Keikari > Yhteiskunta

Miksi Suomessa pukeudutaan huonosti?

<< < (48/255) > >>

Gaffer:
Jokin aika sitten lähti vaatekomerosta loputkin harvat mustat rätit. Jäljelle jäi yksi musta puku ja mustat oxfordit, joiden käyttö on äärimmäisen harvinaista. Muuta mustaa mies ei oikeastaan tarvitse.

On todella vaikea pitää esim. mustaan pukuun, mustaan päällystakkiin ja mustiin kenkiin pukeutuvaa tyylikkäänä, vaikka miten hyvin istuisi. Aika yleisesti näin tosin pidetään. Mutta minkäs teet kun muun värisiin ei pertti perusmiehellä ole Suomessa oikein mahdollisuutta. Tummansiniset ja harmaat laatupuvut ja takit ovat aika harvassa.

--- Lainaus käyttäjältä: Gaffer - 18.11.10 - klo:21:39 ---Jokin aika sitten lähti vaatekomerosta loputkin harvat mustat rätit. Jäljelle jäi yksi musta puku ja mustat oxfordit, joiden käyttö on äärimmäisen harvinaista. Muuta mustaa mies ei oikeastaan tarvitse.
On todella vaikea pitää esim. mustaan pukuun, mustaan päällystakkiin ja mustiin kenkiin pukeutuvaa tyylikkäänä, vaikka miten hyvin istuisi. Aika yleisesti näin tosin pidetään. Mutta minkäs teet kun muun värisiin ei pertti perusmiehellä ole Suomessa oikein mahdollisuutta. Tummansiniset ja harmaat laatupuvut ja takit ovat aika harvassa.

--- Lainaus päättyy ---

Aivan totta, Gaffer. Musta on Suomessa must, sillä muusta ei muistuteta. Toivon mukaan tämä tulee ajan myötä muuttumaan, mutta toistaiseksi täytyy vain harjoittaa yhteiseloa näiden mustissa kulkevien hautajaismiesten kanssa.

Tosiaan, mustalla on paikkansa mikäli kangas tai materiaali on passelli. Omassa naulassa roikkuu tällä hetkellä musta silkkinen irtotakki, jossa on ns. basket weave -kuvio. Erittäin komea harmaiden flanellien kera.

kapten GT:
En tajua. Asiakastöissä minulla on useimmiten puku. Tänään navya neularaitaa, hillity skraga, kontrastipaita tuplamansetein (joo, joo, ei tarvitse naputtaa, ivy) ja fullwingit. Ihan ystävällisesti kiittävästi sitten kollega sanoi minulla olevan "aina" juhlavaatteet. En ymmärtänyt tätä. Kai ne puvut, tweed- ja muut irtotakit, sammarit, flanellit, siistit neuleet jne. menevät tuohon kategoriaan. En luennoinut juhlapuvuista. Kerran olen duunissa puku päällä perjantaina sanonut kyseessä olevan ns. casual friday, sillä paita ei ollut yksivärinen, eikä valkoinen.

JMasa:
Joku vanhempi naishenkilö kysyi minulta kerran pankissa, että mihinkäs juhliin olen menossa, kun ylläni oli suorat housut, irtotakki, kauluspaita ja taskuliina. Eipä paljoa tarvitse olla yllä kun heti oletetaan olevan matkalla johonkin juhliin.

Arska:

--- Lainaus käyttäjältä: henrypitkin - 03.12.10 - klo:20:01 ---Kai ne puvut, tweed- ja muut irtotakit, sammarit, flanellit, siistit neuleet jne. menevät tuohon kategoriaan. En luennoinut juhlapuvuista.
--- Lainaus päättyy ---

Ne menevät nimenomaan juhlavaatteiden kategoriaan. Jos vaatetus on tyylikäs, se on juhlia varten. Näin se logiikka menee. Mustassa puvussa ja mustissa kengissä tuskin saa yhtä vahvaa juhlaleimaa, sillä ne menevät perusjäykän bisnestyylin piikkiin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta