Kirjoittaja Aihe: Ginit ja muu siihen liittyvä  (Luettu 449713 kertaa)

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #675 : 21.02.16 - klo:07:20 »
Aika vähän taitaa Suomessa olla vielä kansa edes gineihin olla herännyt.

No juu. Omassa tuttavapiirissä "heräämisiä" on tapahtunut montakin tässä parin-kolmen vuoden aikana, mutta kaippa se johtuu "sisäpiirin" omasta innokkaasta lobbauksesta.. Ja pakko se on todeta, että kyllähän ne viimeisimmät trendit jollain tapaa vaikuttavat enemmän tai vähemmän jokaiseen, koska silmiinpistävästi esim. tällä samalla tuttavaporukalla viskit ovat jääneet vuorovetoisesti hieman vähemmälle huomiolle.
VASTATUULEEN!

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #676 : 21.02.16 - klo:17:39 »
Olen itse vieläkin aika giniskeptikko vaikka tässä on nyt tullut testailtua ainakin Napue, Bombay Sapphire, Hendricks, Helsinki Gin, Copper Head, Monkey 47 ja Botanist ainakin kolmen eri laatutonicin kanssa sen verran lyhyellä jaksolla, että voi vertailla. Ainoa, joka teki selkeän eron, oli Helsinki Gin, eikä välttämättä hyvällä tavalla. Raakana se sitten maisui toisaalta paremmalta kuin muut.

Laivalta ajattelin tuoda Star of Bombay (ellei joku tyrmää sitä) sekä jomman kumman noista Hernön pulloitteista: http://shopping.tallink.com/#!/fi/hel-sto/strong_alcohol/gin

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #677 : 21.02.16 - klo:19:26 »
~25 eri giniä taitaa olla nyt hyllyssä ja makuerot ovat huimaavia. Toki kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kaikki saa maistumaan about samalta kun upottaa tarpeeksi Rainbow tonikkia päälle :D

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #678 : 21.02.16 - klo:21:58 »
^^On mahdollista, että jos olet vastikään alkanut gineihin tutustumaan, kaipaavat makunystyrät vielä totuttelua ja harjaantumista. Sitten kun alkaa olla makumuistissa eri juomia, alkavat omat mieltymykset kehittyä ja sitä löytää juomista kaikkea uutta. Itse harjoittelin Bombay + Schweppes -kombolla vuosikymmenen - ja pidän siitä yhä - mutta olen nyt huomannut että esim Finsbury ja Fentimans toimivat loistavasti yhteen, kun taas Fever Tree ei siinä toimi ainakaan mulla niin hyvin.

Edit: Meinaan siis, että jollet ole jo valmiiksi ginijuomien ystävä, et välttämättä pidä "parhaistakaan". Itse kävin viinien saralla pitkän matkan punkkua-vai-valkkaria -vaiheesta siihen, että huomasin yhtäkkiä arvostavani ja kaipaavani tiettyjä piirteitä aina siihen, että aloin "harrastamisen". Kaikki alkoholijuomat taitavat olla acquired taste -kategorian harrasteita.
« Viimeksi muokattu: 21.02.16 - klo:22:20 kirjoittanut Laurentius »

Herkko

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #679 : 22.02.16 - klo:17:34 »
~25 eri giniä taitaa olla nyt hyllyssä ja makuerot ovat huimaavia. Toki kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kaikki saa maistumaan about samalta kun upottaa tarpeeksi Rainbow tonikkia päälle :D

Koitappa seuraavalla kerralla Pirkka-tonikkia :)

http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-parhaat-tonic-virvoitusjuoma-15l/

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #680 : 22.02.16 - klo:18:23 »
^^Täytyy varmaan ottaa lusikka kauniiseen käteen ja juoda enemmän viinaa.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #681 : 25.02.16 - klo:16:08 »
Uutta maisteltavaa kokoelmissa:


puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #682 : 25.02.16 - klo:21:48 »
Jos tekee kokonaistilavuudeltaan normaalin kokoisia annoksia mutta laittaa
niihin normaalia vähemmän tonicia; ja juo niitä samaan tahtiin kuin
ennenkin; niin on nopeammin päissään.


Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #683 : 25.02.16 - klo:22:21 »
^Tieteellinen testi?

Oikein hyvää on Niemand Gin


Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #684 : 26.02.16 - klo:03:31 »
^^ Mielenkiintoinen havainto. Ja tarkemmin mietittynä varsin järkeenkäypä sellainen.

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #685 : 26.02.16 - klo:06:49 »
Millä suhteella muuten teette?

Itse teen usein 1/2. Välillä 1/1. Eli ei kovin pitkiä tonikkeja tule harrastettua.

Ja mitä mieltä olette Naturally Light Fever Treestä? Mielestäni hyvää. En pidä kovin makeasta.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #686 : 26.02.16 - klo:08:19 »
4-5 cm gin, 1 dl tonic, jäät. Miellyttää eniten, väkevämpi ei tartte olla ja miedompi menee sitten pitkän kesädrinkin puolelle.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #687 : 26.02.16 - klo:08:43 »
Olen nyttemmin siirtynyt lyhyempiin versioihin, eiköhän se 1:1:1, missä tuo kolmas elementti on jäät. Ne eivät ehdi kyllä paljoa sulamaan, sillä gini on myös pakkasesta.

Tunnustan, että sen lisäksi että yksinkertaisesti pidän viinaisasta mausta ja olemuksesta, on myös tavoitteena pyrkiä vähentämään turhia sokereita niin ruoka- kuin juomavaliosta.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #688 : 26.02.16 - klo:09:04 »
Olen nyttemmin siirtynyt lyhyempiin versioihin, eiköhän se 1:1:1, missä tuo kolmas elementti on jäät. Ne eivät ehdi kyllä paljoa sulamaan, sillä gini on myös pakkasesta.

Tunnustan, että sen lisäksi että yksinkertaisesti pidän viinaisasta mausta ja olemuksesta, on myös tavoitteena pyrkiä vähentämään turhia sokereita niin ruoka- kuin juomavaliosta.

Suosittelen kossuvissyä!

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #689 : 26.02.16 - klo:10:46 »
^okei, noinhan se olisi. Mutta kyllä sitä gt:tä vähän maunkin vuoksi juodaan. :-)