Kirjoittaja Aihe: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit  (Luettu 210892 kertaa)

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #60 : 22.03.12 - klo:12:57 »
Tampereella voi suositella useampia mestoja. Fine dining -meiningistä pitäville Ravintola C ja Ravinteli Bertha ovat tutustumisen arvoisia. Lounaspaikkoina olen itse suosinut Ravintola Elsaa sekä joskus mättöfiiliksissä Hullua Poroa tai Miamia, joita pitää entisen Soittoruokala Sahan ravintoloitsija.

Tamperelainen erikoisuushan on kanansiivet, joita kannattaa käydä popsimassa jossain näistä kolmesta ravintolasta: SiipiWeikot, Hook tai Speakesy.

Socrates

  • Vieras
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #61 : 22.03.12 - klo:13:01 »
^ Tyyriimmältä puolelta suositeltaviin voi lisätä Tiiliholvin, Näsinneulan ja Hella & Huoneen. Viimeisellä olisi ainakin parhaimmillaan saumaa tähtipaikaksi, jos Misukan säännöt antaisivat myöten.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #62 : 22.03.12 - klo:13:04 »
Lounaspaikkana pitää antaa pisteitä myös Tillikalle.

Hella ja Huone on Ravintola C:n ja Berthan tapaan huikea paikka. Itse olen tässä hekumoinut, että parasta mitä Tampereen ravintolaelämälle voisi tapahtua olisi se, että Rosso heivattaisiin Tammerkosken partaalta veke ja tilalle Hella & Huone. Silloin olisi huippuravintola huippupaikalla.

Socrates

  • Vieras
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #63 : 22.03.12 - klo:13:09 »
Lounaspaikkana pitää antaa pisteitä myös Tillikalle.

Hella ja Huone on Ravintola C:n ja Berthan tapaan huikea paikka. Itse olen tässä hekumoinut, että parasta mitä Tampereen ravintolaelämälle voisi tapahtua olisi se, että Rosso heivattaisiin Tammerkosken partaalta veke ja tilalle Hella & Huone. Silloin olisi huippuravintola huippupaikalla.

Puhut harvinaista totuutta. Rosson sijaintia päivitellään joka vuosi muutamaan otteeseen, kun tulee poikettua mansesterilaisten kamujen luona. Mutta kaipa se maanvuokransa maksaa..

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #64 : 28.03.12 - klo:16:28 »
Lounaspaikkana pitää antaa pisteitä myös Tillikalle.

Hella ja Huone on Ravintola C:n ja Berthan tapaan huikea paikka. Itse olen tässä hekumoinut, että parasta mitä Tampereen ravintolaelämälle voisi tapahtua olisi se, että Rosso heivattaisiin Tammerkosken partaalta veke ja tilalle Hella & Huone. Silloin olisi huippuravintola huippupaikalla.

Puhut harvinaista totuutta. Rosson sijaintia päivitellään joka vuosi muutamaan otteeseen, kun tulee poikettua mansesterilaisten kamujen luona. Mutta kaipa se maanvuokransa maksaa..

Voisiko Rossot aivan kaikkialta poistaa? Mieluusti jonkun maanlaajuisen vatsatautikatastrofiskandaalin myötä?
Kaikki villa tottelee rautaa.

Sócrates

  • Vieras
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #65 : 28.03.12 - klo:16:31 »
Lounaspaikkana pitää antaa pisteitä myös Tillikalle.

Hella ja Huone on Ravintola C:n ja Berthan tapaan huikea paikka. Itse olen tässä hekumoinut, että parasta mitä Tampereen ravintolaelämälle voisi tapahtua olisi se, että Rosso heivattaisiin Tammerkosken partaalta veke ja tilalle Hella & Huone. Silloin olisi huippuravintola huippupaikalla.

Puhut harvinaista totuutta. Rosson sijaintia päivitellään joka vuosi muutamaan otteeseen, kun tulee poikettua mansesterilaisten kamujen luona. Mutta kaipa se maanvuokransa maksaa..

Voisiko Rossot aivan kaikkialta poistaa? Mieluusti jonkun maanlaajuisen vatsatautikatastrofiskandaalin myötä?

Monelle maalaiselle Rosso on kuin valo yössä, joka kuljettaa tasaisen varmasti kehdosta hautaan.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #66 : 28.03.12 - klo:16:40 »
^ + ABC:n majakka.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #67 : 28.03.12 - klo:16:45 »
Tampereella voi suositella useampia mestoja. Fine dining -meiningistä pitäville Ravintola C ja Ravinteli Bertha ovat tutustumisen arvoisia. Lounaspaikkoina olen itse suosinut Ravintola Elsaa sekä joskus mättöfiiliksissä Hullua Poroa tai Miamia, joita pitää entisen Soittoruokala Sahan ravintoloitsija.

C on kova.

Oletkos käynyt Heinätorilla? Joskus söimme siellä rouvan kanssa mutkattoman, kohtuumaittavan lounaan. Myös Perlaa on joku kehunut. Tämähän toimi ennen C:n tiloissa. Itse diggailen myös Vinoteca del Piemontesta, joskin siellä taitaa laatu vaihdella melkoisesti.

Stadissa suosikkiraflani on Kuurna.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #68 : 28.03.12 - klo:16:48 »
Piemonte on hyvä paikka, ehkä kuitenkin vähän hintava laatuunsa nähden - joka siis heittelee tunnetusti.
Heinätorilla tuli kesällä käytyä, mukavan leppoisa paikka ja suosittelen kyllä ulkopaikkakuntalaisille, jotka eivät halua ns. hienostella.

Ulkopaikkakuntalaisille siis ihan sillä, että fiilis on tamperelaisuutta parhaimmillaan. :-)

Socrates

  • Vieras
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #69 : 29.03.12 - klo:11:19 »

Stadissa suosikkiraflani on Kuurna.


Erinomaiset, sopivan rouheat menut kohtuuhintaan. Tulee käytyä kerran kuussa.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #70 : 29.03.12 - klo:11:26 »
Vanha kotikaupunkini Joensuu omaa muutaman kelvollisen mestan (paikalliset alkuasukkaat voivat korjata/täydentää). Yksi on ehdottomasti Teatteriravintola, toinen kokeilemisen arvoinen paikka on Wanha Jokela ja sieltä vaikka sultsinat tai darrassa pyttipannu. Sitten on italialainen ravintola joenrannassa, jonka nimeä en millään muista.

Rehellistä lihottavaa pihviruokaa hamuaville on teollisuusalueella Pihvitupa Viikinki. Voin vannoa, että kastikkeissa ei ole säästelty voissa ja kermassa, eikä pahemmin suolassakaan.

Socrates

  • Vieras
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #71 : 29.03.12 - klo:11:39 »
Wanhaa Jokelaa taidetaan olla kuoppaamassa, jollen nyt väärin muista. Hyvä, boheemi mesta, jossa olen itsekin muutaman maailman parantanut.

Kesäisin tulee pyörittyä Joensuun suunnalla ja paikallisista ravintoloista on jäänyt mieleen Kielo, lähiruokaa ja oletettavasti yksi niiden leveyksien tasokkaimmista paikoista.


mairaksinen

  • Vieras
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #72 : 29.03.12 - klo:11:42 »
Kielo on jees, taisi olla ennen nimeltään Al Mooro (tai jotain sinne päin).

Jokelasta käydään kovaa taistelua tällä hetkellä. Ristiriitaa siinä aiheuttaa se, että kyseessä on selkeästi kulttuuripesäke ja sen omistaa Karjalaisen Kulttuurin Edistämissäätiö, joka on antanut kiinteistön rapistua. Ravintoloitsija on sitten itse rempannut minkä on vaan voinut.

Socrates

  • Vieras
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #73 : 29.03.12 - klo:12:15 »
Kelailin, että kaikissa stadin tähti- ja bib gourmand -paikoissa on tullut käytyä, poislukien La Table. Kenelläkään foorumilla kokemuksia tästä?


CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Tyylikkäimmät ravintolat, baarit ja pubit
« Vastaus #74 : 29.03.12 - klo:12:25 »
Joesuussa löytyy pihviravintola Viikinki myös Palaverin yläkerrasta. Palaverissa on myös hyvät olutvalikoimat ja varsin miellyttävät baarimikot.