Pukimo Raivio - aina klassista tyyliä.Vieraile nyt:www.pukimoraivio.fi
Aloitttelijan kysymys: Irtotakkeja ja -housuja yhdisteltäessä, onko materiaalien tummuudelle alhaalta ylöspäin olemassa sääntöä? Ajattelen lähinnä kengät vs housut ja housut vs takki, kumman kuuluisi olla tummempi ja mitkä seikat tähän vaikuttaa?Kiitos
Perinteisesti ja wanhojen sääntöjen mukaan housut ovat aina vaaleammat kuin takki.
Yhteen väliin perus suomalaisen(sic) keski-ikäisen miehen valinta tilanteeseen jossa puku olisi ollut liian formaali, oli mustat suorat housut ja vaalea takki. En ole oikein koskaan nähnyt tuota yhdistelmää onnistuneena.
Tälle maitsemallesi porukalle (=aika suuri väestönosa iästä riippumatta) tuntuu olevan käsite irtohousuista ja irtotakista puvusta erillisinä kappaleina tuntematon, vaan kaikki suorat housut on "puvun housuja" ja kaikki pikkutakit, irtotakit ja bleiserit "puvun takkeja"? Tällaista olen ainakin itse ollut havaitsevinani. Lainaus käyttäjältä: danius - 10.10.16 - klo:21:04Yhteen väliin perus suomalaisen(sic) keski-ikäisen miehen valinta tilanteeseen jossa puku olisi ollut liian formaali, oli mustat suorat housut ja vaalea takki. En ole oikein koskaan nähnyt tuota yhdistelmää onnistuneena.
Lainaus käyttäjältä: Laurenz K - 10.10.16 - klo:21:27Tälle maitsemallesi porukalle (=aika suuri väestönosa iästä riippumatta) tuntuu olevan käsite irtohousuista ja irtotakista puvusta erillisinä kappaleina tuntematon, vaan kaikki suorat housut on "puvun housuja" ja kaikki pikkutakit, irtotakit ja bleiserit "puvun takkeja"? Tällaista olen ainakin itse ollut havaitsevinani. Lainaus käyttäjältä: danius - 10.10.16 - klo:21:04Yhteen väliin perus suomalaisen(sic) keski-ikäisen miehen valinta tilanteeseen jossa puku olisi ollut liian formaali, oli mustat suorat housut ja vaalea takki. En ole oikein koskaan nähnyt tuota yhdistelmää onnistuneena. Näinhän se on. Siksi tuollainen mainitsemani yhdistelmä koostuu monesti yhden puvun yläosasta ja toisen alaosasta. Käyttääkö kukaan muuten näitä kuuluisia "mustia suoria housuja?" Millaisissa seteissä?
Vaalea takki ja tummat housut ovat mahdollinen yhdistellä, mutta hiton paljon vaikeampi kuin toisin päin. Nimim. Voisinkin laittaa ainoan vaalean irtotakkini myyntiin.
Lainaus käyttäjältä: Bordeaux - 10.10.16 - klo:21:21Vaalea takki ja tummat housut ovat mahdollinen yhdistellä, mutta hiton paljon vaikeampi kuin toisin päin. Nimim. Voisinkin laittaa ainoan vaalean irtotakkini myyntiin.Esim. Nordic Fitistä löytyy oikein toimivia tällaisia settejä, ja onpa ne muistaakseni MTOP-ketjuunkin aikanaan postattu.
Tässäkin asiassa tieto lisää tuskaa. Itse ainakin päästän nykyään äänettömän voihkauksen kun näen miten puvun yläosa paritetaan - ilmeisesti housujen puhkikulumisen seurauksena - farkkujen, tai vieläkin pahempaa: "Melkein" yhteensopivien suorien housujen kanssa.Kymmenen vuotta sitten en olisi edes huomannut moista mutta nykyään sisäinen pukunatsi aiheuttaa kaikenmoisia epäterveitä reaktioita kun joku julkeaa pukeutua "väärin". Kaikkea se tämä rättifetissi teettääkin.
Makuasia. Ei "puvun yläosa" / pikkutakki farkkujen kanssa ole mitenkään paha juttu. Päinvastoin, hyvin tehtynä se on varsin jees. Sikäli olen samaa mieltä, että melkein yhteensopivat suorat housut eivät ehkä muodosta esteettisesti parasta kokonaisuutta. Toki sekin riippuu toteutustavasta.