Kirjoittaja Aihe: Kenkiä Helsingistä?  (Luettu 25559 kertaa)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #30 : 21.04.10 - klo:17:50 »
Niinhän minä teen. Mihin sinä perustit näkemyksesi siitä, että leftit eivät istu?

Aikanaan olin hankkimassa Leftejä, mutta kun ne kengät jo sovittaessa eivät istuneet lainkaan niin kehotin pitämään tunkkinsa. Vastaavia kokemuksia olen kuullut useammalta muultakin, varmaan noin kymmenestä tutusta tulee yksi mieleen, joka kävi hankkimassa toisetkin Leftit.

Lainaus
Olen foorumin alkuajoista jankannut, että mielestäni Leftin tuotteelle on paikkansa.

Paikka se on kaatopaikkakin...
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #31 : 21.04.10 - klo:18:04 »
Paikka se on kaatopaikkakin...

Vaikka yleensä tykkään tyylistäsi kirjoittaa, se kun on välillä kovin kärjistävä ja sopivan tahditon... :)
Mutta tällaiset kommentit sen jälkeen, kun joku omasta kokemuksesta pystyy sanomaan, että on tuntenut jonkin jutun toimivaksi, näyttävät omaan silmääni melko nihkeiltä.
Varsinkaan kun itsellä ei ilmeisesti käyttökokemusta ole, paitsi tuo yksi sovituskerta.

Alunperinhän kysyjä kysyi kenkiä Helsingistä, hinta alle 250e.

samaan hintaan saa jo ihan hyllykamana isomman leveysvalikoiman yms. tarjoavia englantilaisia/italialaisia/ranskalaisia/amerikkalaisia kenkiä ommelpohjalla.

Kerrotko nyt niitä kauppoja, mistä Helsingistä näitä saa hyllykamana, tuohon mainittuun hintaan? Dario Dodoni ja Loake (mahdollisesti) on jo mainittu.


Edit.
Itse ostan kenkäni nykyään ja tulevaisuudessa (Helsingistä) aina jos mahdollista Rizzolta. Kengät ovat yleensä juuri sen näköisiä mitä haluan ja erityisesti alennusmyynneissä hinta-laatu-suhde on kohdallaan. Yksiäkään kenkiä en ole saanut käveltyä rikki tai hajalle, mutta riippuu varmasti rotaatiosta. Nettisivujen mukaan siellä saattaisi olla tällä hetkellä menossa mid-season sale (ainakin ruotsissa oli juuri, pyysin tyttöystävääni varmistamaan tilanteen aleksilla), joten tuolla 250e saisit luultavasti noiden oxfordien lisäksi myös jotkut kivat kesäkengät "kaupan päälle" :)
Löytyy tietysti muutakin kuin heidän omia mallejaan, mutta tarjonta on kuitenkin melko "italialais"/"ruotsalais"-tyyppistä.
Ja ovat siis "liimakenkiä".
« Viimeksi muokattu: 21.04.10 - klo:18:20 kirjoittanut ChuckBass »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #32 : 21.04.10 - klo:18:26 »
Alunperinhän kysyjä kysyi kenkiä Helsingistä, hinta alle 250e.

Johon vastasin ekassa viestissä...

Lainaus
Kerrotko nyt niitä kauppoja, mistä Helsingistä näitä saa hyllykamana, tuohon mainittuun hintaan? Dario Dodoni ja Loake (mahdollisesti) on jo mainittu.

...ja tämä taas on vastaus sille minkä takia en Leftejä suosittele eli en edes yritä väittää, että Helsingistä saisi hyllykamana parempia kenkiä tuohon hintaan vaan hyllykama on vastinpari tuolle Leftin made to order-mentaliteetille. Samaan hintaan ja halvemmalla siis muut valmistajat tekevät eri kokoisia kenkiä eri leveyksillä, joita ei valitettavasti Helsingistä saa tuohon hintaan.

Muutenkin niin korostaisin, että nämä ovat perusteluja sille minkä takia en voi Leftejä suositella ja syy on tosiaan oma vajavainen kokemus sekä vakaa usko, että Leftejä kokeilleet tutut ja puolitutut eivät ole valehdelleet.

Sitä en ole alun perinkään kiistänyt, että Leftit eivät voisi sopia jollekulle, joka vastaa firman lestiparametrejä.
Olen minäkin löytänyt "käyttökengiksi" hyvin sopivia Eccoja, Mephistoja ja jopa herra paratkoon Pomarfineja, jotka ovat sopineet minun jalkaani täydellisesti. Silti noilta firmoilta löytyy huonosti istuvia malleja, tyyli on kyseenalainen samoin kuin laatu ja tiedän useita noiden valmistajien kenkiin pettyneitä, joten en voi oman yksittäiskokemukseni perusteella kenelläkään suositella ko. kenkiä ja niille hyvin sopiva paikka on kaatopaikka.

Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #33 : 21.04.10 - klo:18:58 »
Olipa leftin kengistä muuten mitä mieltä hyvänsä on niiden hinta-laatusuhde mielestäni todella huono. Uskon, että tämän voin melko luotettavasti sanoa jo oman, hyvin vähäisen leftin kengistä olevan kokemukseni pohjalta.
Suositellaan täysraittiutta.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #34 : 21.04.10 - klo:19:04 »
^ no tuon voin hyvin uskoa :)

Itse en ole vielä nähnyt yksiäkään kenkiä, mistä olisin valmis maksamaan yli 250e vaikka paljon hienoja ja ihailtavia kenkiä jotka haluaisin tiedänkin. En vain näe mitään järkeä laittaa esim. johonkin perusmustiin kävelykenkiin, joita nuo oxfordit kaikki ovat, sellaisia summia. Ainakaan tässä vaiheessa :)
(lisäksi itselleni aina herättää ihmetystä tuo kun jengi miettii kovasti jotain eri lestejä jne... varmaan ihan kiva juttu, en vain millään jaksa kiinnostua)

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #35 : 21.04.10 - klo:19:11 »
^ Valinnanvara on yleensä yksi syy maksaa mistä tahansa vaatteesta ovh-hinta. Jos ostaisin liikkeestä 400€ Crockett & Jonesit, niin takuuvarmasti haluaisin kokeilla niin montaa paria kuin mahdollista.

Toinen syy on aika. Ja aikahan on rahaa. Kyllä sinullakin ääni muuttuu kellossa kun lopulta ryhdyt liikejuristiksi ja painat pitkää päivää 300€ tuntiveloituksella.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #36 : 21.04.10 - klo:19:23 »
^No sehän osui ja upposi :)

(Edit. Ja tämä siis tuohon Trhokkan vastaukseen, joka yhtäkkiä hävisi jonnekin...)

Minusta tämä on enemmänkin hyvä juttu, että kaikki eivät ole samanlaisia. Minä en haluaisi, että kaikki pitäisivät siitä mistä minä, sehän olisi vain tylsää. Se on hyvä, että riittää myös niitä "klassisen tyylin", kirjaoppineisuuden ja tiukan linjan lipunkantajia, pointsit siitä. Tärkeintä on, että seisoo oman juttunsa takana ;)

Minusta siinä ei ole mitään pahaa, että joku laittaa vaikka 1500e kenkiin ja tottakai silloin haluaa niin hyvää palvelua kuin mahdollista ja monta sovitusta. Tarkoitin, että itse en ole noista jutuista niin tarkka, koska minua ei haittaa vaikka jotkut kengistäni olisivat hieman pienet tai esim puristaisivat (tai jos toisiin joudun laittamaan pohjalliset), kunhan niitä pystyy esim aina sen yhden päivän kerrallaan pitämään. Tärkeintä on se, että se miellyttää omaa silmääni ja hinta on mahdollisimman halpa. Näillä mennään, mutta jollekin toiselle sopii täysin toiset jutut.

