Kirjoittaja Aihe: Alfred Sargent  (Luettu 319794 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #615 : 19.01.12 - klo:12:24 »
Voisi ehkä sanoa helmikuussa Chen Chenille, että keikarilaiset tilaa kyllä kenkiä, mutta se asiakaspalvelu laitetaan kuntoon. Nyt tässä lukiessa ketjua noin yleisesti tulee sellainen fiilis, että siinä niillä on aika Italialaisen laiska asenne asiakaspalveluun. Britit ei tykkää ravistelusta, mutta se saa heidät hereille ja valppaaksi. Itse nyt tilaan AS:t joka tapauksessa, vaikka en voi sietää sitä että maileihin ei vastata siinä asiallisessa 2-3 vuorokaudessa. Kieltämättä hieman ärsyttävää, että AS tietää, että ihmiset tilaa kenkiä, vaikka maileihin ei vastatakaan.
« Viimeksi muokattu: 19.01.12 - klo:12:28 kirjoittanut konda »

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #616 : 19.01.12 - klo:12:53 »
^^Niin. Ei tuota maileihin vastaamattomuutta voi sinällään puolustella, mutta syy on ollut muualla kuin asenteessa.
Kyse on ollut resursoinnista ja valtavista muutoksista talon sisällä.
Yksi mies ei vaan yksinkertaisesti pysty pyörittämään tilausrumbaa (ja siihen liittyvää valtavaa kirjeenvaihtoa) ja kokonaisen tehtaan tuotannon valvontaa ja johtoa samaan aikaan ilman että tämä näkyy jossain. Chay ei ole AS:n omistaja, vaan tuotantopäällikkö.

Se että Shoe Healer alkaa hoitamaan MTO-tilaukset on nimenomaan lääke tähän ongelmaan.
Richard on hyvin kokenut kaveri MTO tilausten hanskaajana, ja nauttii kenkäpiireissä syvää luottamusta.
Chay pääsee keskittymään henkilökuntansa kanssa heidän varsinaiseen bisnekseensä, eli kenkien valmistamiseen ja suunnitteluun.

Selitellä voi vaikka loputtomiin, mutta fakta on se, että AS on mennyt melkoisen myllyn läpi viimeisen kahden vuoden aikana.
Ymmärtääkseni tilanne näyttää nyt huomattavasti valoisammalta, ja pääsevät hiljalleen normaaliin tuotantotahtiin jatkuvien "tulipalojen" sammuttamisen sijaan.

Sundmga. Laita Chaylle vielä yksi maili aiheesta. Jos ei tule vastausta ja ratkaisua tilanteeseen, niin laita minulle YV niin katsotaan josko pystyn auttamaan.

Alleviivattakoon että minulla ei ole mitään taloudellista tai muutakaan kytkyä AS:n suuntaan.
Ollaan vaan hyviä kavereita Chayn kanssa + "rakkaudesta lajiin".
There ain't no rest for the wicked...

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #617 : 19.01.12 - klo:12:56 »
Kunhan Shoe Healerin mukaantulo ei nosta hintoja (merkittävästi) tai rajoita MTO-mahdollisuuksia, kyseessä on erittäin positiivinen juttu. Richardin kanssa hoidetut Trickers-MTO:t ovat toimineet hemmetin hyvin.
« Viimeksi muokattu: 19.01.12 - klo:13:17 kirjoittanut BowtiePasta »
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #618 : 19.01.12 - klo:13:03 »
Ei pitäisi nostaa hintoja yhtään. Eikä asettaa mitään sen kummempia rajoituksiakaan.
MTO-kengäthän on aikaisemminkin hinnoiteltu "case-by-case", Trunk Show alennuksia lukuunottamatta.
 
There ain't no rest for the wicked...

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #619 : 19.01.12 - klo:13:24 »
Voisi ehkä sanoa helmikuussa Chen Chenille, että keikarilaiset tilaa kyllä kenkiä, mutta se asiakaspalvelu laitetaan kuntoon. Nyt tässä lukiessa ketjua noin yleisesti tulee sellainen fiilis, että siinä niillä on aika Italialaisen laiska asenne asiakaspalveluun. Britit ei tykkää ravistelusta, mutta se saa heidät hereille ja valppaaksi. Itse nyt tilaan AS:t joka tapauksessa, vaikka en voi sietää sitä että maileihin ei vastata siinä asiallisessa 2-3 vuorokaudessa. Kieltämättä hieman ärsyttävää, että AS tietää, että ihmiset tilaa kenkiä, vaikka maileihin ei vastatakaan.

Paskat! Chay on vastannut minulle ja lisäksi muutamalle tuntemalleni henkilölle todella nopeasti. AS:n asiakaspalvelu on omien kokemusteni perusteella Northamptonin valmistajista nopein ja palvelualttein (G&G ja siitä kalliimmista ei todellisia kokemuksia). Mr. Cooperilla on kädet ilmeisen täynnä hommia muutenkin.



Vai että paskat. Kun yksi on saanut hyvää palvelua, pitää hän muiden saamasta huonosta palvelusta keskustelua lähes pyhäinhäväistyksenä? Onko se nyt niin vaikeaa ajatuksissaan siirtyä hetkeksi niistä omista kengistään?

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #620 : 19.01.12 - klo:14:03 »
Nyt tässä lukiessa ketjua noin yleisesti tulee sellainen fiilis, että siinä niillä on aika Italialaisen laiska asenne asiakaspalveluun. Britit ei tykkää ravistelusta, mutta se saa heidät hereille ja valppaaksi. Itse nyt tilaan AS:t joka tapauksessa, vaikka en voi sietää sitä että maileihin ei vastata siinä asiallisessa 2-3 vuorokaudessa. Kieltämättä hieman ärsyttävää, että AS tietää, että ihmiset tilaa kenkiä, vaikka maileihin ei vastatakaan.

Sama mies 2 kuukautta aikaisemmin.

Pistin juuri Chaylle viestiä ja hän vastasikin ihan muutamassa minuutissa.

Tämä erottaa liikkeen ja intohimoisen asiakasta PALVELEVAN pukimon. Rakastan tällaista palvelua. Aivan mahtavaa. Jälleen yksi syy lisää, miksi haluan siirtyä AS:n kenkiin.

On hyvä juttu, että eletään hetkessä, kuten kondalla on usein tapana, mutta mikä tässä ketjussa on muuttunut (nopea vilkaisu about 20 sivua taaksepäin...)

Ei Chay ole minullekaan aina heti vastannut, mutta kun ottaa realiteetit huomioon, niin olen ollut varsin tyytyväinen. Puhelinnumerokin taitaa sivuilta löytyä, joten ihan välttämättömissä tapauksissa voi ottaa jopa luurin käteen ja rimpauttaa.

Se on tietysti totta, että yksikin huono kokemus (varsinkin netissä ja keskustelussa) painaa yleensä reaktioissa enemmän kuin toisen hyvä kokemus. (keskustelupalstoilla usein tulee esille molempia...)

Loppupeleissä se on kuitenkin niin, että AS ei ole ainoa lafka, joka kenkiä toimittaa, joten kyllä siellä valinnanvaraa jokaiselle riittää, jos hommat ei miellytä.

Ja kyllä, minä olen ollut erittäin tyytyväinen niin koko AS:n kuin johtaja Cooperin toimintaan + tietysti lafkan kenkiin.

edit.
« Viimeksi muokattu: 19.01.12 - klo:14:17 kirjoittanut ChuckBass »

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #621 : 19.01.12 - klo:14:08 »
Minun ei tarvitse edes selata ketjua taaksepäin muistaakseni yhden tapauksen, jossa AS oli kadottanut ostajan yhteystiedot, yhden tapauksen, jossa tilatut kustomoinnit olivat loistaneet poissaoloaan, yhden tapauksen, jossa muualta tilaten tuli sekundaa ja nyt tämän yhden 7kk tapauksen. Se on suoraan sanoen jo aika paljon.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #622 : 19.01.12 - klo:14:17 »
^^ niin viestit ovat sekavia koska tapa toimia on joskus nopea ja joskus ei nopea. Itse olen kanssa saanut Chayltä vastaukset niihin muutamiin esittämiini kysymyksiin erittäin nopeasti. Ketjua lukemalla tulee vaan sellainen tunne, että kestää-ei kestä-kestää. Tunnen asiakaspalvelijana myötävitutuksen piston sydämessä niitä kohtaan, jotka odottavat sitä vastausta. Sen takia asiata mitään mainitsin.

Sandersilta olen 3 mailin jälkeen saanut 0 vastausta. Suittarilta 4 mailin jälkeen 0 vastausta. On siis ala-arvoisiakin.
« Viimeksi muokattu: 19.01.12 - klo:14:21 kirjoittanut konda »

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #623 : 19.01.12 - klo:15:11 »
Kyllä se fakta on vaan niin, että surkea palvelu ei selittelyllä muuksi muutu. Selittäjät selittelee.

En minä tietenkään sano, että AS:n palvelu on huonoa kun en tuolta ole kenkiä ostanut. Enkä osaa anakondan kokemuksista tietenkään sanoa yhtään mitään, mutta pointtihan on foorumilaisten reaktio. Se on nimittäin melko huvittavaa selittelyä ja puolustelua.

Jos Stockmannin/Soneran/Alepan/Alkon/minkä tahansa liikkeen asiakaspalvelu, tai tässä tapauksessa ennemmin asiakas joka on saanut hyvää palvelua, vetoaisi mahdolliseen kiireeseen tai siihen, kuinka kädet on täynnä töitä niin enpä usko että samaa puolustelua ja tukea täältä tulisi. On hyvin inhimillistä että, ns. "hyvillä jätkillä" on eri säännöt, alkaen muuten ihan tästäkin foorumista. Jos on hyvä jätkä voi sanoa vit... ja saatana vaikka ei saisi, mutta jos on newbie tai ei ole jatkuvasti suunapäänä äänessä, framilla&esillä saa bännit ja nännit. Voisinpa sanoa, että melkein rakastan yleispätevää autoanalogiaa, koska se antaa käyttäjästään aina hyvin viisaan vaikutelman. Joten: Jos "hyvä jätkä" vetelee rättisitikalla kuluttaen 6-8 l satasella ja kuuntelee indierokkia se on ihan okei, mutta jos espoon munakarvaviiksinen pappabetalar-teini vetelee 1-sarjan bemarilla ja kuuntelee Captain Jackia sillä tavalla, että bassokajari eli subwoofer ottaa pohjaan, mutta kuluttaa satasella 4-6 l se onkin iljetys. Niin kuin varmasti onkin. Mutta, jos asiaa katsotaan vain autojen kulutuksen pohjalta niin asia onkin eri.

Asiakaspalvelusssakin se on se asiakaspalvelu. Ei mikään muu. Tietysti jos jätkät on hyviä tyyppejä, tuttuja ja muuten cooleja se on ihan okei, kaikin puolin, mutta ei sitä asikaspalveluun kuulu sekoittaa.

+1

Kenkien hyvyys ei oikeuta asiakaspalvelun huonoutta.

Huvittavin esimerkki kaksoisstandardeista lienee Hermès. Miltään muulta liikkeeltä ei sallittaisi sellaista ylenkatsetta ja röyhkeyttä asiakkaitaan kohtaan kuin isolta H:lta.
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #624 : 19.01.12 - klo:15:20 »
Ongelman ydin lienee ollut siinä että AS on kenkätehdas, ei kenkäkauppa.
Tästä huolimatta ajat ovat pakottaneet heidät toimimaan myös suoramyyntipuolella ilman lisäresursseja.
Ilman tätä ponnistusta uskon että AS olisi kadonnut kartalta täysin ja ikuisiksi ajoiksi.
Tulevaisuudessa jättävät myynnin varsinaisille kaupoille ja keskittyvät täysin itse valmistamiseen ja suunnitteluun.

Itse olen tästä muutoksesta hyvin tyytyväinen jo ihan Chayn yleistä vointia ja jaksamista ajatellen.

There ain't no rest for the wicked...

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #625 : 19.01.12 - klo:17:26 »
^+1

Se mitä olen Shoehealerista lukenut (ei omaa kokemusta) on postitiivista. AS+SH yhteistyö kuulostaa lupaavalta ja varmasti helpottaa tätä aspa aspektia kun ei tarvitse yhden ukon tehdä lähes kaikkea. Siksi helmikuun trunkki onkin erittäin mielenkiintoinen.

Koutsi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #626 : 19.01.12 - klo:20:06 »
Koska tilasit.  Olen odottanut nyt yli 7kk eikä näy kenkiä!
6.1 tilasin, ja 11.1 kengät toimitettiin. Shoe Healerilta siis tilasin.
Farmer John: Voiko nää vajakit lopettaa nurkkiin paskomisen vaikka nyt heti?

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #627 : 19.01.12 - klo:20:08 »
Mitenkään ottamatta kantaa AS:n tai muuhunkaan asiakaspalveluun, suosittelen kiireellisissä tapauksissa netissä itkemisen sijaan soittamista kohteelle. Sillai vanhanaikaisesti puhelimella ns. virka-aikaan. Ystävällisesti, kohteliaasti ja tarvittaessa tyylikkään tiukasti. Olen havainnut tämän toimivaksi tavaksi.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #628 : 19.01.12 - klo:22:58 »
Koska tilasit.  Olen odottanut nyt yli 7kk eikä näy kenkiä!
6.1 tilasin, ja 11.1 kengät toimitettiin. Shoe Healerilta siis tilasin.

Pe tilattu ke toimitus ja Englannista. Nice. Erittäin loistavaa!

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #629 : 20.01.12 - klo:00:24 »
^Shoe healerilta tulee kengät yleensä seuraavana päivänä tilauksesta.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"