta tarpeeksi tiiviisti kiinni. Onko siis olemassa kalvosinnappeja, jotka toimisivat nimenomaisesti "nappiperiaatteella" eli eivät omaisi sellaista pitkää metallitankoa kavosinnapin päiden välissä? Ja jos tällaisia on olemassa, niin mistä niitä löytäisi mahdollisimman halvalla?

Toivottavasti joku sai tästä epämääräisestä sepustuksesta selvää.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #772 : 16.04.11 - klo:11:19 »
Silkkisolmut puristavat ainakin uusina melko tiukasti kalvosimen yhteen. Niitä saa esimerkiksi eBaysta, Charles Tyrwhittiltä tai T. M. Lewiniltä.

Epäilen kuitenkin, että tällä saisi kalvosimesta sopivan kokoisen. Paras vaihtoehto lienee etsiä paitoja, joissa on pienempi kalvosin tai siirtyä mittatilaukseen. Olisikohan ranskalaisen kalvosimen kavennus ompelijalla kuinka vaikeaa ja kallista?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #773 : 16.04.11 - klo:17:29 »
Paras on mielestäni juurikin sellainen neppari tyyppinen, eli jossa on kaksi (yleensä ulkonäöltään identtistä) nappia ja ne irtoaa tosiaan täysin toisistaan. Paita asetetaan väliin ja reijästä painetaan nepparit yhteen. Muistaakseni Sproilyllä on tälläisiä jos viitsii kuvaa ottaa mitä tarkoitat :)

En silti usko että nekään ratkaisee tuollaista ongelmaa. Itse kärsin hieman samasta asiasta.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #774 : 16.04.11 - klo:17:39 »
Olisiko niistä kalvosimen rei'istä mahdollista pujottaa jokin hiuspinnin tapainen huomaamaton puristin kangaskerrosten väliin piiloon? Se sitten puristaisi sisemmät, ihoa vasten olevat kankaat yhteen myös lähempää rannetta kuin reikien kohdalta. Tietysti sen täytyy olla huomattavasti lyhyempi kuin hiuspinni. Jospa vaikka katkaisisi sellaisen pinnin lyhyemmäksi. Sitten pitää laittaa vielä kalvosinnappi tai silkkisolmu paikalleen naamioimaan tempun.
Suositellaan täysraittiutta.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #775 : 16.04.11 - klo:17:45 »
Itse ehkä mieluiten suurentaisin reikää pidemmäksi rannetta kohti (tai siis tietenkin kaikkia 4 reikää), sitten ompelisin reikää ulkoreunalta taas hieman kiinnipäin tikeillä niin että nappi ei pysty liikkumaan sinne päin liikaa. Mutta aika työlästähän tuo on kaikkineen reijän tikkauksineen.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #776 : 17.04.11 - klo:18:28 »
Tossa on aika jännä näkemys kalvosinnapista:


"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

euno

  • Kisälli
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #777 : 18.04.11 - klo:15:43 »
Tervehdys Keikarin jäsenille. Kirjoittelen nyt ensimmäisen postaukseni varsin mainiolle palstallenne, jota olen jo pitkään "lurkannut". Täältä on monet vinkit saatu vaatekaapin rakentamiseen.

Asiaan. Nyt keväällä on lukiosta valmistuminen tiedossa ja olenkin hieman miettinyt että mitä sitä laittaisi päälleen omiin juhliinsa. Varmaankin tumma puku ja valkoinen kauluspaita tulee nykäistyä päälle, taskuliinaa unohtamatta. Olen nyt kuitenkin miettinyt että jos korvaisin "tylsän" solmion rusetilla/solmukkeella, onko tämä mielestänne hyväksyttävää? Ymmärtääkseni solmuke ei ole yhtä formaali kuin solmio, mutta tämän hirvittävän etikettivirheen(?) voisi laittaa nuoruuden tyhmyyden ja kokeilunhalun piikkiin. Serkkuni käytti aikoinaan yo-juhlissaan hienoa punaista pukua, joten tämä oma kokeiluni olisi kieltämättä sieltä laimeammasta päästä :D

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #778 : 18.04.11 - klo:18:13 »
Varmaankin tumma puku ja valkoinen kauluspaita tulee nykäistyä päälle, taskuliinaa unohtamatta. Olen nyt kuitenkin miettinyt että jos korvaisin "tylsän" solmion rusetilla/solmukkeella, onko tämä mielestänne hyväksyttävää?

Kyllä on. Ylioppilasjuhla on rento, iloinen kevään juhla, johon tuollainen kevyt "irroittelu" sopii kuin nenä päähän. Suosittelen kaunista madrasruutukuosia. Taskuliinana sitten valkoinen pellava.

Katsokin, että solmuke on itse solmittu. Clip-on -rusetin kanssa käytetään tarrakenkiä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #779 : 18.04.11 - klo:18:44 »
Suosittelen kaunista madrasruutukuosia. Taskuliinana sitten valkoinen pellava.

Komppaan Jussia täysillä. Madrasta kaulaan.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.