Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1554711 kertaa)

random

  • Kisälli
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #615 : 09.02.11 - klo:23:52 »
Kuinka paljon korjausompelimo pystyy kaventamaan irtotakkia? Sain 46 - kokoisen irtotakin, mutta itse olen kirottua kokoa 44. Kannattaako takki viedä ompelimoon vai laittaa kiertoon? Teltta ei oikein toimi minulla vaan pitää olla suht slimmi.
that's ass

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #616 : 11.02.11 - klo:15:19 »
Mietin tässä, että onko Dressmannin chinoista mihinkään ja ylipäätänsä sitä, että ovatko chinot nuorella miehellä tylsä valinta? Eivät nyt tulisi ihan jokapäiväiseen käyttöön (kesää lukuunottamatta), mutta smart casualin kuningasvaatteena klubitakin kaverina voisivat vaaleanruskeat chinot olla farkkuja tyylikkäämmät.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #617 : 11.02.11 - klo:15:28 »
^Dressmannin chinoista en tiedä mitään, mutta muuten chinot ovat myös - ja jopa etenkin - nuorelle miehelle hyvä valinta. Leikkaukseen ja istuvuuteen kannattaa toki kinnittää huomiota; ompelijalla käyttö on usein tarpeen chinoissakin.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #618 : 11.02.11 - klo:15:42 »
Itsellä erilaisten Dockersien lisäksi kaksi paria Dressmanin chinoja. Yllättävän hyviä leikkaukseltaan ja materiaaleiltaan, hyvinkin slimmit. Olen hinta (59,90 e kahdelta parilta) huomioon ottaen tyytyväinen. Jami totesi toisessa ketjussa että napit eivät ole oikein kestäneet käyttöä.
Keep Calm and Carry On.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #619 : 11.02.11 - klo:15:58 »
Itsellä erilaisten Dockersien lisäksi kaksi paria Dressmanin chinoja. Yllättävän hyviä leikkaukseltaan ja materiaaleiltaan, hyvinkin slimmit. Olen hinta (59,90 e kahdelta parilta) huomioon ottaen tyytyväinen. Jami totesi toisessa ketjussa että napit eivät ole oikein kestäneet käyttöä.

Oliko vika nappien ompeleissa vai murtuivatko itse napit? Itsellä on ollut tapana ommella housujen napit aina uudestaan, kun ne olen ostanut. Serkun häissä tippui puvunhousuista nappi pyttyyn ja tämän jälkeen en ole enää tehdasompeleisiin luottanut. Ilta tosin oli jo siinä vaiheessa, että kukaan ei huomannut. =D
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #620 : 11.02.11 - klo:18:11 »
^ Napit ovat kuullema murentuneet.
Suositellaan täysraittiutta.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #621 : 11.02.11 - klo:23:09 »
^ Napit ovat kuullema murentuneet.

Äkkiäkös ne vaihtaa. Noin Mekkomiehen housuista muuten, niin onpa lafkan farkuista irronnut yksi saumaniittikö se nyt on. Tosin se oli selkeästi vääntynyt, että olisiko aika ikävällä liukastumisella osansa asiaan.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #622 : 12.02.11 - klo:11:22 »
Itsellä erilaisten Dockersien lisäksi kaksi paria Dressmanin chinoja. Yllättävän hyviä leikkaukseltaan ja materiaaleiltaan, hyvinkin slimmit. Olen hinta (59,90 e kahdelta parilta) huomioon ottaen tyytyväinen. Jami totesi toisessa ketjussa että napit eivät ole oikein kestäneet käyttöä.

Oliko vika nappien ompeleissa vai murtuivatko itse napit? Itsellä on ollut tapana ommella housujen napit aina uudestaan, kun ne olen ostanut. Serkun häissä tippui puvunhousuista nappi pyttyyn ja tämän jälkeen en ole enää tehdasompeleisiin luottanut. Ilta tosin oli jo siinä vaiheessa, että kukaan ei huomannut. =D
joo siis napit murtui siitä reikien ympäriltä. Tikkaukset jäi ehjinä housuihin. Ja tosiaan kaksista chinoista jo.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

werther

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #623 : 13.02.11 - klo:21:26 »
Onko tuosta päällystakin hihan pituudesta mitään sääntöä/käytäntöä/suositusta/ohjetta? Pitempihän sen tulee olla puvuntakin hihoihin nähden, mutta paljonko?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #624 : 13.02.11 - klo:21:32 »
Oma suositus on että se on jotakuinkin saman mittainen kuin paidan hiha. Itse ajattelen näitä lähinnä käytönnän kautta. Sisään sujahtaa nätisti hanska niin että ei jää paljasta ihoa paleleen.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #625 : 13.02.11 - klo:22:01 »
Olen varmasti harhaoppinen kun minusta päällystakin hiha voi olla pitkä mieluummin kuin lyhyt.
Periaatteessa alta ei saisi näkyä mitään ja herkkäihoisena arvostan tosiaan sitä, että ranteelle ja mielellään käden selällekin riittää hihaa. Päällystakin hihoja ei siis minusta ole syytä lyhentää, toisin kuin puvuntakin tai irtotakin, ellei sitten ole jo todella pitkä hiha.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #626 : 13.02.11 - klo:22:04 »
Mietin tässä, että onko Dressmannin chinoista mihinkään ja ylipäätänsä sitä, että ovatko chinot nuorella miehellä tylsä valinta? Eivät nyt tulisi ihan jokapäiväiseen käyttöön (kesää lukuunottamatta), mutta smart casualin kuningasvaatteena klubitakin kaverina voisivat vaaleanruskeat chinot olla farkkuja tyylikkäämmät.

Dressmannit chinot ovat aivan mahtavat. Tosin napit joutuu ompelemaan melko nopeasti uudelleen takaisin, mutta jos em. pökät löytyy alennuksesta alta neljänkympin niin hinta/laatusuhde on kohdillaan. Omani ostin melkein neljä vuotta sitten ja ovat muuten kestäneet käyttöä sangen mainiosti.

werther

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #627 : 13.02.11 - klo:22:07 »
Hihan pidentäminen on nimenomaisesti mielessäni, sikäli kun pidennysvaraa hihasta löytyy.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #628 : 13.02.11 - klo:22:09 »
Periaatteessa alta ei saisi näkyä mitään ja herkkäihoisena arvostan tosiaan sitä, että ranteelle ja mielellään käden selällekin riittää hihaa.

Jep, varsinkin kun kuuminta shittiä tällä kaudella ovat tällaiset hanskat;


Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #629 : 13.02.11 - klo:22:54 »
Hansikas menee kyllä yleensä paidan hihan päälle sen n. 2-3 senttiä. Päällystakin tulisi mielestäni olla hihoiltaan pikkutakkia pidempi, mutta kuitenkin korkeintaan paidan mitassa. Perustelu on sama kuin siihen, miksi paidan hihat näkyvät puvun alta. Hihathan suojaavat pukua käden rasvalta ja hieltä, jolloin puvun pesuväli pysyy pitkänä ja paita (usein pestävänä) täyttää suojatoimensa. Sama suojatarve pätee mielestäni myös päällystakkiin.

Kaikki villa tottelee rautaa.