Kirjoittaja Aihe: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?  (Luettu 606103 kertaa)

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #915 : 12.09.12 - klo:21:45 »
En lähtisi liike-elämän edustajiakaan niputtamaan tässä asiassa. Klassinen pukeutuminen on hyv valinta siinä missä muutkin ja siinä voi sitten varioida tilanteen mukaan solmion kanssa tai ilman, puvulla tai ilman.

Pukeutumisesta olen saanut kommenttia vain kun sitä on erikseen kehuttu. Tässä mielessä kengät ovat hyvä tapa panostaa, koska hyvät kengät huomataan ja ne harvoin yksistään aiheuttavat närää. Itse asiassa Uunon myymät Churchsit aiheuttivat yhden asiakkaan kohdalla ison plussan, koska hänellä oli ko. valmistajan kenkiä useampi. Olin ns. hyvä jätkä vaikka päällä oli vain Turon puku.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #916 : 12.09.12 - klo:22:53 »
Vielä ei ole yksikään tili tai asiakastapaaminen tai esitys kaatunut "liian siistiin" pukeutumiseen. Muita syitä on kyllä.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

erno

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #917 : 13.09.12 - klo:05:00 »
^^ Mahtaako tämä liittyä minun viestiini, ehkä ei. Viestissä kuitenkin kuvailin tapahtumaa, jossa "ei-keikari" kertoi minulle  näkemyksiään pukeutumisestani. Käyty keskustelu on tosiasia, ei spekulointia.
« Viimeksi muokattu: 13.09.12 - klo:05:23 kirjoittanut Ernz »

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #918 : 13.09.12 - klo:08:45 »
^ Ei liittynyt. Kerroin omista kokemuksistani. Tietenkin pitää pukeutua tilanteen ja ympäristön mukaan, mutta sen voi aina tehdä klassisesn siististi. Ei mitään puku ilman solmiota -virityksiä, vaan vaikka irtotakki ja siihen sopivat housut (klubitakki, tweed, flanelli, sammarit) tai neule ja sammarit.
Casual/smart c/business c/business -tyyli syntyy pukeutumalla sen mukaisesti suoraan, eikä jotenkin seivaamalla väärin mennyttä (voi olla, että olet itse tulkinnut sen oikein omasta viitekehyksestäsi, mutta muut tekevät sen toisella tavalla "oikein") pukukoodia. Jos minulla on puku päällä ja muilla ei, olkoon niin. Ns. kasuaalissa tilanteessa voi jonkun ihmetellessä tulevansa toisesta tilaisuudesta, jossa tyyli oli eri.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #919 : 13.09.12 - klo:13:07 »
Onneksi minun ei tarvitse työni puolesta niin sanotusti "pukeutua", mutta vastaavanlainen ongelma on hyvinkin tuttu asuntoni irtaimiston osalta.. Itse olen ratkaissut "ongelman" niin, että vältän nykyisin visusti kutsumasta kotiini sellaisia ihmisiä, jotka eivät osaa arvostaa tippaakaan samoja asioita kuin minä tai nauttia "talon antimista" varauksetta ilman inhottavia taka-ajatuksia snobbailusta, elitismistä tai muusta paskasta. On jossain vaiheessa ollut jopa hieman pirullista, kun ei ole voinut kutsua kotiin tuttuja ilman pelkoa elviksen leimasta otsassa. Toisaalta tuo on ollut hyvä osoitus siitä, ketkä lopulta ovat oikeita ystäviä ja ketkä eivät... Jos nyt jotain hyvääkin on jäänyt käteen, niin olen onnistunut joitakin ihmisiä "käännyttämäänkin" pois kertakäyttökulttuurin ja muotivirtauksien parista.
VASTATUULEEN!

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #920 : 13.09.12 - klo:13:20 »
^ Ihan jo tuolla kommentilla voisit kutsua valittuja keikareita kahville. :-)

Vaikka itse käytän myös Ikean valittuja kalusteita, niin takaraivossa on koko ajan löytää hyvällä hinnalla käytettyjä ja hyviä kalusteita. Tarpeeksi syvän nahkasohvan (jossa voi siis nukkua poika kainalossa) löytäminen, vaikka rahilla tai divaanimallisena on haastavaa jos ei halua ihan järjettömiä maksaa. Tampereella olen kolunnut mestoja, joista voisi löytyä käytettynä ns. löytöjä.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #921 : 13.09.12 - klo:13:45 »
^ Ihan jo tuolla kommentilla voisit kutsua valittuja keikareita kahville. :-)

Vaikka itse käytän myös Ikean valittuja kalusteita, niin takaraivossa on koko ajan löytää hyvällä hinnalla käytettyjä ja hyviä kalusteita. Tarpeeksi syvän nahkasohvan (jossa voi siis nukkua poika kainalossa) löytäminen, vaikka rahilla tai divaanimallisena on haastavaa jos ei halua ihan järjettömiä maksaa. Tampereella olen kolunnut mestoja, joista voisi löytyä käytettynä ns. löytöjä.

Ei Ikeaa kannatakaan joka asiassa missään nimessä karsastaa.. Patjat, keittiöt ja monet muut tuotteet ovat jopa ERINOMAISIA hintaansa nähden. Myös muotoilu hakkaa 100-0 Kruunukalusteet, Maskut ja muut vastaavat. No joo, nyt ei pysytä enää ketjun aiheessa, mutta pointti oli kuitenkin se, että aiemmin tässä ketjussa kuvatunlaiset "ongelmat" ja tilanteet eivät rajoitu ainoastaan siistiin pukeutumiseen. Eli toisinsanoen halusin samalla hieman viestittää, että jos jokin asia Suomessa on vielä pahemmin ns. "retuperällä" kuin pukeutuminen, niin se on koti... (joka kuitenkin on paikka, jossa suurin osa elämästä vietetään)
VASTATUULEEN!

erno

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #922 : 13.09.12 - klo:13:55 »
^ Ihan jo tuolla kommentilla voisit kutsua valittuja keikareita kahville. :-)

Vaikka itse käytän myös Ikean valittuja kalusteita, niin takaraivossa on koko ajan löytää hyvällä hinnalla käytettyjä ja hyviä kalusteita. Tarpeeksi syvän nahkasohvan (jossa voi siis nukkua poika kainalossa) löytäminen, vaikka rahilla tai divaanimallisena on haastavaa jos ei halua ihan järjettömiä maksaa. Tampereella olen kolunnut mestoja, joista voisi löytyä käytettynä ns. löytöjä.

Ei Ikeaa kannatakaan joka asiassa missään nimessä karsastaa.. Patjat, keittiöt ja monet muut tuotteet ovat jopa ERINOMAISIA hintaansa nähden. Myös muotoilu hakkaa 100-0 Kruunukalusteet, Maskut ja muut vastaavat. No joo, nyt ei pysytä enää ketjun aiheessa, mutta pointti oli kuitenkin se, että aiemmin tässä ketjussa kuvatunlaiset "ongelmat" ja tilanteet eivät rajoitu ainoastaan siistiin pukeutumiseen. Eli toisinsanoen halusin samalla hieman viestittää, että jos jokin asia Suomessa on vielä pahemmin ns. "retuperällä" kuin pukeutuminen, niin se on koti... (joka kuitenkin on paikka, jossa suurin osa elämästä vietetään)

Pannaan toki kalusteketju pystyyn! Mielenkiintoinen aihe, varsinkin omalta kannalta, kun sisustus pitäisi lähiaikoina laittaa lähes kokonaan uusiksi.

Enfield

  • Vieras
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #923 : 13.09.12 - klo:14:10 »
Pannaan toki kalusteketju pystyyn! Mielenkiintoinen aihe, varsinkin omalta kannalta, kun sisustus pitäisi lähiaikoina laittaa lähes kokonaan uusiksi.

Ketju sisustustyylit voisi olla hyvä paikka keskustella sisustuksesta ja sisustustyyleistä.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #924 : 13.09.12 - klo:14:48 »
Se on oma valinta asettua muiden yläpuolelle, ajattelee se, joka jotakuta pitää snobina.

Entä tilanteessa, jossa on muiden/kaikkien yläpuolella.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #925 : 13.09.12 - klo:15:27 »
Styleforumilla on paljon viestejä ketjuissa, joissa pähkäillään onko sopivaa pukeutua paremmin kuin pomonsa. Ratkaisu riippuu täysin esimiehen persoonasta ja alaisen asemasta. Tämä on sopivaa, jos pomoa ei tyyli kiinnosta eikä alaisen hienostelu häiritse - tai jos alainen on edustus-, asiakaspalvelu- tai myyntihommissa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

tjt

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 157
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #926 : 13.09.12 - klo:18:44 »
Hemmetin foorumi. Katselen kuntavaalikeskustelua ja yritän kääntää orientaationi kuntaliitosproblematiikkaan, sen sijaan että nyökyttelisin Callen taskuliinalle samalla kun pohtisin, miksi ihmeessä hän on jättänyt dimplen tekemättä. Tai kuinka kaikesta tälläkin palstalla Jyrkin habitusta kohtaan osoitetusta kritiikistä huolimatta miehen tyyli on kuitenkin kiistatta kehittynyt niistä alkuvuosista. Tai miksi kukaan ei ole kiristänyt Sipilän solmiota. Mitä hulluutta.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #927 : 13.09.12 - klo:18:51 »
Entä tilanteessa, jossa on muiden/kaikkien yläpuolella.
Onko muunkinlaisia tilanteita?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #928 : 13.09.12 - klo:18:55 »
tjt, vanha viidakon sanonta kuuluu "What has been seen cannot be unseen."
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?
« Vastaus #929 : 13.09.12 - klo:19:04 »
miehen tyyli on kuitenkin kiistatta kehittynyt niistä alkuvuosista.

Ei taida Jyrki-boy kuitenkaan puvustaa itseään, varsinkaan mediatilaisuuksiin.
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda