Keikari > Vapaa sana
Kaupunkikeskustelu
Arska:
--- Lainaus käyttäjältä: VMP - 31.10.09 - klo:10:40 ---Puvussa tulee valitettavasti usein varsin ylipukeutunut olo Oulun yöelämässä. Ei sillä turpiinsakaan saa, mutta katseita saattaa tulla.
--- Lainaus päättyy ---
Alkaa yhä vahvemmin tuntua siltä, että Helsinki on kaameudestaan huolimatta ainut paikka Suomessa, jossa voi elää, ellei sitten asu kartanossa maaseudulla kaukana naapureista, vaikka olenkin pohjimmiltani oikeastaan maalaisjuntti, tosin kaupunkiin syntynyt sellainen ja täällä ikäni elänyt.
Jami:
--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 31.10.09 - klo:13:27 ---
--- Lainaus käyttäjältä: VMP - 31.10.09 - klo:10:40 ---Puvussa tulee valitettavasti usein varsin ylipukeutunut olo Oulun yöelämässä. Ei sillä turpiinsakaan saa, mutta katseita saattaa tulla.
--- Lainaus päättyy ---
Alkaa yhä vahvemmin tuntua siltä, että Helsinki on kaameudestaan huolimatta ainut paikka Suomessa, jossa voi elää, ellei sitten asu kartanossa maaseudulla kaukana naapureista, vaikka olenkin pohjimmiltani oikeastaan maalaisjuntti, tosin kaupunkiin syntynyt sellainen ja täällä ikäni elänyt.
--- Lainaus päättyy ---
Itselle taas Helsinki on yksi niistä kaupungeista Suomessa joissa en halua asua, mutta syynä on oikeastaan enemmänkin työelämä Helsingissä josta olen saanut tarpeeksi tuntumaa (pienemmässä firmassa ehkä siellä voisin työskennellä). Tampere, Jyväskylä, Turku etc, tuntuu että ymmärretään paremmin tiimityön merkitys. Tehdään töitä pienemmissä, mutta hyvin tiiviissä tiimeissä, eikä ole sellaista oman neliön ylläpitämistä johon kellään muulla ei ole tulemista, mutta ei sieltä itsekkään ulos astuta. No joo tämä on vain oma kokemukseni :) Tampereella viihdyn hyvin ja Ouluun olen harkinnut työn takia kerran muuttavani (sain kuitenkin hyvän työn Tampereelta niin en lähtenytkään). Kauniimpi osapuoli vaan haluaisi meren äärelle (Turku tai Helsinki esim).
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus päättyy ---
En ole Turussa asunut, mutta olen kuullut sen olevan kenties lähin Helsinkiin verrattava suurempi suomalaiskaupunki. Toivoisin tähän kommentteja foorumin Turun kirjeenvaihtajilta.
hho:
itse kyllästyin nelisen vuotta sitten Helsingin hälinään ja muutin Helsingin läheisyyteen lapsuuteni maisemiin ja olen ollut tyytyväinen valintaani
i v y m a n:
--- Lainaus käyttäjältä: Ville - 31.10.09 - klo:16:52 ---
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus päättyy ---
En ole Turussa asunut, mutta olen kuullut sen olevan kenties lähin Helsinkiin verrattava suurempi suomalaiskaupunki. Toivoisin tähän kommentteja foorumin Turun kirjeenvaihtajilta.
--- Lainaus päättyy ---
Turkulaisena totean kuten isäni: Turku on niin helvetin paska kaupunki että se on oikeastaan ihan helvetin hieno.
Toisin sanoen, olen erittäin fanaattinen pro-turku-turkulainen ja siten idioottimaisuuteen asti ylpeä pyhästä kotikaupungistani, sen kauniista murteesta, sen ylemmyydestä ja paremmuudesta muihin Suomen taajamiin verrattuna, mutta samalla tiedostan turkulaisen nurkkapatriotismnin tietynlaisen nihkeyden ja ärsyynnyn kotikaupunkini päättäjien / vaikuttajien 'mää itte kaikki mulle mää itte, mää, et sää' -tyyppisestä kuppikuntaisesta tavasta hoitaa kaupunkini asioita ts. pelata kaikki omaan pussiinsa ja siten enemmän tärvellä kuin palvella kaupunkiani.
Eli lyhyesti: samalla rakastan ja vihaan Turkua, kotikaupunkiani.
Mutta siis Turun murretta tms. ei , j u m a l a u t a, minun kuullen pilkata.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta