Kirjoittaja Aihe: Hifi-ketju  (Luettu 166037 kertaa)

mikse

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #285 : 18.11.17 - klo:21:53 »
Vaikka vähän vanhaa keskustelua, vastaan silti. Mä ostin elokuun alussa Genelecin G Onet talouden ainoiksi kaiuttimiksi. Tarve oli lähinnä saada vinyylisoittimesta ääni ulos ja Verkkokaupan bundle, jossa tulee niiden oma Procasterin esivahvistin ja kaksi G Onea, ajaa asian oikean hyvin. Procaster nyt on skeidaa, mutta siinä on RCA vinyylille, optinen tulo telkkarille ja bluetooth sitten jos haluaa puhelimesta tms soittaa Spotifyta. Genelecit toki ovat mulle aivan passelit, kun en mikään hifi-tietäjä todellakaan ole. Tuuri mulla kävi siinä, että hintaa tuli 578€, joka perustui G Onen vanhaan malliin. Tuohon oli jäänyt vahingossa beta-versiolle vanha hinta, kun tuotteen varasin ja hakuhetkellä muutamaa päivää myöhemmin, hinta oli jo noussut.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #286 : 19.11.17 - klo:10:26 »
Onejen/6010a:n kaveriksi kannattaa napata jossain vaiheessa sitten F One tai sitä edeltänyt vastaava pikkusubwoofer, joita liikkuu jonkun verran myös käytettynä. Noiden kapasiteetti moninkertaistuu ja bassopää tukevoituu melkoisesti sen avulla ja pienehkön olo- tai työhuoneen saa täytettyä äänellä halutessaan jo suht. hyvin.

Vaikka vähän vanhaa keskustelua, vastaan silti. Mä ostin elokuun alussa Genelecin G Onet talouden ainoiksi kaiuttimiksi. Tarve oli lähinnä saada vinyylisoittimesta ääni ulos ja Verkkokaupan bundle, jossa tulee niiden oma Procasterin esivahvistin ja kaksi G Onea, ajaa asian oikean hyvin. Procaster nyt on skeidaa, mutta siinä on RCA vinyylille, optinen tulo telkkarille ja bluetooth sitten jos haluaa puhelimesta tms soittaa Spotifyta. Genelecit toki ovat mulle aivan passelit, kun en mikään hifi-tietäjä todellakaan ole. Tuuri mulla kävi siinä, että hintaa tuli 578€, joka perustui G Onen vanhaan malliin. Tuohon oli jäänyt vahingossa beta-versiolle vanha hinta, kun tuotteen varasin ja hakuhetkellä muutamaa päivää myöhemmin, hinta oli jo noussut.

simoz

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #287 : 21.11.17 - klo:09:53 »
Jos subbarin ei tarvitse olla sisustusystävällinen, tai sisustustyyli suosii insinöörilookia, 7040A täydentää myös hyvin G1/6010-paria. Speksit on pykälää paremmat kuin F1/5040-subbarilla.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #288 : 03.12.17 - klo:20:22 »
Osaisiko joku valaista vähän klassisista vahvistimista? Marantzilla on 1970-luvulta useita malleja vahvistimia. 2220, 2230, 2230b, 2270 jne. Olen etsinyt pitkään samanlaista kuin isälläni oli, ja vihdoin löysin 2230b:n. Mistä näistä saisi selvää että mitä eroja näillä on, koska osa on ulospäin hyvin, jos ei jopa täysin, samannäköisiä? Ja mistä voisi selvittää, minä vuonna kyseistä mallia on valmistettu? Jos täältä ei suoraan vastausta löydy, olisiko teillä vinkata foorumia minne kysymyksen kanssa kannattaisi kääntyä.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

MrPatek

  • Kisälli
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #289 : 04.12.17 - klo:14:17 »
Perustietoja Marantzin vanhoista viritinvahvistimista löytyy esim.

http://www.classic-audio.com/marantz/mindex.html

Vanhojen transistori Marantzien ääntä kuvaillaan usein pehmeäksi putkivahvistinmaiseksi.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #290 : 04.12.17 - klo:14:53 »
Kiitos, täytyypä tutustua sivuun!
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.