Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1554500 kertaa)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #165 : 23.07.10 - klo:19:51 »
Tuo näyttäisi olevan aika kova kolmenappinen, en tiedä saisiko raudalla muokattua 3/2.5, mahdollisesti. Mikäli temppu ei onnistu niin ylin nappi kiinni.

Onko vinkkejä tai linkkejä tuon operaation suorittamiseen?
Yksi mukava (pehmeä) irtotakki kun on kolmenappinen ja tykkään enemmän irtotakeissa kaksinappisuudesta juuri tilavaikutelman takia.
« Viimeksi muokattu: 24.07.10 - klo:01:15 kirjoittanut Ville »
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #166 : 23.07.10 - klo:21:59 »
Aiiiii. Sattuu, niin sieluun sydämeen kuin Sinne. Kun vain ajatteleekin.

Lävistykset, aaaaargh!
get your kicks on route six six six

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #167 : 23.07.10 - klo:22:15 »
Eikös tämä ollutkaan perheohjelma?
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #168 : 24.07.10 - klo:01:14 »
Jälkiviisas: ei enää ikinä Prince Albertin kaltaisia linkkejä foorumille. En mainitse asiasta toista kertaa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #169 : 24.07.10 - klo:15:18 »
Minä jo odottelinkin, koska Ville palaa maalta ja huomaa, mitä pojat täällä touhuavat.
Suositellaan täysraittiutta.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #170 : 26.07.10 - klo:19:44 »
Onko oikeasti näin että suomalaiset yleensä tekevät Windsorin, itselleni on lapsena opetettu nimenomaan FiH, ja sitä käytän oikeastaan aina. Itestä taas tuntuu että löysä FiH olisi se mitä nään ja sen takia solmu iso, voi olla että olen väärässä.

Minun kokemukseni on sama. FiH on ensimmäistä solmuaan ähertävälle pojalle helppo opettaa ja olin siinä uskossa, että siitä lähdettäisiin liikkeelle useimmissa perheissä. Toki täydellinen onnistuminen ei ole helppoa minulle vieläkään, kun en ole oikein solmiomiehiä, mutta noin niinkun jonkinlaisen FiH solmun aikaansaaminen on helppoa. Ylimääräisen kierroksen teen melko usein, että saan kokonaisuuteen sopusuhtaisen solmun. Onko sen nimi sitten Prince Albert?


Meillä opetettiin puoli-Windsor. Kun siirryin FiH:n ja tupla-FiH:n käyttöön tuli isältä aluksi joka kerta kommentteja siitä että skraga on vinossa... Nyttemmin on isäkin skarpannut pukeutumista vapaa-ajallakin, kuulemma ettei niin kovasti jäisi vielä pojastaan jälkeen vaikka puol-Windsorista ei luovukaan. :D


Obamaan; Useimmin olen hänestä nähnyt kuvia tummansinisessä puvussa, missä se punainen solmio pelaa vähän paremmin. Ymmärtääkseni jotain pukeutumiskonsultaatiota pressalla on käytössään ja ainakin tarinoita Brooks Brothersin MtM- ja bespoke-puolen ja Valkoisen talon yhteistyöstä olen kuullut. Usein vähän "löysästi" tahtoo kyllä puvut silti istua, liekö sitä power dressingiä ja fyysisen olemuksen muhkeammaksi tekemistä - Obamahan on varsin hoikka kaveri muuten. Hauskin detalji kyllä jenkkipoliitikoilla on se tähtilippu kauluksen napinreiän tietämillä, tarvitseeko USA:n presidentin jotenkin erikseen korostaa olevansa isänmaan ystävä? :D No, sikäläinen politiikka on kyllä sieltä viihdyttävimmästä ja kiinnostavimmasta päästä muutenkin.

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #171 : 27.07.10 - klo:00:30 »
Onko oikeasti näin että suomalaiset yleensä tekevät Windsorin, itselleni on lapsena opetettu nimenomaan FiH, ja sitä käytän oikeastaan aina. Itestä taas tuntuu että löysä FiH olisi se mitä nään ja sen takia solmu iso, voi olla että olen väärässä.

