Kirjoittaja Aihe: Paidan alta kurkistaa aluspaita  (Luettu 9091 kertaa)

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Paidan alta kurkistaa aluspaita
« : 15.10.09 - klo:13:32 »
En tiedä olenko ajatuksini yksin, mutta mielestäni mies antaa erittäin viimeistelemättömän vaikutelman kun auki jätetyn kauluksen aukosta kurkkaa t-paidankaulus. Aluspaidan käytölle löytyy kuitenkin perusteluja lämmittävästä ja paidan hikeentymistä estävistä vaikutuksista sekä rennommasta olemuksesta. Varsinaisissa aluspaidoissa pääntie on riittävän suuri, mutta t-paitojen kohdalla tilanne on toinen, pääntien voi kuitenkin saumurilla kustomoida helposti suuremmaksi.
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #1 : 15.10.09 - klo:14:46 »
Tjaa, itse en ole kyllä pitänyt valkoisen crew neck -kauluksen näkymistä (pahana) tyylivirheenä.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #2 : 15.10.09 - klo:15:18 »
Itse en pidä aluspaidan kauluksen pilkistelystä. V-aukkoinen aluspaita ratkaisee ongelman kätevästi.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #3 : 15.10.09 - klo:15:40 »
Kuumaverisenä en pidä aluspaitaa lainkaan, joten en ole edes miettinyt asiaa. Haittapuolena kauluspaitoja saa pestä jatkuvasti ja silittämiseen menee huomattavan paljon aikaa.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #4 : 15.10.09 - klo:15:47 »
Kuumaverisenä en pidä aluspaitaa lainkaan, joten en ole edes miettinyt asiaa. Haittapuolena kauluspaitoja saa pestä jatkuvasti ja silittämiseen menee huomattavan paljon aikaa.
Ei se aluspaita pesuntarvetta poista. Paita on päivän jälkeen joka tapauksessa ryppyinen ja monesti kaulus on likainen oli aluspaita alla tai ei.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #5 : 15.10.09 - klo:17:26 »
Kuumaverisenä en pidä aluspaitaa lainkaan, joten en ole edes miettinyt asiaa. Haittapuolena kauluspaitoja saa pestä jatkuvasti ja silittämiseen menee huomattavan paljon aikaa.
Ei se aluspaita pesuntarvetta poista. Paita on päivän jälkeen joka tapauksessa ryppyinen ja monesti kaulus on likainen oli aluspaita alla tai ei.

Eli säästyn siis yhden paidan pesulta. Varsinainen ekoteko kuukauttakin kohti

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #6 : 15.10.09 - klo:18:22 »
Vilkkuva aluspaita on tyylivirhe vain, jos pukeutuja on pyrkinyt formaaliin ilmeeseen.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #7 : 16.10.09 - klo:10:39 »
Vilkkuva aluspaita on tyylivirhe vain, jos pukeutuja on pyrkinyt formaaliin ilmeeseen.

Tuo on niin veteen piirretty viiva kuin vain voi olla. Joku pukeutuu epäformaalisti suoriin housuihin ja irtotakkiin ja toiselle se on jo todella formaalia. Itse pidän aluspaidan vilkkumista tyylivirheenä kaikissa tilanteissa paitsi Pohjois-Amerikan maaseudulla flanellipaidan kanssa.
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #8 : 16.10.09 - klo:11:16 »
^ Fedora puhuu asiaa, joskin hyväksyn aluspaidan vilkkumisen myös USAn ulkopuolella jos pyritään "trailorpark trash" lookiin.

Reijo (nimi muutettu)

  • Kisälli
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #9 : 16.10.09 - klo:16:07 »
Kyllä paidan alta näkyvä aluspaita, joka useimmiten on vieläpä joku halpahallin t-paita paksulla pääaukon reunalla (pääaukon resori kaiketi), on todella tyylittömän näköistä. Varmin valinta ehdottomasti v-aukkoinen aluspaita. 

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #10 : 16.10.09 - klo:17:11 »
Mun mielestä jos ei ole solmiota ja on esimerkiksi button down paita niin t-paita siellä alla ei haittaa mitään. Itselläni meinaan on ja myös siitä syystä että jos ei ole niin paljastaa mielestäni liikaa rintaa kun on ylin nappi auki.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #11 : 16.10.09 - klo:21:17 »
Mun mielestä jos ei ole solmiota ja on esimerkiksi button down paita niin t-paita siellä alla ei haittaa mitään. Itselläni meinaan on ja myös siitä syystä että jos ei ole niin paljastaa mielestäni liikaa rintaa kun on ylin nappi auki.

Vaihtoehtona tulevan kevään ja kesän aikana on aluspaidan sijasta silkkinen ascot, joka mielestäni upeimmillaan toimii pallokuvioisena:

Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

jda

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #12 : 17.10.09 - klo:11:44 »
...paljastaa mielestäni liikaa rintaa kun on ylin nappi auki.

Aihetta sivuten: kun auki on ylin vai kaksi ylintä nappia?  Jostain luin että ilman solmiota olisi suositeltavaa pitää kahta ylintä nappia auki ja näinhän eteläisemmässä Euroopassa tai ainakin latinalaisten kielten alueella tunnutaan toimivan. Pohjoismaisempi tapa taas tuntuu olevan vain ylimmän napin avaaminen. Jälkimmäisessä tapauksessa rintaa ei kyllä saa nimeksikään näkyviin, korkeintaan koko kaulan... Itse suosin kahden napin avaamista, tosin joskus tilanteesta riippuen pidättäydyn tästä jos paidan toinen nappi on kovin alhaalla paljastaen ihan tosissaan rintaa...


Aluspaitojen osalta suosin syvään uurrettuja wife beatereita jos paidan alle tarvitaan lämmikettä. Toimii useimmilla paidoilla, ihan ohuilla/slimeillä ääriviivat tosin tulevat ikävästi näkyviin, jos päällä on vain paita. Eikä vilku jollei ala kolmea nappia avaamaan:D V-aukkoinen paita voisi olla toinen vaihtoehto. Siisti o-aukkoinenkaan ei ole mielestäni ihan täysin tyrä, vaikka en sitä itse harrastakkaan.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #13 : 17.10.09 - klo:13:40 »
jos mä avaan noista mun paidoista kaks ylintä nappia niin se on auki jo rintalihasten puoleen väliin asti tai melkein nännien tasolle :D Paitoina siis tm leviniä ja cottonfieldiä.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Paidan alta kurkistaa aluspaita
« Vastaus #14 : 17.10.09 - klo:13:54 »
Kyllähän Keikarin ensimmäisessä tapaamisessa solmiottomat herrat näyttivät olevan kovasti rintakehä estradilla - sanoisin, että useimmilla oli kaksi nappia auki. Itse pidän aina ylintä auki mutten enempää.
Suositellaan täysraittiutta.