Kirjoittaja Aihe: Oman tyylin kehitys vuonna 2014  (Luettu 4019 kertaa)

mairaksinen

  • Vieras
Oman tyylin kehitys vuonna 2014
« : 30.12.14 - klo:14:33 »
Jaahas, pitäähän sitä ruotia hieman kulunutta vuotta sen suhteen, miten se tyylillisesti meni. Omalla kohdalla tuli tietynlaiset överit vedettyä jo heti alkuvuodesta, jonka jälkeen alkoi pienimuotoinen kaapin downshiftaus, jonka jälkeen olen rakentanut sitä uudestaan. Isoin karsinta tapahtui kenkäosastolla, joka hieman jälkikäteen on harmittanut, mutta tehty mikä tehty. Rakkaus Crockett & Jonesia kohtaan on syventynyt ja olen sitä täydentänyt sopivilla syrjähypyillä erityisesti Bexleyn suuntaan.

Kenkien huoltamisenkin suhteen olen ollut suorastaan saamaton, jota tuli kompensoitua syksyllä varsinaisella huoltoviikolla. Mokkanahkaisten kenkien määrä on kasvanut, joten huoltotarpeet ovat olleet vähäisemmät.

Irtorotseja tuli hommattua pari, vai tuliko niitä vain yksi, ja se osasto huutaa ehkä eniten täydennystä. Toisaalta, duuneissa olen mennyt aika paljon chinoilla, kauluspaidoilla ja neuleilla näin syksyllä ja talvella Kesällä sitten irtorotsia tarpeen mukaan, tai kevyt neule. Ei ole oikein napannut ostaa mitään, kun talon sisustaminen nielee fyrkat ja innostuksen.

Puvuissa ja irtoroteissa olen keskittynyt laatuun määrän sijasta. Vähänkin joutavat ovat saaneet mennä ja tilalle on tullut Cornelianin ja Herrainpukimon kamaa. Lisäksi vaimo fiksasi yhden takin, jota olen ahkerasti käyttänyt.

Asustepuolella homma on keskittynyt näköjään solmiovalikoiman pienentämiseen, eli olen muutaman myynyt ja antanut eteenpäin. Uusia solmioita taisi tulla tilalle kaksi; yksi neulesolmio ja grena. Taskuliinavalikoima pieneni ja nyt katselen tilalle lähinnä villataskuliinoja CB:n, Uunon ja Pasteurin inspiroimana.

Tämän vuoden suurin mielenkiinnon kohde bloggaamisen lisäksi on ollut sisustaminen ja kellot. Oikeasti pelottaa tämä kellokuume, joka on iskenyt ja jota olen pyrkinyt pitämään kurissa edullisen pään kelloilla kuten Tissotilla ja Seikolla. Oikeasti, mitähän helvettiä minäkin teen näillä kaikilla neljällä kellolla ja haikailen vain lisää. Dafuq.

Suurimmat tarpeet lienevät housu- ja neulepuolella, ne kun ovat eniten kulutustavaraa. Kauluspaitoja on tullut tilattua omilla mitoilla varmaan kymmenkunta ja vieläkin tuntuu, että puuttuu tärkeitä peruspaitoja. Eli ensi vuonna panostukset lienevät juurikin kauluspaidoissa, neuleissa ja näillä näkymin Herrainpukimon mittakamoissa. Smokki odottaa noutajaansa, kunhan vain saan raahattua takapuoleni Turkuun.

Lisäksi on joku perversio muodostunut eri väristen tohveleiden perään... nyt on oranssit ja vihreät. Siniset, viininpunaiset, violetit ja mustat on vielä saatava.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Oman tyylin kehitys vuonna 2014
« Vastaus #1 : 30.12.14 - klo:16:04 »
DB:a ja kenkävalmistajaksi valikoitunut vankasti Carmina. Housut jatkossa vain Pukimosta ja irtotakit Pukimosta tai Suittarista. Rättejä tullut hankittua kuluneena vuonna aika vähän ja muutenkin koko ajan vähenevin määrin. Tarvittavat pitkälti ovat jo. Joitain flanuja puuttuu, mutta muuten ns pärjää hyvin.

Burgundy smokki on oikeastaan ainut täsmä listalla.

Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Oman tyylin kehitys vuonna 2014
« Vastaus #2 : 30.12.14 - klo:18:35 »
Tavanomainen kehitys kohti rennompia juttuja havaittavissa. Töissä ei mitään tarvetta käyttää fiinimpiä kuteita niin eipä niitä ole tullut kevään jälkeen hankittuakaan. Kun katsoo viimeisimpiä poistoja niin trendi näkyy hyvin selvästi.

- Mismo shopper
- Pea Coat
- Selvedget x 2
- Luxire ocbd (näitä tulee lisää kuhan jaksaa tilata)
- Neuleita, t-paitoja, pikeitä yms. Uniqlolta
- Kenttätakki

On niin paljon parempiakin rahareikiä ettei rytkyt oikeen oo täsmäpoistoja lukuunottamatta kovin korkeilla sijoilla. Paitsi ehkä #8 Aldenin ptbt, mähän voisin myydä Lobbit ja ostaa semmoset tilalle.
[spoiler]Vitsi vitsi, ei niitä mihinkään myydä[/spoiler]


Larppaus sallittu

Oliver Twist

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Oman tyylin kehitys vuonna 2014
« Vastaus #3 : 30.12.14 - klo:22:43 »
Jack & Jones -miehestä tuli Uniqlo-mies. Lopputaso ei liene järin korkealla, mutta alussa oltiinkin syvässä montussa.

Myös parit reunoskengät tuli Foorumin kautta hankittua, toiset eivät tosin oikein sovi.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Oman tyylin kehitys vuonna 2014
« Vastaus #4 : 30.12.14 - klo:23:34 »
Vaatekaappi ja kenkähylly olivat jo kunnossa. Sitten vaihtui ammatti...

Uniqlolta on tullut paketti, jos toinenkin. Mustia farkkuja ja OCBD paitoja sekä roll neckejä on kertynyt. Siihen päälle muutama Lardinin irtorotsi. Irtotakkipuolta pitääkin edelleen kehittää ja varmaan jokuset tennarit hankkia.

Tuo Uniqlon toimitusten avautuminen Suomeen oli kyllä yksi vuoden kohokohdista.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Oman tyylin kehitys vuonna 2014
« Vastaus #5 : 31.12.14 - klo:11:10 »
. Oikeasti pelottaa tämä kellokuume, joka on iskenyt ja jota olen pyrkinyt pitämään kurissa edullisen pään kelloilla kuten Tissotilla ja Seikolla. Oikeasti, mitähän helvettiä minäkin teen näillä kaikilla neljällä kellolla ja haikailen vain lisää.

Kellokuume? Nuhanpoikaseksi tuota kutsuisin kuvailemasi oireyhtymän perusteella. Hyvin hoidettuna se voi tosin riistäytyä pahaksi epidemiaksi tartuttaen myös kaveripiirin. No, minulla lienee noin tusinan verran kelloja (+ romukellot, oppirahakellot, vanhat kvartsit, halpiskiinalaiset sekä vanhat venäläiset) ja onneksi olen jo varsin tyytyväinen kokoelmaani. Toinen onni on ollut se, että minua kiinnostavat kellot ovat olleet pääsääntöisesti kohtuuhintaisia. Monessa tapauksessa huolto on maksanut enemmän kuin itse ostos.
« Viimeksi muokattu: 31.12.14 - klo:11:13 kirjoittanut Laurentius »