Keikari > Vapaa sana

Hetki sitten Lahdessa...

(1/4) > >>

Tumppi$:
ääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää

PleaseDeleteMe:
Tuostahan olisi voinut pistää pienen humoristisen show:n pystyyn. Rinta rottingilla ja täynnä itsevarmuutta olisi pitänyt mennä jututtamaan naikkosia että olisivatko halunneet katsoa lähempää vai mistä mahtoi olla kyse, jos olisi tullut puhetta vaatteista että "mikäs keikari sinä luulet olevas", olisi voinut mainita nasevaa tyyliin "Harmi homma jos arvon neidit eivät arvosta klassista pukeutumista, kaikki rennommat vaatteet jäi kartanolle ja kaupungin kattohuoneisto-asunnolla ei ollut kuin pikkutakkeja päälle laittamiseksi, ei täällä farkuissa ja kumisaappaissa tohdi liikkua, viime viikonlopun smokkikin on vielä pesulassa Pariisin reissun jäljiltä.., mutta hyvää illan jatkoa arvon neideille"

Arska:
"Katohan tuota", aika kommentti luokkansa naiselta. Totesit tämän tapahtuneen räkälän edessä, joten oletan naisen olleen räkälän nainen. Itse kävelin kerran iltapimeällä lähiön parkkipaikan läpi mustissa Eccoissa, tummansinisissä farkuissa, mustassa villakangastakissa ja harmaassa, ruudullisessa kaulaliinassa. Vastaan tullut intialaistyyppinen maahanmuuttajamies ohi mennessään tuhahti äänekkäästi protestoiden näin liian hienoa pukeutumistani. Muutenkin olen huomannut, että ei tämä ryysyjen ihailu ole vain suomalainen hyve, vaan...

Eiköhän se ole niin, että aikansa kutakin, pukeutumisessakin. Meidän mieltymyksiemme mukaiset vaatteet ovat ehkä lähempänä sitä, miten vielä viisikymmentä vuotta sitten pukeuduttiin (työläisetkin) arkena. Saattaa olla, että vääjäämättömästi uusiksi klassisen pukeutumisen ikoneiksi nousevat siistit farkut, tennarit ja virttymättömät college-puserot. Ajat muuttuvat ja niiden mukana aikansa mukainen klassinen mies. Toinen vaihtoehto on pukeutua kuten tahtoo, esim. kävelykeppiin ja knalliin. Yksilö voi olla joko friikki tai mennä lauman mukana sinne, minne se vie - vaikka helvettiin.

Viestiä muutettu foorumin sääntöjen mukaiseksi.

DandyAndy:
Ottamatta kantaa tässä yhteydessä sen kummemmin pukeutumisasioihin, mutta jotenkin minua sapettaa tuo ihmisten tuhahtelu. Minusta jokaisella yksilöllä on oikeus pukeutua juuri niin kuin haluaa ilman, että kadulla kenenkään tarvitsee asiaa kommentoida. On eri asia käydä keskustelua - ja arvostellakin - ihmisten pukeutumista klassiseen herrain tyyliin keskittyneellä foorumilla kuin, että tekee sitä julkisella paikalla. Minä en ainakaan mene kadulla kenellekään avautumaan mielestäni epäesteettisestä pukeutumisesta. Tähän on kaksi syytä: 1. Se ei ole minusta asiallista käytöstä ja 2. En koskaan pääsisi todennäköisesti kotoa 20 metriä kauemmas, koska kaikki aika menisi ihmisten pukeutumisen korjailuun/arvosteluun.

DandyAndy:

--- Lainaus käyttäjältä: jaro - 24.10.09 - klo:12:20 ---Ei-dandy henkilö toimii ja pukeutuu täyttääkseen yhteiskunnan suurimman osan odotukset ja oletusarvot. Minusta dandyn itsetarkoitus ei ole toimia juuri päinvastoin kuin muut, vaan muista korrektisti piittaamatta oman elämäntyylinsä suhteen. Olennainen ominaisuus on nimenomaan itsevarmuus, joidenkin mielestä se saattaa vaikuttaa  röyhkeältäkin asenteelta. Röyhkeys ei kuitenkaan voi olla herrasmiehenä itseään pitävän henkilön tavoite. Niinpä itse olen taipuvainen uskomaan ja toiveajattelemaan palstalla esitetyn misantorpian vaikutelman johtuvan yksinkertaisesti vain nirsoudesta.

--- Lainaus päättyy ---

Hieno kiteytys! Pieni täydennys kuitenkin: kaikki herrasmiehet eivät ole dandyjä, eivätkä kaikki dandyt välttämättä ole herrasmiehiä..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta