Kirjoittaja Aihe: Vinkkejä Shanghain kenkä ja vaatekaupoista.  (Luettu 6478 kertaa)

C o r l e o n e

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vinkkejä Shanghain kenkä ja vaatekaupoista.
« : 23.11.13 - klo:17:08 »
Hei

Nyt kaivattaisiin vinkkejä Shanghaihin. Erityisesti kenkä ja vaatekaupoista+hyvistä ravintoloista.
Olen menossa ensinmäistä kertaa kyseiseen kaupunkiin ja kaikki:osta/näe/koe/syö,vinkit ovat tervetulleita...

-Uniqlon uuteen flagship storeen käyn tietenkin tutustumassa:)



C o r l e o n e

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: Vinkkejä Shanghain kenkä ja vaatekaupoista.
« Vastaus #1 : 10.02.14 - klo:11:13 »
Allen Edmonds:illa liike
Grand getaway 66 ostarilla. Hinnat olivat potenssiin kaksi. UNIQLO:ja ympäri kaupunkia.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Vinkkejä Shanghain kenkä ja vaatekaupoista.
« Vastaus #2 : 10.02.14 - klo:12:26 »
Kangastoreilla voi teettää kaikenlaista, itse olen reissuilla kokeillut ainakin kahta ja tulos on ollut ihan OK. Kannattaa pitäytyä yksinkertaisissa asioissa, itse on tullut teetettyä kauluspaitoja ja rakenteeton kesä-"peacoat". Jos tykkää itse ommella, toreilta voi myös ostaa mm. sarvi- ja helmiäisnappeja aika halvalla bulkkina. Esim. pukujen teettäminen toreilla kannattaa toisaalta unohtaa suosiolla, pukukankaat ovat enimmäkseen roskaa ja tulos tulee olemaan 95% varmuudella kiiltävä laatikko. Sisäänheittäjät toreilla ovat aika aggressiivisia ja tinkaaminen ja muu kommunikaatio tottumattomalle aika tiukkaa, joten väsyneenä ei kannata vaivautua paikalle ja Shanghaissa asuneilta tutuilta tai paikallisilta kannattaa kysyä vinkkejä.

"Oikeiden" räätäliliikkeiden puolelta esim. yhtenä Hongkongin parhaista pidetyllä liikkeellä WW Chanilla on Shanghaissa kaksi sivupistettä, jonka hinnat ovat jonkun verran HK:ta alempana, esim. mittapaitojen lähtöhinta oli 800 RMB kun viimeksi kävin. Siitä onko kyseessä hyvä diili on verkon puolella kahta mielipidettä, moni on väittänyt Chanin tason tulleen viime aikoina alas.

Jos haluaa edullisia kangastennareita kesäksi, kannattaa tsekata paikallisen kulttimerkin Warrior Shoesin myymälät. Vans- ja Converse-henkistä ja suunnilleen samanlaatuista tavaraa, mutta aika paljon halvemmalla. Feiyue on toinen paikallinen tennarimerkki. Uniqlot ja Mujit tietysti kannattaa vilkuilla kuten aina.

Näköaloja kannattaa käydä katsomassa jommankumman Hyattin baarissa Jinmao Towerissa tai World Financial Centerissä. Pääsymaksua ei ole, mutta kummassakin oli ainakin ennen n. kahden drinkin minimiostos.



« Viimeksi muokattu: 10.02.14 - klo:12:41 kirjoittanut Alhazen »

C o r l e o n e

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: Vinkkejä Shanghain kenkä ja vaatekaupoista.
« Vastaus #3 : 01.06.14 - klo:13:07 »
Täällä taas.Vinkkejä otetaan vielä vastaan. Paikallisen Suittarin käyn ainakin katsomassa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Vinkkejä Shanghain kenkä ja vaatekaupoista.
« Vastaus #4 : 01.06.14 - klo:17:31 »
Kyllä se W.W. Chan on riittävän kovan tason valmistaja, jotta vierailu olisi vaivan arvoinen. Raportteja löytää tyylifoorumeilta, kuvia samaten.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Hulk666

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Vs: Vinkkejä Shanghain kenkä ja vaatekaupoista.
« Vastaus #5 : 02.06.14 - klo:03:53 »
Bund brewery oluen ystävälle. Sijaitsee yllättäen Bundissa.

tweedster

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Vinkkejä Shanghain kenkä ja vaatekaupoista.
« Vastaus #6 : 02.06.14 - klo:22:52 »

Olen aikoinaan ostanut kirpputorilta paljon käyttämäni klubitakin, joka on shanghailaisen Dave's Custom Tailoringin tekemä http://www.tailordave.com/ehtml/about/index.aspx

Siinä on hyvä leikkaus ja se on huolella ja hyvin tehty, joten jos olisin itse menossa Shanghaihin, menisin ottamaan kyseisestä räätälistä tarkempaa selkoa.
"It's better to be a Young Fogey, than an Ageing Trendy" -Gavin Stamp

Magnum

  • Kisälli
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Vinkkejä Shanghain kenkä ja vaatekaupoista.
« Vastaus #7 : 03.06.14 - klo:03:36 »
Täällä taas.Vinkkejä otetaan vielä vastaan. Paikallisen Suittarin käyn ainakin katsomassa.

Paikallinen Suitsupply on huomattavasti euroversiota kalliimpi. Muutenkin kansainväliset brändit ovat hinnoissaan. Uniqlon lippulaivamyymälä Maoming roadin ja Huahai roadin kulmassa kannattaa tsekata etenkin nyt, kun Kiinastakin saa taas pienen tauon jälkeen japanilaisesta kankaasta tehtyjä farkkuja.
« Viimeksi muokattu: 03.06.14 - klo:03:39 kirjoittanut Magnum »

C o r l e o n e

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: Vinkkejä Shanghain kenkä ja vaatekaupoista.
« Vastaus #8 : 07.06.14 - klo:16:32 »
Kiitos hyvistä vinkeistä. Pitää käydä katsomassa paikat,kun palaan tonteille keskiviikkona. Tällä hetkellä ollaan eteläisessä Kiinassa lähellä Vietnamia.