Minun kokemukseni on sama. FiH on ensimmäistä solmuaan ähertävälle pojalle helppo opettaa ja olin siinä uskossa, että siitä lähdettäisiin liikkeelle useimmissa perheissä. Toki täydellinen onnistuminen ei ole helppoa minulle vieläkään, kun en ole oikein solmiomiehiä, mutta noin niinkun jonkinlaisen FiH solmun aikaansaaminen on helppoa. Ylimääräisen kierroksen teen melko usein, että saan kokonaisuuteen sopusuhtaisen solmun. Onko sen nimi sitten Prince Albert?


Meillä opetettiin puoli-Windsor. Kun siirryin FiH:n ja tupla-FiH:n käyttöön tuli isältä aluksi joka kerta kommentteja siitä että skraga on vinossa... Nyttemmin on isäkin skarpannut pukeutumista vapaa-ajallakin, kuulemma ettei niin kovasti jäisi vielä pojastaan jälkeen vaikka puol-Windsorista ei luovukaan. :D

Lienee sitten vaan tosiaan eroa tuossa opetuspedagogiikassa. Oma isänikin suosii puoli windsoria itse. Itse en niin paljoa solmiota käytä, mutta ehkä voisi cutaway kaulukseen laittaa puoli windsorin tai kokonaisen useammin. Itseäni symmetrisyyskään ei häiritse ja yhdessä cutawayn kanssa se antaa niin mukavan englantilaisen lookin (toivottavasti on tosiaan englantilainen, minun silmiin se ainakin näyttää sellaiselta).

Lainaus
Obamaan; Useimmin olen hänestä nähnyt kuvia tummansinisessä puvussa, missä se punainen solmio pelaa vähän paremmin. Ymmärtääkseni jotain pukeutumiskonsultaatiota pressalla on käytössään ja ainakin tarinoita Brooks Brothersin MtM- ja bespoke-puolen ja Valkoisen talon yhteistyöstä olen kuullut. Usein vähän "löysästi" tahtoo kyllä puvut silti istua, liekö sitä power dressingiä ja fyysisen olemuksen muhkeammaksi tekemistä - Obamahan on varsin hoikka kaveri muuten. Hauskin detalji kyllä jenkkipoliitikoilla on se tähtilippu kauluksen napinreiän tietämillä, tarvitseeko USA:n presidentin jotenkin erikseen korostaa olevansa isänmaan ystävä? :D No, sikäläinen politiikka on kyllä sieltä viihdyttävimmästä ja kiinnostavimmasta päästä muutenkin.

Kyllä punainen mustankin kanssa toimii. 9/11 jälkeen on kyllä poliitikon "pitänyt" käyttää kaikki tilaisuudet hyväksi käyttää ja näyttää tähtilippua :D. Poliittinen retoriikka on siellä kyllä viihdyttävyydessään melkoista. Voimapukeutumisen pukukoodit aukeavat ulkopuoliselle ehkä vielä huonommin. Siellä pitäisi elää. Tarina kertoo, että eräs autohullu mainostoimistomies osti muutettuaan Yhdysvaltoihin Nissanin, jota valintaa Suomen kollegat kovasti ihmettelivät. Vastaus kuului: "se on ihan eri asia täällä kuin siellä".

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #172 : 27.07.10 - klo:00:58 »
Hauskin detalji kyllä jenkkipoliitikoilla on se tähtilippu kauluksen napinreiän tietämillä, tarvitseeko USA:n presidentin jotenkin erikseen korostaa olevansa isänmaan ystävä? :

Ainoastaan, jos on muslimi.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #173 : 27.07.10 - klo:08:33 »


Mikähän pinssi Sarkolla on näissä kuvissa?

Ranskan kunnialegioonan suurmestarin arkimerkki eli bouton.

http://www.ritarikunnat.fi/kantaminen/kunniamerkkinapit.asp

Tässä Ahtisaarella vastaava Suomen Valkoisen Ruusun-suurististä

« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo:08:43 kirjoittanut Osman »
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #174 : 29.07.10 - klo:18:51 »
Eikä se pinni muuten voi olla mikä tahansa tähtilippu vaan Approved for Uniform Use. Ainakin päätellen siitä, että kotona pyörivä alkuperältään tuntematon pinni tähdentää olevansa Unapproved.

Samassa sarjassa lienee brittiläinen poppy-pinni jota pidetään suurinpiirtein puolet vuodesta varsinaisen juhlapäivän molemmin puolin poliitikoista toimittajiin.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #175 : 31.07.10 - klo:15:59 »
Onko ranskalainen kalvosin + villaneule tyylivirhe, kuten uumoilen? Mikä avuksi, jos pidän ranskalaisista kalvosimista, mutta pelkkä kauluspaita päällä olo tuntuu jotenkin "alastomalta"? Onko ainoa vaihtoehto käyttää liiviä?

Joku muu saattaa sanoa muuta, mutta minäpä sanon, että ei ole :)
Itse olen ainakin paritellut ranskalaista kalvosinta liivin, neuleliivin ja neuleen kera. Neuleen kanssa tykkään itse taittaa kalvosimen siten, että siihen muodostuu sellainen hyvännäköinen pyöreä taitos ja neuleen hiha tulee kalvosimen päälle jättäen sitä esiin sentin pari.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #176 : 31.07.10 - klo:18:34 »
Onko ranskalainen kalvosin + villaneule tyylivirhe, kuten uumoilen?

Ei ole. Voit myös taittaa kalvosimet neuleen päälle - ainakin mielestäni tämä on aika tyylikäs ratkaisu. Suosittelen, tosin, käyttämään kalvosinnappien sijaan silkkisolmuja rentouden takia.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #177 : 31.07.10 - klo:18:38 »
Onko ranskalainen kalvosin + villaneule tyylivirhe, kuten uumoilen?

Ei ole. Voit myös taittaa kalvosimet neuleen päälle - ainakin mielestäni tämä on aika tyylikäs ratkaisu. Suosittelen, tosin, käyttämään kalvosinnappien sijaan silkkisolmuja rentouden takia.
Juuri näin. Minut näkee tällaisessa yhdistelmässä usein.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #178 : 31.07.10 - klo:19:34 »
Kiitokset, loistavaa, tämä avaa uusia ovia syyspukeutumiseni kehittelemiseen. Etenkin tuo kalvosimien taitto neuleen päälle oli oivallus, jota en olisi ikimaailmassa itse keksinyt. Entäpä hihaton neule, onko se nyt "slip-over", kelpaako sen kaveriksi myös yhtälailla ranskalainen kalvosin?


Käy, käytän neuleliivin kanssa myös näitä. Myös hihanauhoja joskus.
Kaikki villa tottelee rautaa.

error1

  • Kisälli
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #179 : 09.08.10 - klo:20:17 »
Oikein mielenkiintoinen foorumi ja olen tätä hetkisen aikaa lukenutkin. Kokeillaan nyt itsekin jotain kysyä.

Syksy ja talvi ja en omaa oikein minkäänlaista takkikokoelmaa. Kysyisin millaiset olisivat ensimmäinen syys- ja talvitakkisi minun tilanteessa? Itse näkisin, että ainakin talvitakki voisi olla puolipitkä villa?-takki, jolloin sen alla voisi olla myös pukukin, mutta sopisi myös casuaalimpaan käyttöön.

Toiseksi olen varsin pitkä, joten hihat ovat monesti liian lyhyet takeissa tai takki liian leveä(ei hartioista, vaan mahan kohdalta:). Mielelläni käyttäisin istuvia takkeja, jolloin toisin vahvat ominaisuuteni esiin. Onko joitain merkkejä, jotka ovat sopivia pitkillä ja mahan kohdalta normaalilevyisille ihmisille vai täytyykö takkia parsia vaatturilla?

Nyt kun pääsin vauhtiin kysytään vielä kauluspaidoista. Eli olen yleensä käyttänyt petrifunin paitoja, kun niitä saa ostettua extrapitkällä hihalla ja hyvin kapealla leveydellä. Onko muita kauluspaitamerkkejä, jolta voisin saada paitoja, sillä petrifunin valikoima on aina hyvin sattumanvaraista? Olen törmännyt myös schoffa-yritykseen (http://www.schoffa.com/), onko kellään kokemusta kyseisestä firmasta? Jossain kauluspaitakeskustelussa oli puhetta erilaisista hihoista(osaan pystyi laittamaan vain kalvosinnapit etc). Voisikohan kauluspaitojen hihojen nimistä saada tarkennusta ja kuvat eri hihatyyleistä/malleista?