Kirjoittaja Aihe: Ginit ja muu siihen liittyvä  (Luettu 446633 kertaa)

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1140 : 22.02.19 - klo:16:46 »
Jos ottaa muutamankin ginin ja pari erilaista tonicia, eri kombinaatioiden määrä karkaa heti käsistä, vaikka ei ottaisikaan lukuun sekoitussuhteita, koristeita (sitruunankuoret yms). Kannattaa siis pitää määrä maltillisena. Jäitä kuluu rutosti.

Tästä voisi olla iloa Fevertree-tonicien mätsäämisessä:

VanDamScum

  • Kisälli
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1141 : 24.02.19 - klo:09:02 »
Pitäytyisin itse Fever Treen originaalissa, joka on sopivan neutraali eikä lainkaan häiritsevän makea. Erilaiset maustetut tonicit ovat kyllä hyviä, mutta oman kokemukseni mukaan voivat häiritsevän paljon siirtää huomiota pois ginistä. Kokemuksen kannalta sitrusviipaleet, rosmariinit yms ovat kyllä positiivinen lisä maisteluun, mutta vain jos on varma parituksen sopivuudesta.

Koskue Giniä ottaisin itsekin maisteluun mukaan, joka on yksi ehdottomia suosikkejani. Sen tarjoilisin parilla kokonaisella mustapippurilla ja appelsiininkuorella, joka on hyväksi todettu vuosien varrella. Jokin tuttu London Dry on hyvä veto ja sen lisäksi ottaisin itse mukaan jotain korkeamman hintaluokan Londonia, kuten No. 3 London Dry tai Slingsby. Jos vieraat eivät ole gineihin perehtyneitä, niin tykkään itse ottaa esille pullon vanhaa kunnon Monkey 47:aa. Omia pidempiaikaisia suosikkejani ovat myös Lone Wolf Gin sekä Nordis, joista jälkimmäinen on todella yllättävä tapaus.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1142 : 09.04.19 - klo:18:39 »
Kappas:

"Suomalainen gini valittiin parhaimmaksi kirkkaaksi alkoholiksi Yhdysvalloissa: ”Kaikki tietävät, että Suomessa tehdään maailman parasta giniä”"

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006064695.html
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1143 : 09.04.19 - klo:21:44 »
Tuli muuten pidettyä se gini-ilta, kiitoksia vinkeistä ja neuvoista. Maisteluun päätyi Monkey 47, Whitley Neill, Koskue, Plymouth gin ja Tanqueray ten. Maistoimme raakana ja tonicin kanssa.  Raadin suosikiksi nousi Monkey 47, ja tiukkana kakkosena Plymouth gin. Loppuilta meni sitten muutamaan tonicveteen ja erilaisiin gin&tonic yhdistelmiin tutustuen. Voin kehua erityisesti Koskueta omenamehulla, omenaviipaleella ja jäillä, vaikka ei toki enää GT:n määritelmään sovi. Oma suosikkini oli GT Muteman- tonic vedellä, Whitley Neill Ginillä ja verigreipin viipaleella.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Szanne

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1144 : 05.10.19 - klo:16:37 »
Onkos muute gin-buumi jo loppuvaiheessa? Tuntuu ainakin, ettei viime aikoina ole ginit samalla tavalla esillä, mitä pari vuotta sitten oli selkeästi havaittavissa. Taisi tämä buumi Suomessa saada silloiset mittasuhteensa Napuen saatua ensimmäiset palkintonsa. Nythän Napuenkin nimi muuttuu, koska ei sovi ulkomaailmalla ihmisten suuhun.

Pidän yleensä ginien maistelusta myös pelkiltään, jotta saa esiin vähän harvinaisempia ja miedompia aromeja. Tämä käyttäytyminen on kuitenkin saanut usein osakseen naureskelua. Harmillista, mutta se ehkäpä johtuu tästä trendistä ja siihen, etteivät ihmiset ole itse sitä yrittänyt itse.

Kyosti

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1145 : 19.10.19 - klo:13:26 »
Onkos muute gin-buumi jo loppuvaiheessa? Tuntuu ainakin, ettei viime aikoina ole ginit samalla tavalla esillä, mitä pari vuotta sitten oli selkeästi havaittavissa.

Alaa kohtalaisen läheltä seuraavana olen tehnyt huomion, että ginibuumi on ollut jo laskemaan päin muutaman vuoden. Baarimestarit kyllästyvät, kun joka viikko maahantuojat tulevat uuden mullistavan ginin kanssa. Myöskin maahantuontiyrityksiin tarjotaan viikottain uusia ginejä. Monopolissa ainoat oikeasti myyvät premiun-hintakategorian ginit ovat Hendricks, Napue ja Arctic Blue gin. Loput myyvät niin huonosti, että tilanne ei tyydytä maahantuojaa, tuottajaa tai oikeastaan ketään muutakaan.






Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1146 : 25.02.20 - klo:16:25 »











Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1147 : 27.02.20 - klo:08:51 »
Todella tyylikkäitä kuvia Bordööltä.

Ginibuumi on varmastikin hieman tasoittunut muutaman vuoden takaisesta, mutta oma havainto kuitenkin on että kyllä yleinen juomien taso on mielestäni parantunut Suomessa nyt kun tiedon hakemiseen ei tarvitse nähdä niin paljon vaivaa kuin ennen. Jopa täällä periferiassa voi nähdä ihmisien tilaavan ravintolassa laadukkaampia juomia kuin mitä vielä kymmenen vuotta sitten jolloin täällä päin nelikymppisetkin lipittivät lapsellisia limuviina-”cocktaileja”.

Henkilökohtaisesti on tullut palattua ns. ”perustasolle” niin viskeissä kuin gineissäkin. (perustasolle nykymittapuulla) Viskeistä yleensä mukaan tarttuu tislaamoiden peruspullote/ peruskymppi. Gineistä taas useimmiten joko perus Beefeater tai tavallinen Tangueray ilman ”teniä”. Mielestäni erittäin monipuolisia juomia. Ja noiden hinnatkin ovat pysyneet vielä jokseenkin inhimillisinä.
VASTATUULEEN!

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1148 : 27.02.20 - klo:16:35 »
^ Olen samoilla linjoilla. Juomissa, kelloissa ja kaikessa muussakin vallitseva hipsterihifistely ja -hinnat ällöttävät. Nykyään menen riittävä laatu ja järjelliset hinnat edellä. Ainakin minun kohdallani luksusbisnesmiehet ovat ampuneet omaan jalkaansa.
Suositellaan täysraittiutta.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1149 : 27.02.20 - klo:18:26 »
^ Olen samoilla linjoilla. Juomissa, kelloissa ja kaikessa muussakin vallitseva hipsterihifistely ja -hinnat ällöttävät. Nykyään menen riittävä laatu ja järjelliset hinnat edellä. Ainakin minun kohdallani luksusbisnesmiehet ovat ampuneet omaan jalkaansa.

Hipsterihifistely johtaa yleensä jossain vaiheessa järkiintymiseen.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1150 : 14.08.20 - klo:08:29 »
Sloe ginit ja Aged ginit ovat yleistyneet.

Mp

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1151 : 15.08.20 - klo:02:32 »
Nyt Beefeater ja schweppes, pikku myysy - olipa taas mukavaa käyttää asiallisia pukineita hetken aikaa toimistolla - katsotaan kauanko ilo jatkuu.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1152 : 18.08.20 - klo:09:10 »
Negroni on muodostunut mielidrinkikseni. Sen kanssa on miellyttävä tutkia uusia ginejä. Sen kanssa on hyvä pohjustaa päivällinen ja päättää ilta.


Tommiedvard

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 258
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1153 : 18.08.20 - klo:18:39 »
Negroniainekset on syytä olla aina kaapissa, varsinkin kesäaikaan.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Ginit ja muu siihen liittyvä
« Vastaus #1154 : 02.09.20 - klo:08:49 »
Negroniainekset on syytä olla aina kaapissa, varsinkin kesäaikaan.

^Kyllä.