Kirjoittaja Aihe: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?  (Luettu 605897 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #540 : 09.09.11 - klo:19:32 »
Niin paljon huutelijoita, niin vähän näyttöä.

Tarkoitit ilmeisesti minua, koska liitit kuvani. Olen kyllä kerran lähettänyt MTOP-ketjuun kuvan, jolla todistin, että omistan reunoskengät.
Suositellaan täysraittiutta.

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #541 : 09.09.11 - klo:19:35 »
Lainaus
Connection Problems

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.
« Viimeksi muokattu: 04.11.13 - klo:10:22 kirjoittanut Connection Problems »

Parry

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #542 : 09.09.11 - klo:19:51 »
Helsingin keskustassa oli taas tänään oikein hyvin pukeutuvaa porukkaa liikkeellä. Ainakin nuorison kenkämuoti on mennyt selvästi parempaan suuntaan, hyvännäköisiä nahkakenkiä tuli vastaan joka puolella ja vaatetuksen puolellakin näki hyvin toteutettuina sekä klassisempaa pukumieslookkia että rennompaa streetwearia. Vanhemmalla väestöllä ei silmämääräisesti ollut homma yhtä hyvin hallussa, mutta muutamia onnistujia tuli vastaan.

Ehkä tässä voisi nyt lainata entistä kepulaisten kansanedustajaehdokasta Henri Vähäkainua: Me ollaan nuoriso, me ollaan tulevaisuus jne.
Minusta näyttäisi vähän siltä, että klassinen tyyli on nyt muodissa nuorison keskuudessa. Kiinnitin jo alkuvuodesta huomiota, että naisten vaatteet ovat kautta linjan klassisen näköisiä ja paljon hienoja elementtejä menneiltä vuosikymmeniltä (korkeavyötäröiset housut jne.). Esimerkiksi H&M:llä tuon näki todella selvästi. Tuohon aikaan miesten vaatteet olivat viellä sitä street-kamaa skeittikenkineen ja printtipaitoineen. Kaupoissa tuntui siltä, että vaihtoi kauppaa, kun siirtyi naisten osastolta miesten puolelle. Silloin ounastelin, että eiköhän miesten muoti seuraa perästä. Nyt H&M:n sivuja selaillessani näyttäisi noin tapahtuneen

Mm. tällaista löytyy syysmallistosta:
http://www.hm.com/fi/product/95285?article=95285-B#article=95285-B
http://www.hm.com/fi/product/95304?article=95304-A
http://www.hm.com/fi/product/94200?article=94200-B

Todella klassista ja tyylikästä. Materiaalitkin vaikuttaa hyvältä. Laatu nyt varmasti on mitä on, mutta se, että mallit ovat tyylikkäitä, on jo erittäin positiivista. Paljon mielummin nään ikätovereideni jalassa vaikka tuollaiset henkkamaukan nahkakengät, kun tuplasti kalliimmat Eccot. Mielestäni ihan ymmärrettävää, ettei nuori osta mitään 300€ kenkiä netistä. Jos joku vaikka tykästyy enemmänkin tämän muodin kautta klassiseen pukeutumiseen, ollaan jo hyvällä tiellä. Saattaa ne H&M:n kengätkin vaihtua jossain vaiheessa laadukkaampiin reunoskenkiin.
« Viimeksi muokattu: 10.09.11 - klo:09:22 kirjoittanut Parry »

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1027
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #543 : 09.09.11 - klo:20:04 »
Muodin luonnollinen kiertokulku on pyörähtänyt ilmeisesti nyt siihen vaiheeseen että verkon puolella ja maailmalla jo pidempään noussut "uusklassismi" (jonka osana Keikarin ja sen foorumin syntymistäkin voisi pitää) ja heritage/workwear-juttu on nyt saavuttanut H&M:n ja muut "budjettimuotipaikat" sekä tavaratalot. Tuntuu silti jotenkin absurdilta nähdä malliltaan ihan hyvännäköiset captoet, villasolmioita ja harmaita flanellihousuja kaikista Helsingin paikoista nimenomaan tuolla.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #544 : 10.09.11 - klo:08:36 »
Suomessahan siis myydään velttikenkiä about neljässä paikkaa(?).

Töks. Velttikengät ovat kovin eri asia kuin reunoskengät, joita Leftkin on valmistanut vasta muutaman kuukauden ajan.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Johannes P

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #545 : 10.09.11 - klo:22:44 »
Itsekin olen törmännyt lenkkareihin oudoissa paikoissa. En tarkoita nyt edes paleface(palmia). Olin kaupassa ja katsoin että onpas tyylikäs kaveri. Istuvakauluspaita ja irtotakki jalassa siistit farkut. Sitten huomasin että jalkoihin oli kiskaissut reebokin airbägitetyt lenkkarit. Hohtivat vielä uututtaan. En tiedä, että sisäänajoiko kaveri niitä ennen lenkkiä vai miksi ihmeessä ne oli siinä kokonaisuudessa.
Minä voin näin "julkisesti" todeta että itse teen monesti samoin. Tai en käytä pikkutakin kanssa, mutta chinojen ja kauluspaidan kanssa on useasti Nike Freet jalassa. Mukavampia kenkiä saa hakea ja ne on helppo kiskaista jalkaan. Lisäksi pidän kenkiä varsin tyylikkäinäkin. Minulla on useasti ollut jalassa kiiltäväksi kiilloitetut Park Avenuet, mutta vain näitä Niken free kenkiä on kehuttu. Tyylikkyydestähän pukeutumisessa on kyse, vai kuinka?

