Kirjoittaja Aihe: Ginit ja muu siihen liittyvä  (Luettu 446686 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #930 : 21.06.17 - klo:22:51 »
^ Kas, en tiennyt. Viimeksi loka- tai marraskuussa tilasin sieltä. Vieläkö jotkut vastaavat väkevien kauppiaat toimittavat Suomeen?
Suositellaan täysraittiutta.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #931 : 22.06.17 - klo:08:45 »
Luulisin että Master of Malt toimittaa (vielä).

Toistan tämän kysymyksen gineihin liittyen, että ovatkohan tanskalaiset tehneet jotain ostamisen arvoista? Olen menossa sinne muutaman viikon kuluttua. Wolf?


RexMundi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 314
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #932 : 22.06.17 - klo:08:55 »
Copenhagen distillery tekee ainakin mielenkiintoisia ginejä.
Copenhagen orange gin on hyvä, jos appelsiinisemmat sävyt iskee. Pitäisikin joskus vertailla rinnakkain Chase Seville Orange ginin kanssa.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #933 : 22.06.17 - klo:10:04 »
No ei mun mielestä. Tosin mulla ei ole mitään käsitystäkään ginien hintatasosta :D  Mutta viskien parista loikanneenna, napuekin tuntuu edulliselta.

Luulisin että Master of Malt toimittaa (vielä).

Toistan tämän kysymyksen gineihin liittyen, että ovatkohan tanskalaiset tehneet jotain ostamisen arvoista? Olen menossa sinne muutaman viikon kuluttua. Wolf?

Ahaa, takinkääntäjä! :D Noh, täältä ilmottautuu toinenkin... (pitäisiköhän meidän lähteä politiikkaan mukaan???) Itselle on käynyt niin, että viskiä ei tule ostettua nykyisellään kuin pari-kolme sarvea vuodessa ja niistäkin vähintään yksi on jotain halpaa juomasekoituksiin sopivaa brenkkua jota ei irvistämättä saisi raakana alas. Näin on jatkunut jo muutaman vuoden ajan. Käynyt vieläpä niin, että sitten ne pari parempaa vuoden aikana tuppaavat olemaan sen suurempia miettimättä perusvarmaa Lappiksen kymppiä, jossa nyt ei mitään uutta sinällään ole. Tosin, ginienkin osalta on pikkuisen samankaltainen vaihe menossa... Eli muutamana ensimmäisenä vuotena tuli maisteltua ns. parempia ja hieman erikoisempia ginejä, mutta nykyisellään tuppaa vaan se perus Beefeater tai Tanqueray pääsääntöisesti mukaan lähtemään. Eli aika hyvin on muuten Kapt GT:n "ennustukset" paikkansa pitäneet... Hänhän taisi tämän tyyppisestä kiertokulusta kertoa omalla kohdallaan jo vuosia sitten.

Kun kerran Tanskaan olet menossa, niin sieltähän kannattaa napata myös joku laadukas, kenties pienemmän putiikin akvaviitti tuomisiksi ja maistella sitä perinteiseen skandinaaviseen tapaan joulun alla. (sori, mainitsin sanan joulu näin juhannuksena)

« Viimeksi muokattu: 22.06.17 - klo:10:06 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #934 : 22.06.17 - klo:10:12 »
Kyllä minulla viskiä eniten kuluu, alkanut vaan tuo gin-puoli kiinnostamaan mm. juuri Napuen myötä.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #935 : 22.06.17 - klo:10:21 »
Kyllä minulla viskiä eniten kuluu, alkanut vaan tuo gin-puoli kiinnostamaan mm. juuri Napuen myötä.

Ok. No oletkos jo kerennyt maistelemaan nämä muut kotimaiset pientislaamojen tuotteet? Eli esim. niin ikään Napuen tapaan palkittu HelSinGin, tai Kalevala ja nyt uusimpana Ägräs?
VASTATUULEEN!

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #936 : 22.06.17 - klo:10:57 »
Helsinki on maistettu ja Kyröltä myös Koskue. Ägräs pitää ottaa agendalle.

Herkko

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #937 : 22.06.17 - klo:14:21 »
Luulisin että Master of Malt toimittaa (vielä).

Toistan tämän kysymyksen gineihin liittyen, että ovatkohan tanskalaiset tehneet jotain ostamisen arvoista? Olen menossa sinne muutaman viikon kuluttua. Wolf?

Mikkeller Botanical Gin vois olla yks :)

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #938 : 22.06.17 - klo:15:12 »
Miten kotimaisista Valamon luostarin Tenu Gin? Kerran olen maistanut ja hyvää oli.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #939 : 22.06.17 - klo:18:48 »
Tenu Gin? Kuulostaa pahaenteiseltä.
Suositellaan täysraittiutta.

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #940 : 22.06.17 - klo:21:05 »
(sori, mainitsin sanan joulu näin juhannuksena)

No, ei se mitään.  Päiväkin rupeaa pitenemään jo puolen vuoden päästä.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #941 : 22.06.17 - klo:23:42 »
Miten kotimaisista Valamon luostarin Tenu Gin? Kerran olen maistanut ja hyvää oli.

Erinomainen, pidän. Monipuolisempi kuin yhden tempun poni Napue.
Kaikki villa tottelee rautaa.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #942 : 24.06.17 - klo:23:09 »
Tumppi$, jotkut asiat tulevat ja menevät ja jotkut jäävät. Klassikoille on paikkansa ja myös kokeiluille. Niin pukeutumisessa, drinkeissä, kuin monissa muissakin asioissa.

Tanqueray on hyvä. Sitä saa usein tarjouksesta Köpiksen kentältä oikean vahvuisena.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #943 : 24.06.17 - klo:23:20 »
^ Kapteeni tietää mistä puhuu.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #944 : 25.06.17 - klo:14:48 »
Tumppi$, jotkut asiat tulevat ja menevät ja jotkut jäävät. Klassikoille on paikkansa ja myös kokeiluille. Niin pukeutumisessa, drinkeissä, kuin monissa muissakin asioissa.

Tanqueray on hyvä. Sitä saa usein tarjouksesta Köpiksen kentältä oikean vahvuisena.

Näin pätee. Vastikään siirsin kotiini litran k.o. tuotetta 15 euron hintaan. En kokenut tulleeni ryöstetyksi.

Modernit ginit ovat kiinnostavia, mutta klassikot ovat sellaisia syystä. Nykyisistä liian harva hoitaa koko skaalan martinista slingien kautta gt:hen.
Kaikki villa tottelee rautaa.