Kyllä sinullakin ääni muuttuu kellossa kun lopulta ryhdyt liikejuristiksi ja painat pitkää päivää 300€ tuntiveloituksella.

No tämä on varmasti totta, enkä todellakaan kiellä sitä. Pointtini olikin tästä hetkestä ja ihan henk.koh mielipiteestä. Mutta kyllä, sitä valmistumista odotellessa :)

« Viimeksi muokattu: 21.04.10 - klo:19:28 kirjoittanut ChuckBass »

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #37 : 21.04.10 - klo:19:37 »
Minusta tämä on enemmänkin hyvä juttu, että kaikki eivät ole samanlaisia. Minä en haluaisi, että kaikki pitäisivät siitä mistä minä, sehän olisi vain tylsää. Se on hyvä, että riittää myös niitä "klassisen tyylin", kirjaoppineisuuden ja tiukan linjan lipunkantajia, pointsit siitä. Tärkeintä on, että seisoo oman juttunsa takana ;)

Todella. Itseäni - nyt puhun siis ihan 'oikeasta elämästä' tämän foorumielon tuolla puolen - ärsyttävät eniten opportunistiset tuuliviiri-ihmiset jotka kääntävät kelkkaansa jatkuvasti kaikessa.

En nyt tarkoita etteikö toiisnaan voisi - ja pitäisi - tehdä myös kompromisseja ja / tai myöntää olevansa väärässä. Oma perhe-elämä menisi ainakin varsin vaikeaksi jos aina jääräisi vastaan.

Mutta tiettyjen omien juttujen takana pitää jukolauta seistä.

Stand for your ground. Never surrender.
get your kicks on route six six six

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #38 : 21.04.10 - klo:19:49 »
Minusta siinä ei ole mitään pahaa, että joku laittaa vaikka 1500e kenkiin ja tottakai silloin haluaa niin hyvää palvelua kuin mahdollista ja monta sovitusta. Tarkoitin, että itse en ole noista jutuista niin tarkka, koska minua ei haittaa vaikka jotkut kengistäni olisivat hieman pienet tai esim puristaisivat (tai jos toisiin joudun laittamaan pohjalliset), kunhan niitä pystyy esim aina sen yhden päivän kerrallaan pitämään. Tärkeintä on se, että se miellyttää omaa silmääni ja hinta on mahdollisimman halpa. Näillä mennään, mutta jollekin toiselle sopii täysin toiset jutut.

Tässä suhteessa olen eri koulukuntaa. Olen vasta toisen vuoden opiskelija, ja nyt mennään opintotuella ja ajoittaisilla kesätöillä. Silti haluan panostaa hyviin kenkiin (joissa myös lesti miellyttää), jotka useimmiten ovat kalliita. Kenkien määrällä ei ole niinkään suurta painoarvoa minulle, mutta haluan niiden harvojen tuntuvan täydellisiltä. Ja tottakai kenkien ulkonäöllä on väliä, mutta onneksi nuo Northamptonilaiset pakkaavat olevaan rutosti tyylikkäämpiä kuin mitä täällä kotimaassa yleisesti tarjotaan. Lisäksi tärkeää on se, ettei kenkiä tarvitse joka välissä hankkia uusia, vaan ne kestävät vuosia asianmukaisella hoidolla. Useimmiten myös price per usage jää matalammiksi kuin näillä yhden vuoden kestävillä popoilla.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #39 : 21.04.10 - klo:20:20 »
Tarkoitin, että itse en ole noista jutuista niin tarkka, koska minua ei haittaa vaikka jotkut kengistäni olisivat hieman pienet tai esim puristaisivat (tai jos toisiin joudun laittamaan pohjalliset), kunhan niitä pystyy esim aina sen yhden päivän kerrallaan pitämään.

Minua taas tökkii aina tällainen ajattelu.
Vaatteiden ja kenkien pitää nimenomaan tuntua mukavilta, miellyttää itseä ja niitä tulee voida kantaa täydellä varmuudella. Mikään ei oikeastaan ole karseampi ajatus kuin se, että joutuisi päivänkin pitämään liian pieniä kenkiä koska se heijastuisi sen koko päivän omaan tekemiseen ja olemiseen. Elämässä on muutenkin tarpeeksi ongelmia, että erikseen vielä yrittäisi tehdä itselleen lotusjalkoja.

Muuten niin ajatteluni on kyllä "many thing goes" ja sen vuoksi en liikoja painota klassista tyyliä, ivyä tai mitään muutakaan dogmaa saati ole merkkifanaatikko. On kuitenkin asioita, joista ei tingitä ja ne ovat juurikin istuvuus ja siitä seuraava luontevuus.

Noh, tuolla ajattelulla se Pomarfinkin menestyy...

Stand for your ground. Never surrender.

Kuten Suomen sotahistoria osoittaa niin voitto se on torjuntavoittokin ;)
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #40 : 21.04.10 - klo:20:29 »
^Näin on näreet. :D
get your kicks on route six six six

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9277
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #41 : 21.04.10 - klo:20:59 »
Yhden parin Leftejä tilasin ylioppilaspopoiksi. Olen niistä Keikarin puolella jo kirjoitellut, mutta lisään vielä tähän ketjuun etten voi suositella niitä kellekään. Hinta-laatusuhde jää kehnoksi, paitsi jos jalat ovat selvästi eri kokoiset.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

laamanto

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #42 : 22.04.10 - klo:08:42 »
Kiitän jo tässä vaiheessa kaikkia asiallisista vinkeistä ja maukkaasta keskustelusta, jonka toki suon jatkuvan. Tietämättömyys on tuskaista, mutta tiedon lisäys ei suinkaan vähennä tuskan kokonaismäärää. Tämän foorumin ansiosta olen kuitenkin suunnilleen kartalla.

Big Timessä ei ollut Oxfordeja. Tuo Left on siinä mielessä edelleen mielenkiintoinen, että sieltä saa tällä hetkellä lepolestit kaupan päälle, ja lisäksi pystyisin käyttämään ostoksen yhteydessä Finnairin pisteitä. Leftin perusoxfordeille tulisi siten hintaa n. 150€ ja lepolestit tulevat mukaan. Mutta on myönnettävä, että ne Leftit ovat selvästi halvemman oloiset kuin DD:t, mikä tuskin on kenellekään yllätys. DD:t taas eivät lyhyessä kokeilussa tuntuneet jalassa ihan niin hyvältä kuin olettaisi laatujalkineen tuntuvan. Mutta kauniit ja vakuuttavan tuntuiset ne ovat.

Katselen vielä, löytyykö muita vaihtoehtoja, tarjonta on tosiaan hyvin niukkaa.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #43 : 22.04.10 - klo:09:01 »
^ tuo on mielestäni jo ihan ok diili, jos niille pistille ei ole muuta käyttöä. Pitää kuitenkin muistaa, että vaihtoehdot ovat joko kalliimpia tai vaivalloisempia.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #44 : 22.04.10 - klo:09:59 »
Olen ostamassa ensimmäisiä (mustia) Oxford-kenkiäni, kisälli tarvitsisi nyt kokeneempien neuvoja.

Kenkien ostaminen sovittamatta tuntuu mahdottomalta ajatukselta, joten käytännössä kenkien on löydyttävä Helsingistä.

Mikä siinä tuntuu niin mahdottomalta, jos saan kysyä? Yksi tapa on tilata kahdet saman mallin kengät kerralla eri koossa ja palauttaa toinen, huonommin sopiva pari. Jonkinlainen haju sinulla omasta koostasi varmasti on. Tällöin joutuu tosin maksamaan postimaksut, mutta kokonaishinta on silti edullisempi kuin esim. Lefteissä tai DD:ssa, mikäli vaikkapa Loakelta löytää sopivan mallin, ja miksei löytäisi perus oxfordeiksi.

"label whores for clothes that you can’t even see the label of"