Kirjoittaja Aihe: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?  (Luettu 605964 kertaa)

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #465 : 27.08.11 - klo:17:33 »
Olen nyt Ruotsin Gävlessä. Hyvin samanlaista on pukeutuminen kaupungilla täällä kuin Suomessakin.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #466 : 27.08.11 - klo:17:38 »
^Itse olen alkanut viimeaikoina uskoa, että tuo huono pukeutuminen on ihan globaali ilmiö. Suurkaupungeissa on vain enemmän niitä hyvin pukeutuvia yksilöitä.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Iivana

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #467 : 27.08.11 - klo:19:23 »
^Itse olen alkanut viimeaikoina uskoa, että tuo huono pukeutuminen on ihan globaali ilmiö. Suurkaupungeissa on vain enemmän niitä hyvin pukeutuvia yksilöitä.

Ehei, matkustelun puutetta.
Kotiuduin juuri Roomasta, jossa joka toisella vastaantulijalla (miehillä siis) oli vähintään irtotakki. Samoin oli viime kuussa Pariisin lähistöllä olevassa pikkukylässä, aivan kuten muissakin etelä- ja keski- Euroopan kaupungeissa. Niin pienissä kuin suurissakin.

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #468 : 27.08.11 - klo:20:37 »
Lainaus
Connection Problems

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.
« Viimeksi muokattu: 04.11.13 - klo:10:18 kirjoittanut Connection Problems »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #469 : 27.08.11 - klo:20:40 »
Kotiuduin juuri Roomasta, jossa joka toisella vastaantulijalla (miehillä siis) oli vähintään irtotakki. Samoin oli viime kuussa Pariisin lähistöllä olevassa pikkukylässä, aivan kuten muissakin etelä- ja keski- Euroopan kaupungeissa. Niin pienissä kuin suurissakin.

Täytyy sitten hankkia uudet lasit tai opaskoira.
Keski-Euroopassa asuneena kun suhteellisesti tämän foorumin standardien mukaan hyvin pukeutuneita tuntuu olevan joka maassa saman verran tietyin alueellisin, joka hassusti linkittyy alueiden sosioekonomiseen statukseen, variaatioin.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #470 : 27.08.11 - klo:21:03 »
Keskimääräisestä pukeutumisen tasosta Suomessa on turha vetää johtopäätöksiä aleksanterinkadun klo 16:30 otannan mukaan sen enempää kuin Tuupovaaran Öllölän keskikaljabaarin näkymänkään; Molemmat ovat tosia mutta eivät koko totuus. Omin silmin tehtyjä havaintoja kannattaa myöskin suodattaa koska ihminen tuppaa poimimaan havainnoistaan enimmäkseen niitä jotka tukevat omia ennakkokäsityksiä.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #471 : 27.08.11 - klo:21:50 »
Omin silmin tehtyjä havaintoja kannattaa myöskin suodattaa koska ihminen tuppaa poimimaan havainnoistaan enimmäkseen niitä jotka tukevat omia ennakkokäsityksiä.
Nimenomaan. Tähän perustuu monet psykologiset asiat. Hyvä esimerkki on horoskoopit, ihmisellä on kumma taipumus kerätä niiistäkin ne itselle sopivat asiat ja jättää rekisteröimättä ne asiat mitkä ei sovi. Hyvä esimerkki on se aikanaan tehty koe, jossa olisiko ollut sadalle henkilölle tehtiin tarkka luonneanalyysi. He lähettivät tietonsa ja saivat vastineeksi luonneanalyysin, pääsääntöisesti kaikki olivat niihin hyvin tyyväisiä ja olivat kuulemma tarkkoja. Todellisuudessa kaikille oli lähetetty sama, jonkun sarjamurhaajan/sosiopaatin tms. luonneanalyysi.

Ihmismieli on kummallinen.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Iivana

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #472 : 27.08.11 - klo:22:01 »
Oikeesti, kehtaatteko te väittää, että esim. Roomassa, Genevessä ja Pariisissa pukeudutaan yhtä huonosti kuin Suomessa? Jotain rajaa sillä isänmaallisuudellakin.

Itse olen asunut Lontoossa kymmenen vuotta, Wassigny- nimisessä kyläpahasessa Ranskassa kaksi vuotta ja Münchenissä kuusi vuotta + kymmeniä matkoja muihin Euroopan, Aasian ja Amerikan kaupunkeihin.
Eli olen siis viettänyt yli 50% elämästäni muualla kuin Suomessa, joten puheeni ei perustu pelkkiin kuulopuheisiin. Lisäksi minulla on kahden eri maan kansalaisuus.
Joka tapauksessa, oli kyse sitten 7 miljoonan asukkaan Lontoosta tai vajaan 1000 asukkaan Wassignystä, keski- ja länsi- Euroopassa pukeudutaan paremmin kuin Suomessa. Halusimmepa me sitä tai emme ja oli kaupungin koko mikä tahansa. Wassignystä sellainen esimerkki, että tuossa kylässä oli pubiinkin solmiopakko. Lisäksi siellä oli oma räätälikin, ja hän oli vieläpä varsin varakas mies. Onkos Suomessa 1000 asukkaan kylässä oma räätäli? Ei niin.

