Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1565027 kertaa)

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3510 : 20.10.16 - klo:12:53 »
Richard, taaksepäin käännetyistä hihansuistahan saa mukavan yksityiskohdan. Ei siis huolta!

Myös puvuntakeissa á la Miami Vice!

AnttiL

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3511 : 23.10.16 - klo:16:32 »
Pakko kertoa retkestäni hankkiakseni siistimpiä vaatteita vaatekaappiini ja siis aiemmin mainitsemaani konferenssiin.
Vantaalla kun asustelen, oli oikeastaan luonnollista käydä Jumbossa.
Suunnistin ensiksi Stockmannille, kiertelin toisen kerroksen miesten vaatteiden luona, odottaen että joku tulisi minua auttamaan.
Turhaan odotin, kukaan ei tullut edes kysäisemään voisiko auttaa minua.

Tämän jälkeen ajattelin käydä läpi kenkäkauppoja, muutaman kivan näköisen mokkanahkaisen Rieker:sin kengän näinkin, mutta
kun tarkoitus oli panostaa vaatteisiin eikä jalkineisiin, päätin mennä seuraavaksi Dressmanniin.

Dresmannilla ehdin ihmetellä vaatteita ehkä noin 30-45sekuntia kun, ruuhkasta huolimatta, minulle tultiin tarjoamaan apua.
Selitin tilanteeni, kauluspaitoja tulisi saada ja vieläpä istuvia. Sovittelimme muutamaa eri kokoista, ja kookseni löytyi
omituinen XL-slimfit. Ostoksissani avustanut nais-henkilö kertoi paidan kyllä olevan koetetuista ehdottomasti oikean kokoinen.
Ostinkin sitten kolmet kauluspaidat.

Seuraavaksi sovitimme housuja, määrittelin että en ole puvun housuja hankkimassa, enkä hautajaisiin menossa, tällöin sain sovitettavakseni
siistit flanelli-housut, yhdet tummemmat ja yhdet vaaleammat.

Kaiken tämän jälkeen minua jo hieman mietitytti laskun loppusumma, mutta niin mukavasti oli ostosreissu mennyt, että kun
minulta kysyttiin tarvitsisinko päälystakkia, niin totesin tarvitsevani.
Heti tuli sopiva takki, mielestäni turhan napakka, mutta myyjättären vakuutus riitti minulle, takki lähti mukaan.

Sitten siihen laskun loppusummaan; vaatteita tuli hankittua 468,75€:lla. Tuo hieman puistatutti, mutta en olekaan viiteen vuoteen
hankkinut vaatteita lainkaan. Kengät tosin jäi hankkimatta.

Eli toteankin että kannattaa ehdottomasti mennä Dressmanniin jos haluaa helpolla tyylikkäitä vaatteita.
Sitten joskus voi katsoa että tarvitseeko mittatilaus-kauluspaitoja. Itselläni sellainen on aikaisintaan 5v päässä.

T:Antti

C o r l e o n e

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3512 : 23.10.16 - klo:18:56 »
kannattaa ehdottomasti mennä Dressmanniin jos haluaa helpolla tyylikkäitä vaatteita.






Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3513 : 23.10.16 - klo:19:37 »
Kyllä Dressmannista löytyy välillä ihan hyviäkin vaatteita ja naurattavan halvalla. Suurin osa on, tietty, mitä on.
Suositellaan täysraittiutta.

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3514 : 23.10.16 - klo:20:09 »

Hauska kuulla, miten projekti etenee.

Tärkeintä on saada pohjalle vaatteet, joiden kanssa saa aloitettua työpukeutumisen.  Kun tulee kokemusta, on helpompi ostaa parempia vaatteita, kun tietää, mikä harmittaa nykyvaatteissa.

Toivottavasti hankitut vaatteet tuntuvat mukavilta päällä.  Se on tärkeää, koska muuten niitä ei tule käytettyä.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3515 : 23.10.16 - klo:20:27 »
Itse olen aikanaan hakenut ensimmäiset tattersall button downit juuri 'ssmanilta, ja siitä koko touhu lähti. Nykyään tulee asioitua harvoin, koska olen siirtynyt erilaisiin aineisiin.

Onhan siellä luonnonkuituakin. Neuleet esimerkiksi ovat ihan ok, mutta värit ovat kovin trendikkäitä.

H&M:llä käydessä totesin, että ihan asiallisia casual-vaatteita sieltä löytyy L.O.G.G. osastolta. Mukavan näköisiä puuvillaisia cable knit sweatereita, karkeita (hyvällä tavalla) button downeja ja niin edelleen. Toki trendikkäitä pienine minulle sopimattomine kauluksineen ja siihen tyyliin. Myös farkuissa yllätyksiä, kuten stretchitön raakadenim ja joissakin jopa selvedge. Halpaa etsivälle ja tyyliään hakevalle, jos vaatteen ei tarvikaan kestää isältä pojalle.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3516 : 24.10.16 - klo:02:07 »
Heti tuli sopiva takki, mielestäni turhan napakka, mutta myyjättären vakuutus riitti minulle, takki lähti mukaan.

Tämä ei näytä hyvältä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3517 : 24.10.16 - klo:09:49 »
Riippuu mihin on aiemmin tottunut. Jos on ennen käyttänyt isoja lökövaatteita, niin ne sopivan kokoiset saattavat tuntua jonkun aikaa varsin napakoilta ennen kuin niihin tottuu.

Itsekin olen pikkuhiljaa siirtynyt L-koon vaatteista ensin M-kokoisiin ja sitten huomannut oikeastaan olevani yleensä S-kokoinen. Eikä kropan koossa ole siinä välissä tapahtunut mitään merkittäviä muutoksia.

AnttiL

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3518 : 24.10.16 - klo:17:45 »
Pitääköhän ottaa fotoja? No mutta kyllä nuo mielestäni siistit ovat.
Eri asia jos uniikkia, mittojen mukaan tehtyä haluaa, istuvat varmasti paremmin, mutta millä rahalla?
Kannattaako mittatilaus-vaatteita hankkia ensi-ostoksena, kun ei edes oikeastaan tiedä mitä haluaa?

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3519 : 24.10.16 - klo:17:54 »
Kannattaako mittatilaus-vaatteita hankkia ensi-ostoksena, kun ei edes oikeastaan tiedä mitä haluaa?

Ei.

Ota ihmeessä fotoja.

Kolibri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 202
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3520 : 24.10.16 - klo:18:20 »
(Hyvän) mittatilauksen maailma on tosiaan sen verran monipuolinen, että kannattaa tosiaan ottaa se harkintaan vasta sitten, kun on hajulla siitä mitä tarvitsee. Ei niidenkään tilausprosessissa kaikesta kaikkea tarvitse tietää ja apua kyllä osataan antaa, jos sormi menee suuhun, mutta en minäkään suosittelisi vasta tyyliään kehittävälle tuota optiota ellei sitten ole täysin selkeä visio tarvittavasta.
(This section has abandoned itself)

Leba

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3521 : 24.10.16 - klo:18:40 »
Toki Dressmanin ja mittatilausvaatteen väliin jää useita muita vaihtoehtoja.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3522 : 24.10.16 - klo:20:15 »
Dresman ja vastaavat (brothers, h&m ect.) ovat ihan hyviä paikkoja ottaa ensimmäisiä askeleita klassisemman pukeutumisen suuntaan. Jos toteaa ettei tämä ollut mun juttu niin kokeilu ei maksanut maltaita. Ja jos oma tyyli lähtee tästä kehittymään keikarin suuntaan niin portaita on helppo nousta askel kerrallaan ylöspäin sille laatutasolle mikä itselle tuntuu omalta.

Sattumalta tuli viime viikolla ostettua D:sta pari flanellipaitaa kun kerrankin tarjolla oli yksiväristä flanukkaa.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Calle_H

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3523 : 25.10.16 - klo:21:57 »
Outletista irtosi hyvin edullisesti Hugo Bossin erikoinen takki mukaan. Takki näyttää pitkälti pikkutakilta... aivan aavistuksen pidempi, kuin pikkutakki normaalisti. Halkiota ei ole ollenkaan ja takki on materiaaliltaan samanlaista, kuin kevyemmässä villakangastakissa. "Cashmere Wool Finest Quality" lupaa teksti takin sisällä. Mihin tarkoitukseen tällaiset on tehty?

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3524 : 27.10.16 - klo:23:28 »
Olisi taas larppausta luvassa ja kysymys sen mukainen.

Onko joissain, esim. kultasepän-, liikkeissä kaulusneuloja tai -pinnejä yleisesti saatavilla? Eniten miellyttäisi sellaisen hopeansävyinen klipsimallinen aparaatti. Trendhimissä näyttäisi olevan noita neuloja, mutta ne näyttävät kalliilta laatuunsa nähden, ja vaatinevat aika suuret reiät kaulukseen. Minulla on reiätön klubikauluspaita, jota en haluaisi tärvellä.

Aika halpa saisi olla, muttei mitään rihkamaa kuitenkaan. Backup -suunnitelmana toimii hakaneula.