Keikari > Vapaa sana

Luonnonmateriaalien eduista kylmässä

<< < (2/5) > >>

Calle:
Mielestäni niin keinokuituisille kuin luonnonmateriaaleille on paikkansa. Viikko Lofoottien sateessa, ja gore-tex kalvo vaelluskengissa nousee arvoon arvaamattomaan. Schöllerin ja muiden valmistajien stretch-kankaat ovat loistavat kun liikkuu vuorilla.
Ihoa vasten merinovilla on loistava, etenkin nämä uudet käsitellyt villat jotka eivät kutise. Myös välikerroksiin on olemassa erinomaisia villaisia vaihtoehtoja. Suuri etu luonnonmateriaaleissa on se että voi elää viikon samalla aluspaidalla ilman että vihaa itseään, toisin kuin keinokuitupaidasssa :)

Ville:
^Paljon olen vaatteita nähnyt ja hipelöinyt, mutta Cabournin mallisto on hykerryttävintä mitä olen pitkään aikaan nähnyt. Detaljit, suunnittelu, materiaalit, inspiraatio ja kokonaisuus ovat kaikki omiaan innostamaan vuorikiipeilyn pariin - vain, jotta saisi hankkia tarvikkeensa NC:ltä. Upeaa!

Tumppi$:
Gore-tex... Hah!

Jos se olisi niin erinomaista kuin mainostetaan, niin luulisipa sitä olevan enemmänkin käytössä eri maiden sotilas/ yms. viranomaisvaatteissa ja varusteissa... Vaan eipä ole.


En malta olla lainaamatta erään tutun moottoripyöräpoliisin sanoja; "gore-tex -yhteiskunnan suurimpia petoksia-." (kyseinen kaveri on siis ajanut ammatikseen 15 vuoden ajan kaikki kesät ja pitkälle syksyyn saakka moottoripyörällä, ja on siinä samalla testannut ajoasun jos toisenkin)

Myöskin omiin vaatimattomiin kokemuksiini vedoten olen ehdottomasti luonnonmateriaalien ystävä ja puolestapuhuja...

Jaguar:

--- Lainaus käyttäjältä: Tumppi$ - 27.10.09 - klo:01:22 ---Gore-tex... Hah!

Jos se olisi niin erinomaista kuin mainostetaan, niin luulisipa sitä olevan enemmänkin käytössä eri maiden sotilas/ yms. viranomaisvaatteissa ja varusteissa... Vaan eipä ole.

--- Lainaus päättyy ---
Mielenkiintoinen aihe. Itse olen havainnut varsikengissäni goretexin riittävän toimivaksi. Ei ole ollut ongelmia. Omani ovat siis Haixilta.
Käsittääkseni myös viranomaiskäytössä laadukkaat jalkineet goretex kalvolla ovat suhteellisen yleisiä? Yksittäisenä esimerkkinä vaikka Ranger BGS.

DandyAndy:

--- Lainaus käyttäjältä: Tumppi$ - 27.10.09 - klo:01:22 ---Gore-tex... Hah!

--- Lainaus päättyy ---

Minäkin kuulun luonnonmateriaalien puolestapuhujiin, mutta kyllä Gore-Texillakin on käyttökohteensa. Yli 15-vuotias Gore-Tex-kalvolla varustettu vaellustakkini ei ole koskaan pettänyt minua. Se on itseasiassa toiminut jopa valmistajan lupauksia paremmin (kyseiselle vaatteelle luvattiin aikanaan 10 vuoden vedenpitävyystakuu, mutta tuntuisi toimivan edelleen). Useammankin vaelluksen olen tuon kanssa tehnyt ja koskaan en ole kastunut.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta