Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1554818 kertaa)

Jaydee

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3840 : 29.01.18 - klo:13:15 »

En ole aivan varma edistääkö menemättä jättäminen tapahtumaan osallistumista, mutta kiitän kuitenkin vinkistä.

Sarkasmitägi olisi pitänyt lisätä. Kuulosti vaan siltä, että tuohon tilanteeseen ei ole mitään varmaa valintaa. Laita päälle frakki ja itsevarmuus, unohda tumma puku.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3841 : 29.01.18 - klo:14:57 »

Erään useampipäiväisen ammatillisen tapahtuman iltatanssit. Uskoakseni kyseessä on Suomen mittapuulla suhteellisen vanha tapahtumaperinne.

Minä olen usein osallistunut iltajuhlaan, jonka kuvaus vastaa täsmälleen tuota, ja lukeekohan kutsussa pukukoodina "frakki, tumma puku tai smokki", en muista, mutta mielestäni miehet pukeutuvat sinne juuri noin ja kukin tyylillään. Se ei aiheuta mitään hämmennystä, ja itsellä kun ei frakkia ole pukeudun aina smokkiin. Pidänkin smokista paljon enemmän, vaikka kyllä hyvin istuvaa frakkiakin olen joskus pitänyt.
« Viimeksi muokattu: 29.01.18 - klo:16:11 kirjoittanut Laurentius »

Siska

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3842 : 29.01.18 - klo:17:11 »

Erään useampipäiväisen ammatillisen tapahtuman iltatanssit. Uskoakseni kyseessä on Suomen mittapuulla suhteellisen vanha tapahtumaperinne.

Minä olen usein osallistunut iltajuhlaan, jonka kuvaus vastaa täsmälleen tuota, ja lukeekohan kutsussa pukukoodina "frakki, tumma puku tai smokki", en muista, mutta mielestäni miehet pukeutuvat sinne juuri noin ja kukin tyylillään. Se ei aiheuta mitään hämmennystä, ja itsellä kun ei frakkia ole pukeudun aina smokkiin. Pidänkin smokista paljon enemmän, vaikka kyllä hyvin istuvaa frakkiakin olen joskus pitänyt.

Kiitoksia hyvistä huomioista. Taidan mennä siis frakilla, kun se löytyy entuudestaan. Veikkaisin, että jakolinja menee kutakuinkin niin, että akateemisissa kemuissa ravanneilta löytyy enemmän frakkeja ja muilta puolestaan enemmän smokkeja.
« Viimeksi muokattu: 29.01.18 - klo:17:13 kirjoittanut Siska »

Siska

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3843 : 26.03.18 - klo:08:31 »
Olen ostamassa navy-sinistä pukua satunnaiseen työkäyttöön ja vapaa-ajan juhliin. Pohdin edelleen kaksi- ja kolmiosaisuuden välillä. Kuinka käytännöllinen kolmiosainen on kevät-/kesäaikaan? Ja herättääköhän työhommissa liian eksentrisiä mielikuvia?

Olisin ehkä hieman kallistumassa kaksiosaisuuden puoleen.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3844 : 26.03.18 - klo:10:14 »
Olen ostamassa navy-sinistä pukua satunnaiseen työkäyttöön ja vapaa-ajan juhliin. Pohdin edelleen kaksi- ja kolmiosaisuuden välillä. Kuinka käytännöllinen kolmiosainen on kevät-/kesäaikaan? Ja herättääköhän työhommissa liian eksentrisiä mielikuvia?

Olisin ehkä hieman kallistumassa kaksiosaisuuden puoleen.

Tai sitten rykäiset kaksirivisen.
VASTATUULEEN!

Laurenz K

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 211
    • Profiili
    • Vaikutteita
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3845 : 31.05.18 - klo:11:29 »
Oon funtsinut tutustumista korkeampivyötäröisiin housuihin, klassisen väljyyden suoralla lahkeella. Syynä vaikeus löytää istuvia, rypistymättömiä ja käytössä liikkumista rajoittamattomia matalavyötäröisiä / kapealahkeisia housuja. Mistähän kannattaisi katsella ja mitä ottaa huomioon? Pleat or no pleat?
"Siististi ja tilanteeseen sopivasti pukeutumalla kunnioitat itseäsi ja toisia"

Visa.k

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3846 : 31.05.18 - klo:15:01 »
Itse ostin vastaavat Herrainpukimolta, ja olen ollut kovin tyytyväinen. Omissa housuissani on yksi reverse pleat, voisin tulevaisuudessa vaikka tuplatkin ottaa.

Valmishousuista saman tyyppisiä myyvät esimerkiksi Berg&Berg.

Kolibri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 202
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3847 : 31.05.18 - klo:15:17 »
Oon funtsinut tutustumista korkeampivyötäröisiin housuihin, klassisen väljyyden suoralla lahkeella. [...] Pleat or no pleat?
Laskos on hivenen formaalimpi valinta, mutta jos suoria housuja ollaan hankkimassa, niin laskoksilla vaan, jos mahdollista. Korkealla vyötäröllä laskos myös yleensä kulkee pitemmän matkan eli saa enemmän silmäherkkua.
(This section has abandoned itself)

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3848 : 02.06.18 - klo:14:29 »
Oon koittanut etsiä kans ite vastaavia housuja tuloksetta. Joskus aiemmissa mallistoissa margarett howellilla oli jotain vaihtoehtoja. Nytkin löytyy jotain, mut hinta nousee yli 300 €.
Itse ostin vastaavat Herrainpukimolta, ja olen ollut kovin tyytyväinen. Omissa housuissani on yksi reverse pleat, voisin tulevaisuudessa vaikka tuplatkin ottaa.

Valmishousuista saman tyyppisiä myyvät esimerkiksi Berg&Berg.

BB ei oo erityisen korkea vyötärö tai suora lahje.


Johannes

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3849 : 02.06.18 - klo:23:45 »
Oon funtsinut tutustumista korkeampivyötäröisiin housuihin, klassisen väljyyden suoralla lahkeella. Syynä vaikeus löytää istuvia, rypistymättömiä ja käytössä liikkumista rajoittamattomia matalavyötäröisiä / kapealahkeisia housuja. Mistähän kannattaisi katsella ja mitä ottaa huomioon? Pleat or no pleat?

Oscar Jacobsonin Darius-malli on ollut omaan mieleen. Lahje on kyllä aavistuksen kapeneva muttei mikään mahdoton.
Think of Your Dress Shirt as Your Bulletproof Vest

Valtsu

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3850 : 08.06.18 - klo:14:38 »
Kaapista löytyy jo tumman sininen irtotakki ja olisi tarkoitus hankkia sille toinen takki kaveriksi. Ongelmaksi vaan muodostuu värin ja kankaan valinta. Yleinen suositus toiseksi takiksi/puvuksi olisi kai jokin harmaan sävy, mutta erityisesti kiinnostaisi myös ruskean ja vihreän sävyt. Entä sitten, minkälainen kangas toimisi kesät talvet? Hieman mietin jo jotain traveller kangasta. Kannattaisiko ostaa puku, jota voisi käyttää myös irtoseteissä?

Ristimollo

  • Kisälli
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3851 : 27.06.18 - klo:13:34 »
Muutaman vuoden foorumia seuranneena kysyisin arvon foorumisteilta näin noviisina. Sopiiko farkkujen ja pikkutakin kanssa mielestänne pukuliivi, ajattelin tulevana lauantaina vetästä päälle farkut, vaaleanpunaisen kauluspaidan, vaaleansinertävän/harmaan liivin ja sinisen pikkutakin. Pikkuhiljaa pukeutumisesta kiinnostunut veikkonen.
« Viimeksi muokattu: 27.06.18 - klo:13:42 kirjoittanut Ristimollo »

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3852 : 27.06.18 - klo:14:42 »
Muutaman vuoden foorumia seuranneena kysyisin arvon foorumisteilta näin noviisina. Sopiiko farkkujen ja pikkutakin kanssa mielestänne pukuliivi, ajattelin tulevana lauantaina vetästä päälle farkut, vaaleanpunaisen kauluspaidan, vaaleansinertävän/harmaan liivin ja sinisen pikkutakin. Pikkuhiljaa pukeutumisesta kiinnostunut veikkonen.

Ei.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3853 : 27.06.18 - klo:16:36 »
99% todennäköisesti ei. Korvaa liivi vaikkapa rennolla neulesolmiolla.

erakettu

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3854 : 28.06.18 - klo:10:35 »
Liivi ja takki melkein kaipaavat seurakseen samaa sarjaa olevat housut. Farkut ovat melko lailla eri kaliiberin kangasta kuin puvuntakki/liivi.

Tosin varmasti tästäkin voidaan poiketa, esim navy puvun kanssa voi käyttää eriväristä liiviä tms. Tweedtakit ja -liivit voivat sopia denimin kanssa paremmin? Chinon tai suoran housun kanssa voi helposti yhdistää irtoliivin ilman takkia, takin lisääminen tuo taas mielestäni epäsopivan kokonaisuuden.

Toki yhdistelmiä saa ja pitääkin kokeilla, mutta en lähtisi varta vasten liivikaupoille vain farkkuihin yhdistämisen takia.