Ja kyllä Euroopassa olevissa Helsingin kokoisissa kaupungeissa suuret miestenvaateliikkeet menestyvät paremmin kuin suomessa (aivan, suomi kirjoitetaan pienellä). Syynä tähän on suurempi laadun ja tyylin kysyntä. Se on karu fakta, olemme vain syntyneet keskimääräistä paskempaan maahan.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #473 : 27.08.11 - klo:22:18 »
Jotain rajaa sillä isänmaallisuudellakin.

Tuskin tässä kenenkään kohdalla on kyse isänmaallisuudesta (täällähän Suomea, suomalaisuutta ja suomalaisten pukeutumista lyödään kuin tuttua sikaa) vaan suhteellisuudentajusta.

Mitä tulee loppuviestiin niin selkeästi se en ole minä, joka tarvitsee uusia laseja tai opaskoiraa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Iivana

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #474 : 27.08.11 - klo:22:31 »
Jotain rajaa sillä isänmaallisuudellakin.

Tuskin tässä kenenkään kohdalla on kyse isänmaallisuudesta (täällähän Suomea, suomalaisuutta ja suomalaisten pukeutumista lyödään kuin tuttua sikaa) vaan suhteellisuudentajusta.

Mitä tulee loppuviestiin niin selkeästi se en ole minä, joka tarvitsee uusia laseja tai opaskoiraa.

Hah, se etten ole tutkinut (lue: viitsinyt tutkia) keikarin foorumia ja sen käyttäjien mielipiteitä ei tarkoita, että se olen minä joka tarvii laseja ja opaskoiraa. Takertumalla tällaisiin pieniin yksityiskohtiin, olet huomannut olevasi alakynnessä tässä "väittelyssä" ja yrität saada itseäsi kuuluviin. En opiskellut turhaan psykologian tohtoriksi...

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #475 : 27.08.11 - klo:22:33 »
En opiskellut turhaan psykologian tohtoriksi...

Pystyisitkö tekemään minusta foorumille kirjoittamani sonnan perusteella analyysin?
Suositellaan täysraittiutta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #476 : 27.08.11 - klo:22:35 »
Hah, se etten ole tutkinut (lue: viitsinyt tutkia) keikarin foorumia ja sen käyttäjien mielipiteitä ei tarkoita, että se olen minä joka tarvii laseja ja opaskoiraa. Takertumalla tällaisiin pieniin yksityiskohtiin, olet huomannut olevasi alakynnessä tässä "väittelyssä" ja yrität saada itseäsi kuuluviin. En opiskellut turhaan psykologian tohtoriksi...

No tuon tulkintaan ei tarvita psykologian tohtoriutta, palataan asiaan kun luetun ymmärtäminen sujuu paremmin ja keskustelun nyanssit, tai muiden sanomiset, aukenevat paremmin. Ei oikein jaksaisi tohtorismiehelle rautalangasta vääntää.

Kiitoksia kuitenkin ammattitaitoisesta analyysista, selkeästi opiskelu ja ulkomailla asuminen kannattanut matkalla kohti herrasmiehen käytöstapoja ja sivistynyttä keskustelua.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #477 : 27.08.11 - klo:23:00 »
Itselläni on myös takana Roomasta kokemukset kesäkuun alussa. Vaikka suurinosa on turisteja, paikalliset erottaa helposti ja pukeutumiskulttuuri on ihan eri tasolla kuin Suomessa. Niinkin pieni asia kuin hyvin istuva tummansininen irtotakki, nostaa koko tasoa niin korkealle, että sen alle voi vetää ryppyisen kauluspaidan ja housuiksi farkut tai mitkä tahansa muut, ja kaveri erottuu edukseen. Skootteri-miehet varsinkin ilahduttivat tyylikkyydellään Roomassa, olen vain yhden pukumiehen nähnyt Tampereella skootterin selässä vuosien varrella, sekin oli kyllä kovin hyvin istuva puku btw..

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #478 : 27.08.11 - klo:23:06 »
olen vain yhden pukumiehen nähnyt Tampereella skootterin selässä vuosien varrella, sekin oli kyllä kovin hyvin istuva puku btw..

Rudies don't fail.

Mitä tulee ikuisesti vellovaan 'Paska Suomi vs. Ihana Sivistynyt Eurooppa' -keskusteluun, totean vain että tuulariurpoja ja takatukka-viiksi-monsterita löytyy joka maasta.

Saksa, Ranska, Britannia, Belgia, Espanja, Italia, Tsekki (kenties eniten viiksiä per capita).. 

Italiassa nämä takatukkasankarit pääsevät jopa näyttäytymään kaiken maailman muotiviikoille, päätyäkseen Scott Schumanin kuvattaviksi.

get your kicks on route six six six

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #479 : 27.08.11 - klo:23:15 »
He-hee, mikään ei piristä väsähtänyttä keskustelua yhtä hyvin kuin kunnon trollaus ja flametus. Iivanalla on kelpo yritys mutta ei ihan vielä osunut hermoon. Auktoriteettiin vetoaminen - varsinkin kun käyttää auktoriteettina itseään - toimii keikarissa aavistuksen verran huonommin kuin jossain suoli24 foorumeissa.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis