Kirjoittaja Aihe: Vaateväreistä  (Luettu 3637 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vaateväreistä
« : 27.10.09 - klo:21:56 »
Uusimpia The Sartorialist -sivuston tyylitaltiointeja:



Kuvan anonyymi herrasmies todistaa, että tasoa voi pitää yllä jopa niinkin rohkeilla väreillä kuin tumma oranssi. Itse en tässä määrin väriä uskaltaisi soveltaa, mutta kuva näyttää että myös rohkeammin värein voi pukeutua edustavasti.
« Viimeksi muokattu: 28.10.09 - klo:00:13 kirjoittanut Ville »
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Vaateväreistä
« Vastaus #1 : 28.10.09 - klo:08:36 »
Värikokonaisuus on varsin onnistunut, mutta alas leikattu (en tunne termiä tälle: siis ensimmäinen kiinni menevä nappi takissa on varsin alahaalla), malliltaan hieman 80-lukuinen takki ja lyhyet, kapeat, 60-luvuhtavat half mast -housut eivät tyylillisesti oikein pelitä keskenään. Ja takki istuu muutenkin huonosti - paitsi hartioista.
get your kicks on route six six six

Lancester

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Vaateväreistä
« Vastaus #2 : 28.10.09 - klo:12:50 »
Upea kokonaisuus minun mielestäni. Tyylikäs, mutta silti rento eikä ollenkaan overdone, vaikka silmiinpistäviä detaljeja onkin paljon, mm. lahkeen pituus, ilman sukkia, oranssi väri jne.

Takki tosiaan näyttää hieman roikkuvan, voi johtuua myös eteenpäin nojaavasta asennosta. Tarkemmin kun katsoo niin takki ei näytä menevän kiinni vyötärön kohdalta, olisikohan liian pieni.

Kyseinen oranssi väri lähentelee jo ruskeaa ja on siksi jopa hillitty. Lahkeet ovat todella lyhyet, mikä tässä toimii vain siksi, että kaveri on oikeasti varmaan yli 2m pitkä. Normimittainen ei näyttäisi tuon pituisissa lahkeissa hyvältä. Muutoin olen kyllä lyhyiden ja kapeiden, eli "italialaisten" lahkeiden ystävä.

Kuvan tärkein tekijä: Kädessä leva sanomalehti :)

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Vaateväreistä
« Vastaus #3 : 28.10.09 - klo:13:44 »
Tumma oranssi sopii myös erinomaisesti oliivinvihreän tweedin kanssa.   

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Vaateväreistä
« Vastaus #4 : 28.10.09 - klo:16:37 »
Tumma oranssi sopii myös erinomaisesti oliivinvihreän tweedin kanssa.   

Kuten myös kaulaliinan väriksi tumman harmaan villakangastakin kanssa. Olen käyttänyt kyseistä kombinaatiota jo pitemmän aikaa.

Lancester

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Vaateväreistä
« Vastaus #5 : 28.10.09 - klo:16:49 »
Tumma oranssi sopii myös erinomaisesti oliivinvihreän tweedin kanssa.   

Kuten myös kaulaliinan väriksi tumman harmaan villakangastakin kanssa. Olen käyttänyt kyseistä kombinaatiota jo pitemmän aikaa.

Itselläni kirkkaamman oranssi kaulaliina on paritellut harmaan villakangastakin sekä irtotakin kanssa mielestäni varsin onnistuneesti. Muutenkin tuollainen oranssi, tumman vihreä ja tumman sininen etenkin villassa ja sametissa ovat erittäin herkullisia, mutta hillittyjä värejä syksyiseen säähän.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Vaateväreistä
« Vastaus #6 : 29.10.09 - klo:08:02 »
Tumma oranssi sopii myös erinomaisesti oliivinvihreän tweedin kanssa.   

Kuten myös kaulaliinan väriksi tumman harmaan villakangastakin kanssa. Olen käyttänyt kyseistä kombinaatiota jo pitemmän aikaa.

Itselläni kirkkaamman oranssi kaulaliina on paritellut harmaan villakangastakin sekä irtotakin kanssa mielestäni varsin onnistuneesti. Muutenkin tuollainen oranssi, tumman vihreä ja tumman sininen etenkin villassa ja sametissa ovat erittäin herkullisia, mutta hillittyjä värejä syksyiseen säähän.

Osoitatko samalla tukeasi ukrainalaisille vai kenties Hollaninin maajoukkueelle?

Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.