Kirjoittaja Aihe: Alfred Sargent  (Luettu 319743 kertaa)

teddy boy

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 283
  • Need for Tweed
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #480 : 29.11.11 - klo:14:25 »
Noo sen CLF:n ja sen käytön jokainen voi jättää tietty omaan harkintaansa tarvitseeko sitä vai ei. Eihän se kuitenkaan ole levitysvuorossa kuin joskus kerran pari vuodessa.

Niin, ei se CLF niitä kenkiä ainakaan pilaa vaikka sitä pistäisi. Itse kyllä pistän aina uusiin popoihin CLF:t, juuri sen takia kun en tiedä kuinka kauan ne on jossain hyllyllä lojuneet tai miten edellinen omistaja on niitä kohdellut.
I'll get me coat...

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #481 : 29.11.11 - klo:14:28 »
Tarkoitatko noita Creme Surfine Pommadier http://www.valmour.com/cleaning-products/shoe-polish-creme-surfine-pommadier-saphir,3 vai Pate De Luxe http://www.valmour.com/cleaning-products/shoe-polish-pate-de-luxe-saphir,1 ?

Käytän vain ja ainoastaan näitä vahalankkeja:
http://www.valmour.com/cleaning-products/shoe-polish-pate-de-luxe-saphir-medaille-dor,43
Voidelankkeja sitten hyvin satunnaisesti vain iskemien värjäämiseen.

Itse en tekisi noille kengille yhtään mitään näin alkuun.
Ne on Michaelin toimesta juuri lankattu, ja upperit ovat olleet kostutuksessa ennen lestitystä.
Varastossahan nuo eivät tosiaankaan ole päässeet kuivumaan kun arvatenkin lähtivät saman tien suuntaasi valmistuttuaan.
Viimeinen aine mitä noihin tuuppaisin tässä vaiheessa on CLF.

Jokainen tyylillään, mutta itse pidän nykyään kenkiä suoraan paketista kunnes lankkaustarvetta ilmenee.
Näin erityisesti AS popojen kanssa kun ovat poikkeuksetta juuri käsin viimeisteltyjä.
Tämä kertoo kengän luonteesta ja taittumiskohdista hyvin paljon.
Sopiva lankkausstrategia on helpompi laatia kun näkee kunnolla mihin suuntiin kenkä elää käytössä.
Olen henkilökohteisesti sitä mieltä että jengi puunaa kenkiään hieman turhankin paljon, ja esim. kevyt välikiillotus pelkällä liinalla silloin tällöin on täysin liian aliarvostettu toimenpide.

Kuitenkin, kuunnelkaa Jussia tai jotain muuta himopuunaajaa ennemmin kuin meikäläisen horinoita.
There ain't no rest for the wicked...

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #482 : 29.11.11 - klo:14:28 »
^mun mielestä Barbarossalla on tuossa ideaa. Pate riittää ihan hyvin ja jos kenkä on juuri tehty niin nahka on jo varmasti noissa hoidettu valmiiksi.

^^ Itse laitan kanssa. Jos olisi Lobbin bespoket tai juuri valmistuneet niin sitten varmaan jättäisin välistä. Mutta esim joku Herringin stock kenkä. Mistä sen tietää missä se on lojunut ja kuinka kauan. Omat uudet Herringit ainakin imaisivat foodia niin että sai laittaa kaksi levitystä.

Jokainen tekee tyylillään ja kun näillä Saphireilla läträä niin hyvä tulee joka tapauksessa. Kannattaa kokeilla ja löytää se oma tyyli. Kyllä ne hyvät kengät kestää.
« Viimeksi muokattu: 29.11.11 - klo:14:33 kirjoittanut konda »

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #483 : 29.11.11 - klo:15:01 »
Itse en tekisi noille kengille yhtään mitään näin alkuun.
Ne on Michaelin toimesta juuri lankattu, ja upperit ovat olleet kostutuksessa ennen lestitystä.
Varastossahan nuo eivät tosiaankaan ole päässeet kuivumaan kun arvatenkin lähtivät saman tien suuntaasi valmistuttuaan.
Viimeinen aine mitä noihin tuuppaisin tässä vaiheessa on CLF.

Jokainen tyylillään, mutta itse pidän nykyään kenkiä suoraan paketista kunnes lankkaustarvetta ilmenee.
Näin erityisesti AS popojen kanssa kun ovat poikkeuksetta juuri käsin viimeisteltyjä.
Tämä kertoo kengän luonteesta ja taittumiskohdista hyvin paljon.
Sopiva lankkausstrategia on helpompi laatia kun näkee kunnolla mihin suuntiin kenkä elää käytössä.
Olen henkilökohteisesti sitä mieltä että jengi puunaa kenkiään hieman turhankin paljon, ja esim. kevyt välikiillotus pelkällä liinalla silloin tällöin on täysin liian aliarvostettu toimenpide.

+1. Tuo liinahinkkaus on hyvä huomio. Monesti kunnon hinkkaus silloin tällöin jollain kenkäpussin tapaisella antaa tai pitää yllä saman tai lähes saman kiillon kuin jos olisi aineita laittanut. Vähentää merkittävästi lankkauskertoja.

AS:n mto-kengissä on sekin hyvä puoli, että ovat todella helppohoitoisia. Uunituoreina eivät vaadi alkutoimenpiteitä ja nahkan ylläpitoon riittää melko minimaalinen panostus, mm. pitävät kiillon todella hyvin pelkällä renovaattorilla ja ylläpitävällä liinapyyhinnällä eikä sävyeroefektejä tarvitse itse tehdä kun ovat yleensä valmiina ja syventyvät käytössä itsestään.

Itseasiassa, Renovateur on ainoa purkki jonka olen avannut moneen kuukauteen, ja ihan silloin tällöin. Skeidojen pois harjaus, liinakiillotus ja rotaatio ovat itselle aika pitkälle riittävä kombo. Kenkien hoito kunniaan, mutta vähempikin riittää kuin mitä täällä ehkä annetaan ymmärtää.  
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #484 : 29.11.11 - klo:15:17 »
^ itselläni on melkoisen samanlainen näkökulma.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #485 : 29.11.11 - klo:15:17 »
Mitenköhän myöhään tuonne Trunkkiin voi saapua niin, että ehtisi nähdä muutamia kenkiäkin ja kuulla eri mahdollisuuksista? Tuli tuohon edeltävä tapahtuma tietysti päälle. No, ei auta - voihan sitä aina hörpätä virsumassit.
Kyllä esim. yhdeksältä saapumalla vielä kerkeää.
Ainakin kerkeää tsekkaamaan kenkiä ja mittaukseen.
Jatkoillakin kerkeää Chayn kanssa jauhamaan tilauksen spekseistä.
Loput sitten mailitse. Kannattaa muutenkin AINA vahvistaa speksit sähköpostitse jotta tulee varmasti semmoiset popot kun oli alunperin tarkoitus.
Nuo ovat aika hässäkänomaisia tilaisuuksia, jossa joku pieni detalji saattaa jäädä Chaylta taistelun tuoksinassa kirjaamatta.

There ain't no rest for the wicked...

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #486 : 29.11.11 - klo:15:44 »

Olen henkilökohteisesti sitä mieltä että jengi puunaa kenkiään hieman turhankin paljon, ja esim. kevyt välikiillotus pelkällä liinalla silloin tällöin on täysin liian aliarvostettu toimenpide.

Varsinkin tuo Pate De Luxe kiiltää, kiiltää ja kiiltää kun vaan hinkkaa aivan normaalisti. Mielestäni se kestää melko montakin käyttökertaa, joten aivan turhaa laittaa sitä parin käyttökerran välein aina uudelleen. Itse kiillotan ihan Bexleyn harjalla ja ihan hyvä jälki tulee.
« Viimeksi muokattu: 29.11.11 - klo:15:46 kirjoittanut konda »

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #487 : 29.11.11 - klo:19:19 »
Jäätävän komeat Miltonit!
Mikä väri? Oman ruudun värisäädöt ovat mitä ovat...
Cappuchino?
There ain't no rest for the wicked...

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #488 : 29.11.11 - klo:19:43 »
Miten noi MTO-vaihtoehdot nyt menee trunkissa? Rahallahan saa kaikenlaista, mutta mitä ns. sisältyy hintaan? Jos haluan vaikka Exclusive-sarjan kengän eri lestillä, niin onnistuuko? Missä hintaluokassa Handgradet on?

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #489 : 29.11.11 - klo:19:55 »
Trunk Showssa saattaa tapahtua mitä vaan!
Ei lestien vaihdoista ole yleensä mitään joutunut maksamaan ja muutenkin Chay on aika diiliherkkä kaveri.
Minulla ei ole hajuakaan mitä nuo HG kengät nykyään maksavat. CB?
Lonkalta 500-600puntaa?
There ain't no rest for the wicked...

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #490 : 29.11.11 - klo:20:19 »
Handgradet ovat kokeneet pientä hintojen nousua.

Cad and the dandyn yhteydessä pitämässä "showssa" (siellä tilauksen jättäessä) oli chayn mukaan 690£, normihinta about 770£..

Kannattanee tosiaan tarkastaa päivän hinta ahvenessa.

Lisänä kyllä suosittelen henk.koht noihin HG-popoihin lestitettyjä lepolestejä (varsinkin jos miettii saapasta) Exclusiven kohdalla riittänee peruslesti.

Ja sellaista ymmärsin, että exclusiven kohdalla tuo mto-setti (haluttujen muutosten osalta) voi olla jatkossa jäämässä pois ja olevan tarjolla vaan HG-kenkiin. Mutta trunk-yhteyksissä myös e-sarjassa mahdollisuus pysynee. Tosin tuotahan ei tähänkään asti ole mitenkään mainostettu, kuten jo aikaisemmin on todettu.
« Viimeksi muokattu: 29.11.11 - klo:20:23 kirjoittanut ChuckBass »

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #491 : 29.11.11 - klo:20:31 »
Ok.

Itsellä parit perusmallin kengät hankintalistalla ja tällä hetkellä C&J on hintansakin puolesta aika vahvoilla. Ehkä tulen trunkkiin kysymään päivän hintaa.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #492 : 29.11.11 - klo:20:36 »
Kiitti! Väri on Antique Cherry.
OK. Ovat siis lähes samanlaiset kuin itselläni. Eri lesti vaan.
There ain't no rest for the wicked...

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #493 : 29.11.11 - klo:21:21 »
Nyt on jo tosissaan harkinnan alla kenkien tilaaminen trunkista. Exclusive-sarjan kenkiin saanee ainakin lisämaksusta kärkiraudat jo tehtaalta? En nimittäisn haluaisi heti ensimmäiseksi viedä kenkiä suutarille.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Alfred Sargent
« Vastaus #494 : 30.11.11 - klo:00:01 »
^Ei saa, ei ainakaan joitain kuukausia sitten kun kysyin. Suutari ne on itselle heti naputtanut.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"