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #546 : 10.09.11 - klo:23:06 »
Tyylikkyydestähän pukeutumisessa on kyse, vai kuinka?

Joo.
Suositellaan täysraittiutta.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #547 : 10.09.11 - klo:23:20 »
Tänä syksynä, katsoessaan minkä tahansa putiikin ikkunoita, näyttäisimme siirtyneen paljon perinteisempään vaatetuslinjaan. Laatu nyt ei varmasti ole mitenkään huikeaa, mutta _muoti_ on parempaa.

Parry

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #548 : 11.09.11 - klo:00:28 »
Minä voin näin "julkisesti" todeta että itse teen monesti samoin. Tai en käytä pikkutakin kanssa, mutta chinojen ja kauluspaidan kanssa on useasti Nike Freet jalassa. Mukavampia kenkiä saa hakea ja ne on helppo kiskaista jalkaan. Lisäksi pidän kenkiä varsin tyylikkäinäkin. Minulla on useasti ollut jalassa kiiltäväksi kiilloitetut Park Avenuet, mutta vain näitä Niken free kenkiä on kehuttu. Tyylikkyydestähän pukeutumisessa on kyse, vai kuinka?
Jotenkin pidän tällaista yhdistelmää kovin vastenmielisenä. Yleensä olen aika avoin kaikenlaista pukeutumista kohtaan, mutta tämä lenkkareiden yhdistäminen muuten siistiin pukeutumiseen tökkii pahasti. Olen ollut sitä mieltä, että esim. farkut ja lenkkarit eivät sovi yhteen, niin kauan kuin muistan. Varmaan kymmenen vuotiaana tuo jo pisti silmään. Myöhemmin mm. Pohjois-Ameriikassa ja Etelä-Euroopassa tällaista yhdistelmää nähneenä mielipide on vain voimistunut, ei kiitos!

[spoiler]

Juu ei.[/spoiler]

En tuomitse, mutta olen ensimmäisten joukossa heittämässä sitä kiveä!
« Viimeksi muokattu: 11.09.11 - klo:01:16 kirjoittanut Parry »

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #549 : 11.09.11 - klo:01:42 »
Lainaus
Connection Problems

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.
« Viimeksi muokattu: 04.11.13 - klo:10:27 kirjoittanut Connection Problems »

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #550 : 11.09.11 - klo:10:11 »
Nuo Parryn kuvien heput ovat kouluesimerkki aiheesta 'SprezzaPizza gone all wrong'.

Mikäköhän noita ukkoja on ohjannut, kun ovat päätyneet tuollaisiin pukeutumisratkaisuihin, etenkin tuo alemman kuvan tonttu?
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #551 : 11.09.11 - klo:10:13 »
Hyvännäköiset, hillityt tennarit (Supergat, Purcellit, Stan Smithit  tms.) ovat ihan hyvännnäköisiä chinojen sun muun kanssa mutta juoksutossut ovat aina huononnäköiset muussa kuin urheiluyhteydessä.
get your kicks on route six six six

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #552 : 12.09.11 - klo:13:01 »
Katselin eilen Stokkalla miesten kenkäosaston tarjontaa ja vaikka valtaosa on edelleen sitä talttakäriderbyä, löytyy sieltä ihan asiallisen näköisiäkin malleja. Merkki oli joku Italiaan vivahtava ja tarjolla oli ainakin wingtip oxfordeja sekä silmääni miellyttäviä whole cuteja. Hinta toki oli lähemmäs 350€ eikä nahan laatua ole helppo arvioida ilman käyttöä. Pohjatkin olivat sellaiset ompeleen kätkevät joten en osaa niistä mitään sanoa tarkemmin. Oxfordia tarjosi useampikin valmistaja.

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #553 : 12.09.11 - klo:13:15 »
Lainaus
Connection Problems

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.
« Viimeksi muokattu: 04.11.13 - klo:10:27 kirjoittanut Connection Problems »

Toivo

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #554 : 12.09.11 - klo:14:54 »
Minäkin näin Helsingin metrossa suhteellisesti ajateltuna tyylikkään naisen ikään ehtineen jakkuleidin, jolla oli lenkkarit jalassa.

Noilla lenkkareilla kävelevillä jakkuleideillä voi olla syynä se, että he tekevät pitkääkin työmatkaa kävellen ja vaihtavat kengät töissä.

Muutenkin kun tuulipukukansaa jossain bongataan, oletetaan yleensä heidän aina pukeutuvan niin. Moni yhdistää oman ulkoilu/lenkkeilyhetkensä asioiden toimitukseen kaupungilla. Itse en häpeä liikkua ihmistenkään ilmoilla ulkoiluvaatteissa, jos olen matkalla treeneihin, valmentamaan tai muuten vaan liikunnallisessa mielessä. Uskoisin monen muun tekevän samoin.

Toisin sanoen uskon Suomessa olevan säännönmukaisesti huonosti pukeutuvia vähemmän kuin miltä päällepäin näyttää.