Keikari > Asut ja pukineet

Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille

<< < (2/801) > >>

JMK:
Oletetaan, että olen tarkastamassa tiluksiani farkuissa ja teepaidassa kun vaatekaapissani käynnistyy spontaani, hallitsematon ketjureaktio laitettuani epähuomiossa Dressmanin puvun liian lähelle kaappia. Kiihkeän eksotermisen reaktion sytyttämä tulihelvetti tuhoaa kaapin (ja asunnon, mutta keskitytään nyt olennaiseen).

Silloin kelvokkaat ruskeat kengät, siistit ruskeat tai harmaat sukat, keskiharmaat villa/flanellihousut, kauluspaita, neule tai slipover ja irtotakki olisivat ne ensimmäiset ostokset - tuossa järjestyksessä.

Kengät, flanellihousut ja kauluspaita toimivat jo kelvollisena yhdistelmänä hätätilanteessa. Neuletta tai slipoveria voi käyttää takin kanssa tai ilman takkia, ja takki - no, takista on kaikenlaista hupia ja hyötyä. Tällä yhdistelmällä voi uskaltautua myös moniin epämuodollisempiin juhlatilaisuuksiin. Kengissä voisin hyväksyä mustat siksi, että kohtuullisen toimivia yksinkertaisia mustia kenkiä taitaa saada edullisemmin kuin yhtä eteviä ruskeita sellaisia.

Sitten pitäisi varmaan lähteä solmiokauppaan.

Tumma puku ja muut "pakolliset" varusteet toki tulee hankkia, mutta näkisin että harrastajalle on palkitsevampaa aloittaa asioista, joita voi käyttää liki päivittäin. Pukeutumissilmän kehittyminenkin hidastuu huomattavasti, jos rahansa pistää johonkin mitä ei kuitenkaan tarvitse kuin muutaman kerran vuodessa.

Mitä liiveihin tulee, oma mielipiteeni on, että niitä voi ja tulee käyttää nimenomaan arkisin. Palaute on ollut pelkästään positiivista. Tosin lienee syytä huomauttaa, että liivipuvuista on tullut allekirjoittaneelle jo eräänlainen "signature item" ja työpaikalla saatetaan vieraita ohjata "sen kolmiosaiseen pukeutuneen" luokse.

Liivit tosin vaativat jonkin verran pelisilmää, erityisesti jos käyttää irtoliivejä. Ilman takkia liiveistä tulee myös turhan usein mieleen tarjoilija yms. edeskäypä. Mielestäni varsin hyvin toimii 1960-luvun alun tyyli jossa housut ja liivit ovat samaa sarjaa, takki taas poikkeava.

JMK:
Tulipa tuossa paitoja silitellessä mieleen vielä yksi liivien (ja miksei neuleiden ja slipoverien) hyvä puoli:

ne mahdollistavat vähän eläneidenkin paitojen käyttämisen ns. loppuun saakka.

Itsellänikin on, valitettavasti, muutama vähän heikompilaatuinen tai huonommin istuva paita. Nämä kuitenkin toimivat varsin etevästi, kun päälle laittaa liivin ja pikkutakin.

Liiveistä vielä sen verran, että farkkujen kanssa niitä ei sitten käytetä, eiks jeh? :)

dhilsu:

--- Lainaus käyttäjältä: JMK - 21.11.09 - klo:18:55 ---Liiveistä vielä sen verran, että farkkujen kanssa niitä ei sitten käytetä, eiks jeh? :)

--- Lainaus päättyy ---

Nah, olen ostanut monet liivit pelkästään farkkujen kanssa pidettäväksi. Närkästyksen maksimoimiseksi käytän vielä vyötä liivien kanssa! Säännöt ovat pikkusieluisieluisille ihmisille. ;)

CCR:
JMK, itse käytän myös paljon neuletta kauluspaidan päällä. Pienen ongelman muodostaa toisinaan liian väljä kauluspaita. Tähän kun lisätään fakta, että paita nousee päivän mittaan housuista, tulee yhdistelmä, jossa maha näyttää isommalta kun alla oleva kauluspaita muodostaa kasan vatsan kohdalle, ja muut ihmiset eivät näe, että siellähän se kauluspaita vain on rullalla.

Olen mallia gorilla, eli kädet laahaavat maassa. Tämän vuoksi seuraava kauluspaitani tulee olemaan teetetty.

En tiedä onko sellaisilla kengillä, missä on valkoista keskellä ja ympäriltä ruskea tai musta, oma nimi. Mutta sopiiko niitä käyttää farkkujen kanssa? Vai mikä on oikea tilaisuus niille? Näyttävät mielestäni pahuksen hyviltä, mutta en ole vielä onnistunut paria hankkimaan.

i v y m a n:
^Them shoes are called spectators. Olettaen että tarkoitat tämäntyyppisiä:





Itse en käyttäisi farkkujen kanssa.. Tosin kyseinen kenkätyyppi on muutenkin hieman turhan 'over the top' mielestäni. En ainakaan hankkisi ensimmäiseksi laatukenkäparikseni.

Tosin, modculture-foorumille kirjoitteleva nuorimies Jonny on onnistunut yhdistämään mokkanahakaiset specit farkkuihin kohtuulisen asiallisesti:



..harmi että värit puuttuvat.

Itse harkitsisin farkkukengiksi mieluummin vaikka ruskeita full wing brogueita tai viininpuniaisia pennyloafereita. Tyylikästä, mutta huomattavasti vähemmän huomiotaherättävää.



Tähän hätään en löytänyt hyvää pennyt / farkut -kuvaa mutta jahka tulee vastaan linkitän tänne.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta