Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1554829 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3195 : 28.02.15 - klo:14:21 »
Eroa juuri ja vain kankaissa.

Vargas

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3196 : 02.03.15 - klo:15:07 »
http://www.spierandmackay.com/product_information/2886_grey_flannel_(pow)_check___contemp

Yhdistely vinkkejä? Ovat aika slimmit. Omistan Flanellisen navyn pikkutakin. Menee ilmeisesti kyseisen kanssa mukavasti?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3197 : 03.03.15 - klo:22:08 »
^ no aika pitkälti kaikki muu paitsi vaaleanharmaa yläkerta. Todella monipuoliset jos toimivat leikkaukseltaan.

Höyryvasara

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3198 : 04.03.15 - klo:18:25 »
Nyt se sitten iski. Toisaalta syyt ovat ihan käytännön sanelevat. Eli, yritin tänään löytää itselleni irtotakkia. Sinänsä helppo homma, mutta kun on siunattu jonkunlaisilla hartioilla ja leveällä selällä, niin eipä ole helppo homma. Kädet ei nouse ja takit ei istu. Jos hartioista istuu, loppu muistuttaa Sirkus Sariolan telttaa. Ja nyt alkaa kyllästyttää melkein hyvin istuvat vaatteet. Edellä mainituista syistä olen päättänyt hankkia sen ensimmäisen (tuskin viimeisen) mittatilaus takin. Paitoja olen vielä löytänyt riittävän lähelle, mutta seuraavaksi sitten laitetaan myös paidat teetäen...

Mistä näitä kannattaisi alkaa etsimään, kun kuitenkaan ei ole ihan mahdottomia sijoittaa. Takkeja kun pitäisi kuitenkin olla 2-3 kpl henkarissa. Löytyykö kotimaasta muita kuin Herrainpukimo vai alanko etsimään verkosta mittojen mukaan takkeja tekevää yritystä?

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3199 : 04.03.15 - klo:19:16 »
Netin kautta ei saa hyvää mittatilaustakkia.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3200 : 04.03.15 - klo:19:39 »
Herrainpukimolta saat mittatakit. Samoin Sauma on erittäin hyvä vaihtoehto ja heillä on mittapäivätkin menossa, eli rabattia saa. Lisäksi Saumasta voi katsoa itselleen rekkirotsia, johon voisi tehdä muutokset. Saumassa muutosten tekotaito on kohdallaan.

Mittatilaus on hyvä vaihtoehto, toki kannattaa aina tsekata eri valmistajien valmistarjonta ja niihin tehtävät muutostyöt.

kisälli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
    • VaatturiEklund
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3201 : 04.03.15 - klo:21:18 »
Vaatturi Eklund Turussa tarjoaa myös mittatakkeja. Tänään saapui Loro Pianan kangaskirjoja vino pino. Viimeistään ensi viikolla tulee Redan kankaita, mutta ehkä jo perjantaina ovat minulla. Laita viestiä jos kiinnostaa tai soittele. Viimeistelyt teen mittatuotteisiin tietysti itse ja takit ovat full canvas rakenteella, eli laatu tuotteita Italiasta.

Janne_

  • Kisälli
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3202 : 05.03.15 - klo:14:14 »
Sinistä irtotakkia vaille ja mieli tekisi suoraa ostaa Suitsupplyn Washington: http://eu.suitsupply.com/en/jackets/washington-blue-plain/C821.html?vpid=C82103

Uusi tumman sininen pukukin kyllä kelpaisi, joten palaan tähän monesti esillä olleeseen aiheeseen. Ostaako suoraa puku Suittarilta, niin saisi housut ja puvun melkein "kaupan päälle". Puvun takkia ei pitäisi käyttää irtotakkina, mutta mites hyvin Suitsupplyn takit tässä käytössä toimisi? Tuota kyseistä takkia ei pukuversiona juuri saa, eli karkaisin värin perässä ehkä Lazioon tms.

TommyBoy

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Re: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3203 : 05.03.15 - klo:15:22 »
Olen ymmärtänyt että nuo rakenteettomat Havanna ja Copenhagen toimisivat parhaiten irtotakkina.
Tällainen minulla on tähtäimessä juurikin hybridikäyttöön, jos saan hartiani mahtumaan järjellisen kokoiseen takkiin...

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3204 : 05.03.15 - klo:15:35 »
Onko se Copenhagen kuinka slimmi?

asa

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3205 : 12.03.15 - klo:13:06 »
Tuli hankittua uusi tummasininen (navy) puku. Pitäisi lisäksi hankkia siihen sopivat kengät ja vyö. Värinä mieluiten ruskea, koska tykkään sinisen ja ruskean yhdistelmästä.

Kengän mallin kanssa eniten valinnanvaikeutta. Itse olen pitkä ja kapea ukko, jos sillä merkitystä mallin suhteen. Mieluummin nuorekkaampi malli, jos niin kengistä voi sanoa.  Budjetti max 100 €.

Jotain tämän suuntaista itse miettinyt:
[spoiler][/spoiler]

Meneekö ihan metsään? Kuviollinen kärki voisi olla kanssa mielenkiintoinen.
« Viimeksi muokattu: 12.03.15 - klo:13:13 kirjoittanut asa »

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3206 : 12.03.15 - klo:13:32 »
Satasella voi olla haastava saada kovin laadukkaita kenkiä. Valmistajina kannattaa tsekata Meermin ja Bexley.

Meermin tarjoaa perusmalliston kenkiä 160€ + postikulut. Tossa pari mallia mitkä vois olla aika jees.
https://meermin.es/articulo.php?idArt=4465
https://meermin.es/articulo.php?idArt=4447

Bexley on vähän edullisempi, 139€ + postikulut.
http://www.bexley.com/Bexley/en/r/dress_shoes

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili

asa

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3208 : 12.03.15 - klo:19:05 »
Bexleyltä esim. tämä.
http://www.bexley.com/Bexley/en/p/dress_shoes/dewbury?coloris=noir


Nämä on kyllä tyylikkäät. Josko sitä sais budjettia vähän venymään... Onko näitä ikinä alessa? Entä voiko noita käyttää farkkujen ja neuleen/kauluspaidan kanssa semivirallissa tilaisuuksissa, ettei tarvis vetää converseilla?

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3209 : 12.03.15 - klo:19:09 »
Bexleyn ale taisi juuri loppua. Jos saat jonkun kimppaan niin kenkäparin hintahan laskee.

Kyllä noi (slimmien) farkkujen kanssa menee, vaikka paremmin siihen sopii koristeellisemmat täysbroguet.