Kirjoittaja Aihe: Halvalla SAA hyvää  (Luettu 42020 kertaa)

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #45 : 20.08.13 - klo:21:41 »

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #46 : 20.08.13 - klo:21:46 »
2/3 suomalaisista asuu taajamissa tai kaupungeissa, joten keskimääräisen "Sorel-tiheyden" laskemiseen riittää hyvin nämä seudut.

Kai tässäkin kylässä sellaiset 50k sielua asuu, mutta eipä täällä talvisin moisia näy. Eikä liioin kesällä.

Mutta joo.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #47 : 20.08.13 - klo:22:34 »
Vaatepuolella tällä palstalla on useasti mainittu vaikka H&M perusfarkut hyvänä ostoksena. Parhaimmillaanhan noita on saanut kympillä. Valitettavasti kuluttajat eivät tunnu vaativan vaatteiltaan kestävyyttä tai laatua.
Nämä ovat varsin loistava ostos ollut, ainakin omalla kohdallani. Onko mulla nyt jotain 2 vuotta ollut kaksi paria näitä ja joku puolisen vuotta sitten ostin kaksi paria lisää. Halvimmat tais olla 12 e kipale ja myöhemmin ostetut jotain 14 e. Ovat kestäneet päivittäistä käyttöä ja tyyliltään miellyttävät. Halvallakin voi saada hyvää. Näitä kun vertailee esim Albameihin jotka tais maksaa jotain 80-100 euroa kappale, niin ei Albamit kyllä rehellisesti sanoen tunnu olevan hintansa arvoisia, vaikka hyviä ovatkin. Toki jos pitää olla japsidenimiä niin sittenhän henkkamaukan farkut ei käy.. minulle käy.

Mistä niistä malleista on puhe, Denim-"merkkisestä", L.O.G.G.:sta vai jostain muusta?

Jaguar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #48 : 20.08.13 - klo:22:40 »
Sliq.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #49 : 20.08.13 - klo:23:03 »
Noista Soreleista ja Canada Gooseista sen verran, että eipä niitä juurikaan esiinny pk-seudun ulkopuolella. Siellä kylmässä pärjätään sitten joillain "väärin toimivilla" kamppeilla.

anon

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 292
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #50 : 21.08.13 - klo:08:23 »
jaa jaa, sorelit ovat kyllä olleet vapaalaskijoiden vakiokalustoa jo vuosia, pohjoisessakin. tampereellakin on nähty ;)

anon

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 292
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #51 : 21.08.13 - klo:08:24 »
kaupungilla en niillä kyllä itsekään steppaile. ne on ihan helvetin rumat.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #52 : 21.08.13 - klo:08:51 »
Noista Soreleista ja Canada Gooseista sen verran, että eipä niitä juurikaan esiinny pk-seudun ulkopuolella.

Bölö Bölö.

Ottamatta kantaa siihen mikä minnekin tuli ensin (vit... väliä?), pitää todeta että meillä päin mainitut merkit on olleet jonkin vuoden eri toten nk. hirvensalokansan suosiossa ts. sen jengin, joka paseeraa Sorelit ja CGt päällä keskikaupungin kaupoissa ja kahviloissa. Näille audisankareille Goose-kausi alkaa jo lokakuun alussa, untsikka päällä säästä välittämättä. Kunhan merkki näkyy.

Sorelit on mulakin, käytän kovilla pakkasilla kun touhuan kakaroiden ja / tai mun koirien kanssa ulkosalla tai menen metsään. Mutta en mä niillä keskikaupungilla pyöri, raskaat, hiostavat heti kun pakkasta on alle -10 ja mahdottomat kohlot, jos pitää ajaa autoa. Ei oo kauheen kätevää kun painaa kaasua ja jarrua vahingossa yhtä aikaa.
get your kicks on route six six six

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #53 : 21.08.13 - klo:09:20 »
^ ei haittaa, jos on autonkuljettaja.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #54 : 21.08.13 - klo:09:40 »
Turusta löytyy, mutta turkuun tuleekin trendit pari vuotta Helsinkiä aiemmin. (aihetta käsiteltiin täällä viime vuoden puolella)

Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

Mangrove

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #55 : 22.08.13 - klo:17:31 »
Sorelit on mulakin, käytän kovilla pakkasilla kun touhuan kakaroiden ja / tai mun koirien kanssa ulkosalla tai menen metsään. Mutta en mä niillä keskikaupungilla pyöri, raskaat, hiostavat heti kun pakkasta on alle -10 ja mahdottomat kohlot, jos pitää ajaa autoa.

Puolustusvoimien taannoisen tutkimuksen mukaan suurin osa jalan paleltumista tapahtui -15 ja -20 asteen tienoilla sekä jalat märkinä. Ottaen huomioon kaupunkialueiden(kin) jokavuotisen loskan määrän lokakuusta lähtien, sanoisin, että on parempi käyttää kumi- tai kumiteräsaappaita ja pysyä lämpimänä kuin näyttää tyylikkäältä kiireestä kantapäähän ja palelluttaa jalkansa.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #56 : 22.08.13 - klo:18:31 »
Sorelit on mulakin, käytän kovilla pakkasilla kun touhuan kakaroiden ja / tai mun koirien kanssa ulkosalla tai menen metsään. Mutta en mä niillä keskikaupungilla pyöri, raskaat, hiostavat heti kun pakkasta on alle -10 ja mahdottomat kohlot, jos pitää ajaa autoa.

Puolustusvoimien taannoisen tutkimuksen mukaan suurin osa jalan paleltumista tapahtui -15 ja -20 asteen tienoilla sekä jalat märkinä. Ottaen huomioon kaupunkialueiden(kin) jokavuotisen loskan määrän lokakuusta lähtien, sanoisin, että on parempi käyttää kumi- tai kumiteräsaappaita ja pysyä lämpimänä kuin näyttää tyylikkäältä kiireestä kantapäähän ja palelluttaa jalkansa.

Voi jeesus.

Kiinnostaa kivenä, mitä Sa-Hint on 'tutkinut'.

Varmaan jalat kastuu jos siellä floskassa seisoo tuntikausia jotkut tupsuloaferit jalassa. Mulla on tpana käyttää paskakeleillä kaupungilla liikkuessa vaikka Fracapin 'vaelluskenkiä'. Niissä pysyy jalat ihan  kuivana ja lämpimänä.
get your kicks on route six six six

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #57 : 22.08.13 - klo:18:43 »

Mangrove

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #58 : 22.08.13 - klo:20:04 »
Kiinnostaa kivenä, mitä Sa-Hint on 'tutkinut'.

Puolustusvoimat tilasi kyseisen tutkimuksen, mutta varsinaisen työn teki Oulun aluetyöterveyslaitos. Tutkimuksen nimi on Varusmiesten paleltumat vuosina 1976-1989. Se löytynee useimmista yliopistokirjastoista.

Mulla on tpana käyttää paskakeleillä kaupungilla liikkuessa vaikka Fracapin 'vaelluskenkiä'. Niissä pysyy jalat ihan  kuivana ja lämpimänä.

K.o. tutkimuksen mukaan "puolella syvän paleltuman saaneista oli ollut jalassaan nahka- tai kumipohjaiset nahkasaappaat, joka kolmannella kumisaappaat ja joka viidennellä huopavuorisaappaat".

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Halvalla SAA hyvää
« Vastaus #59 : 22.08.13 - klo:20:16 »
Harvempi keikari altistaa itsensä pakkaselle vuorokausitolkulla. Ja jos jollain on tämmöisiä perverssejä harrastuksia (kuten minulla) niin kamppeet on taatusti kelien mukaan.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis