Kirjoittaja Aihe: Kaupunkikeskustelu  (Luettu 20991 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Kaupunkikeskustelu
« : 31.10.09 - klo:13:27 »
Puvussa tulee valitettavasti usein varsin ylipukeutunut olo Oulun yöelämässä. Ei sillä turpiinsakaan saa, mutta katseita saattaa tulla.

Alkaa yhä vahvemmin tuntua siltä, että Helsinki on kaameudestaan huolimatta ainut paikka Suomessa, jossa voi elää, ellei sitten asu kartanossa maaseudulla kaukana naapureista, vaikka olenkin pohjimmiltani oikeastaan maalaisjuntti, tosin kaupunkiin syntynyt sellainen ja täällä ikäni elänyt.
Suositellaan täysraittiutta.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #1 : 31.10.09 - klo:14:49 »
Puvussa tulee valitettavasti usein varsin ylipukeutunut olo Oulun yöelämässä. Ei sillä turpiinsakaan saa, mutta katseita saattaa tulla.

Alkaa yhä vahvemmin tuntua siltä, että Helsinki on kaameudestaan huolimatta ainut paikka Suomessa, jossa voi elää, ellei sitten asu kartanossa maaseudulla kaukana naapureista, vaikka olenkin pohjimmiltani oikeastaan maalaisjuntti, tosin kaupunkiin syntynyt sellainen ja täällä ikäni elänyt.
Itselle taas Helsinki on yksi niistä kaupungeista Suomessa joissa en halua asua, mutta syynä on oikeastaan enemmänkin työelämä Helsingissä josta olen saanut tarpeeksi tuntumaa (pienemmässä firmassa ehkä siellä voisin työskennellä). Tampere, Jyväskylä, Turku etc, tuntuu että ymmärretään paremmin tiimityön merkitys. Tehdään töitä pienemmissä, mutta hyvin tiiviissä tiimeissä, eikä ole sellaista oman neliön ylläpitämistä johon kellään muulla ei ole tulemista, mutta ei sieltä itsekkään ulos astuta. No joo tämä on vain oma kokemukseni :) Tampereella viihdyn hyvin ja Ouluun olen harkinnut työn takia kerran muuttavani (sain kuitenkin hyvän työn Tampereelta niin en lähtenytkään). Kauniimpi osapuoli vaan haluaisi meren äärelle (Turku tai Helsinki esim).
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #2 : 31.10.09 - klo:16:52 »
Puvussa tulee valitettavasti usein varsin ylipukeutunut olo Oulun yöelämässä. Ei sillä turpiinsakaan saa, mutta katseita saattaa tulla.

Alkaa yhä vahvemmin tuntua siltä, että Helsinki on kaameudestaan huolimatta ainut paikka Suomessa, jossa voi elää, ellei sitten asu kartanossa maaseudulla kaukana naapureista, vaikka olenkin pohjimmiltani oikeastaan maalaisjuntti, tosin kaupunkiin syntynyt sellainen ja täällä ikäni elänyt.

En ole Turussa asunut, mutta olen kuullut sen olevan kenties lähin Helsinkiin verrattava suurempi suomalaiskaupunki. Toivoisin tähän kommentteja foorumin Turun kirjeenvaihtajilta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

hho

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #3 : 31.10.09 - klo:18:40 »
itse kyllästyin nelisen vuotta sitten Helsingin hälinään ja muutin Helsingin läheisyyteen lapsuuteni maisemiin  ja olen ollut tyytyväinen valintaani

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #4 : 31.10.09 - klo:21:11 »
Puvussa tulee valitettavasti usein varsin ylipukeutunut olo Oulun yöelämässä. Ei sillä turpiinsakaan saa, mutta katseita saattaa tulla.

Alkaa yhä vahvemmin tuntua siltä, että Helsinki on kaameudestaan huolimatta ainut paikka Suomessa, jossa voi elää, ellei sitten asu kartanossa maaseudulla kaukana naapureista, vaikka olenkin pohjimmiltani oikeastaan maalaisjuntti, tosin kaupunkiin syntynyt sellainen ja täällä ikäni elänyt.

En ole Turussa asunut, mutta olen kuullut sen olevan kenties lähin Helsinkiin verrattava suurempi suomalaiskaupunki. Toivoisin tähän kommentteja foorumin Turun kirjeenvaihtajilta.

Turkulaisena totean kuten isäni: Turku on niin helvetin paska kaupunki että se on oikeastaan ihan helvetin hieno.

Toisin sanoen, olen erittäin fanaattinen pro-turku-turkulainen ja siten idioottimaisuuteen asti ylpeä pyhästä kotikaupungistani, sen kauniista murteesta, sen ylemmyydestä ja paremmuudesta muihin Suomen taajamiin verrattuna, mutta samalla tiedostan turkulaisen nurkkapatriotismnin tietynlaisen nihkeyden ja ärsyynnyn kotikaupunkini päättäjien / vaikuttajien 'mää itte kaikki mulle mää itte, mää, et sää' -tyyppisestä kuppikuntaisesta tavasta hoitaa kaupunkini asioita ts. pelata kaikki omaan pussiinsa ja siten enemmän tärvellä kuin palvella kaupunkiani.

Eli lyhyesti: samalla rakastan ja vihaan Turkua, kotikaupunkiani.

Mutta siis Turun murretta tms. ei , j u m a l a u t a, minun kuullen pilkata. 
get your kicks on route six six six

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #5 : 31.10.09 - klo:22:13 »
Puvussa tulee valitettavasti usein varsin ylipukeutunut olo Oulun yöelämässä. Ei sillä turpiinsakaan saa, mutta katseita saattaa tulla.

Alkaa yhä vahvemmin tuntua siltä, että Helsinki on kaameudestaan huolimatta ainut paikka Suomessa, jossa voi elää, ellei sitten asu kartanossa maaseudulla kaukana naapureista, vaikka olenkin pohjimmiltani oikeastaan maalaisjuntti, tosin kaupunkiin syntynyt sellainen ja täällä ikäni elänyt.

En ole Turussa asunut, mutta olen kuullut sen olevan kenties lähin Helsinkiin verrattava suurempi suomalaiskaupunki. Toivoisin tähän kommentteja foorumin Turun kirjeenvaihtajilta.

Turkulaisena totean kuten isäni: Turku on niin helvetin paska kaupunki että se on oikeastaan ihan helvetin hieno.

Toisin sanoen, olen erittäin fanaattinen pro-turku-turkulainen ja siten idioottimaisuuteen asti ylpeä pyhästä kotikaupungistani, sen kauniista murteesta, sen ylemmyydestä ja paremmuudesta muihin Suomen taajamiin verrattuna, mutta samalla tiedostan turkulaisen nurkkapatriotismnin tietynlaisen nihkeyden ja ärsyynnyn kotikaupunkini päättäjien / vaikuttajien 'mää itte kaikki mulle mää itte, mää, et sää' -tyyppisestä kuppikuntaisesta tavasta hoitaa kaupunkini asioita ts. pelata kaikki omaan pussiinsa ja siten enemmän tärvellä kuin palvella kaupunkiani.

Eli lyhyesti: samalla rakastan ja vihaan Turkua, kotikaupunkiani.

Mutta siis Turun murretta tms. ei , j u m a l a u t a, minun kuullen pilkata. 

Amen.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #6 : 31.10.09 - klo:22:23 »
Täsmennettäköön vielä: asuin Helsingissä pääosan 90-luvusta, olen jokusen kerran vieraillut Tampereella ja joskus eksynyt Jyväskylään.. Helsinkiin en mielelläni muuttaisi uudelleen, mutta Suomen kaupungeista se on ainut, jossa voisin kuvitella asuvani Turun ohella. Maaseudulle voisin vanhemmiten eristäytyä hyvinkin, esim. Nauvoon Turun Saaristoon.
get your kicks on route six six six

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #7 : 01.11.09 - klo:11:13 »
Täsmennettäköön vielä: asuin Helsingissä pääosan 90-luvusta, olen jokusen kerran vieraillut Tampereella ja joskus eksynyt Jyväskylään.. Helsinkiin en mielelläni muuttaisi uudelleen, mutta Suomen kaupungeista se on ainut, jossa voisin kuvitella asuvani Turun ohella. Maaseudulle voisin vanhemmiten eristäytyä hyvinkin, esim. Nauvoon Turun Saaristoon.

Minä vaikutan Helsingissä ja asun Kallion kaupunginosassa. Itse olen siinä määrin juurtunut tänne, että ajatuskin edes Kalliosta pois muuttamisesta tuntuu pahalta. Mikäli syystä tai toisesta joutuisin asuinpaikkaa vaihtamaan voisi vaihtoehto olla Turku. Turku on älyttömän kaunis kaupunki ja pidän suuresti joen tuomasta "mannermaisesta" tunnelmasta. Jotkut tuntemani turkulaisetkin vaikuttavat ihan mukiinmeneviltä. ;)
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #8 : 01.11.09 - klo:11:26 »
^Kallio on tunnelmaltaan ihan mainio, myönnettäköön. Useat kotikonnuilta pois muuttaneet viihtyvät nimen oman Kalliossa.
get your kicks on route six six six

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #9 : 01.11.09 - klo:13:39 »
Minusta Kalliossa on aivan liikaa niin sanottua elämää.
Suositellaan täysraittiutta.

Herrasmies

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #10 : 01.11.09 - klo:21:38 »
Minusta Kalliossa on aivan liikaa niin sanottua elämää.

Juuri tuosta syystä ( sekä toki siitä että se on "väärällä puolella Pitkää-siltaa" ) en pidä Kalliosta, vaan suosin esim. Katajanokkaa, Ullanlinnaa ja Eiraa.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #11 : 01.11.09 - klo:21:52 »
Juuri tuosta syystä ( sekä toki siitä että se on "väärällä puolella Pitkää-siltaa" ) en pidä Kalliosta, vaan suosin esim. Katajanokkaa, Ullanlinnaa ja Eiraa.

Pitkänsillan toisella puolelta löytyy Punavuori. Sitä ja Kalliota monet pitävät ainoina suomalaisina alueina, joissa on Oikeaa Kaupunkielämää. Bulevardin eteläpuoli on Rööperiä lukuunottamatta varsin uneliasta ja lähikauppojen vähyys ärsyttää (Stokkalle on pitkä matka). Kamppi ja Töölö toimivat myös edukseen.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #12 : 01.11.09 - klo:21:57 »
Pitkänsillan toisella puolelta löytyy Punavuori. Sitä ja Kalliota monet pitävät ainoina suomalaisina alueina, joissa on Oikeaa Kaupunkielämää.

Mikäli oikea kaupunkielämä tarkoittaa spurguja ja leipäjonoja, löytyy sitä täältä Itä-Helsingistäkin.
Suositellaan täysraittiutta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #13 : 01.11.09 - klo:22:53 »
Pitkänsillan toisella puolelta löytyy Punavuori. Sitä ja Kalliota monet pitävät ainoina suomalaisina alueina, joissa on Oikeaa Kaupunkielämää.

Mikäli oikea kaupunkielämä tarkoittaa spurguja ja leipäjonoja, löytyy sitä täältä Itä-Helsingistäkin.

Ess.fi:

"Suomi on noussut maailman parhaaksi maaksi brittiläisen Legatum-tutkimuslaitoksen vaurausindeksissä. Se mittaa rahallisen vaurauden lisäksi muun muassa demokratian ja hallinnon laatua. Suomi oli viime vuonna indeksin kolmosena, mutta nousi nyt kärkeen. Seuraavina tulevat Sveitsi, Ruotsi, Tanska ja Norja. Perää pitävät Sudan, Jemen ja Zimbabwe."
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Herrasmies

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Kaupunkikeskustelu
« Vastaus #14 : 02.11.09 - klo:00:56 »
Juuri tuosta syystä ( sekä toki siitä että se on "väärällä puolella Pitkää-siltaa" ) en pidä Kalliosta, vaan suosin esim. Katajanokkaa, Ullanlinnaa ja Eiraa.

Pitkänsillan toisella puolelta löytyy Punavuori. Sitä ja Kalliota monet pitävät ainoina suomalaisina alueina, joissa on Oikeaa Kaupunkielämää. Bulevardin eteläpuoli on Rööperiä lukuunottamatta varsin uneliasta ja lähikauppojen vähyys ärsyttää (Stokkalle on pitkä matka). Kamppi ja Töölö toimivat myös edukseen.


Mielestäni taas Oikeaa kaupunkielämää edustaa Esplanadin alue, mutta tästäkin toki eriäviä mielipiteita, toinen ei toista huonompi. :)