Kirjoittaja Aihe: Suomen paras hampurilainen  (Luettu 86182 kertaa)

Jaguar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #105 : 31.08.13 - klo:12:55 »
Ihan perus. Ei mäcissäkään ole cocista kummempaa.

qpdbqp

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #106 : 02.09.13 - klo:20:59 »
Tämä voi nyt olla vähän typerä vastaus kun kyse ei ole paikasta vaan ihan itse hampurilaisesta. Kävin lihajalostamolta ostamassa palan villisikaa, hirveä ja silavaa. Vedin lihamyllyn läpi noin 45%villisikaa, 45%hirveä ja 10% silavaa. Taputtelin mukavan paksuiksi pihveiksi joihin mausteina hieman lämpöä lisäämään kunnon valkosipulia, himalajasuolaa, pippuria, timjamia sekä blairs:in tulista soossia. Sämpylöiksi vanhan ajan tyyliin tehtyjä porkkanasämpylöitä ilman hiivaa 16h kohotuksella, väliin parit ohuet siivut sitä villisikaa pekonin tyyliin, hieman piparjuurimajoneesia, kipusinappia, punasipulia sekä jäävuorisalaattia. Rehellisesti sanottuna ylivoimasesti paras hampurilainen mitä olen koskaan syönyt mutta onhan siinä oma hommansa.
qpdbqp, omalaatuinen miehenalku betoniviidakosta.

"Mielestäni varmin merkki älyllisen elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #107 : 02.09.13 - klo:22:29 »
Kävin lihajalostamolta ostamassa palan villisikaa, hirveä ja silavaa. Vedin lihamyllyn läpi noin 45%villisikaa, 45%hirveä ja 10% silavaa. Taputtelin mukavan paksuiksi pihveiksi ... jne .... paras hampurilainen mitä olen koskaan syönyt mutta onhan siinä oma hommansa.

« Viimeksi muokattu: 02.09.13 - klo:22:32 kirjoittanut Ron Burgundy »
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #108 : 03.09.13 - klo:22:17 »
se Kaskenkulman grilli siinä Apteekin vieressä.

Mantun grilli edelleen kova. Kännimätössä OG Martinsillan grilli myös loistava. Mäkkäribn tuotteet (Big Fuck, McBeast, ElMaco ja perus jyystö) pelittää myös. Jeesus-Hessun burgereita en osta. Hese on niin burgeristina kuin ihmisenä saastaa. Tappoi clubburgerin ja kuuluu helluntaiseurakuntaan. SCUM

Hyvää 'gourmet-burgeria' (kilin vitut mikä ilmaisu muuten) saa hakea. Huhtikuussa söin Barcelonassa hiton hyvän birgerin jossain pienessä bistrossa Santa Maria del Mar -kirkon lähistöllä.

RIP Nauvon Eamonn's Bistro ja West Coast Grill. Kaipaan teitä, ikuisesti. vit... Nagun sisäsiittoiset mulkerot kun savustivat hyvär birgerintekijät pois. Nykyään en suostu edes paskantamaan Nauvoon. Wankers.

« Viimeksi muokattu: 03.09.13 - klo:22:21 kirjoittanut i v y m a n »
get your kicks on route six six six

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #109 : 03.09.13 - klo:22:25 »
^ Arvostan. Erityisesti sitä, että turkulainen tajuaa Hesen huonouden. Useimmilla ei tätä kykyä ole. Clubin tappajalle ei synninpäästöä.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #110 : 03.09.13 - klo:22:26 »
^Heh, en oo todellakaan ainoa! Kaveripiirissä aika harva sortuu Heselle edes pahimmassa humalassa. Mantu, Mäkki ja Martinsilta, niillä mennään.
get your kicks on route six six six

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #111 : 07.09.13 - klo:11:49 »
^ Arvostan. Erityisesti sitä, että turkulainen tajuaa Hesen huonouden. Useimmilla ei tätä kykyä ole. Clubin tappajalle ei synninpäästöä.

Tää X100
There ain't no rest for the wicked...

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #112 : 09.09.13 - klo:09:35 »
Kävin lihajalostamolta ostamassa palan villisikaa, hirveä ja silavaa. Vedin lihamyllyn läpi noin 45%villisikaa, 45%hirveä ja 10% silavaa. Taputtelin mukavan paksuiksi pihveiksi joihin mausteina hieman lämpöä lisäämään kunnon valkosipulia, himalajasuolaa, pippuria, timjamia sekä blairs:in tulista soossia. Sämpylöiksi vanhan ajan tyyliin tehtyjä porkkanasämpylöitä ilman hiivaa 16h kohotuksella, väliin parit ohuet siivut sitä villisikaa pekonin tyyliin, hieman piparjuurimajoneesia, kipusinappia, punasipulia sekä jäävuorisalaattia.

Olen istunut tässä näppiksen äärellä jo muutaman minuutin ja miettinyt mitä tähän nyt sanoisi. En ole keksinyt vieläkään. My most sincere and ultimate rispekt tälle operaatiolle jossa purilaisen rakentaminen on viety niin next levelille etten osaa edes harjaantuneessa suussanikaan aavistaa miltä tuo voisi maistua. Sellainen kyllä tuli mieleen ettö ethän vain huuhtonut tuota alas millään oluella, vaan vaikkapa toskanalaisella punaviinillä?

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #113 : 09.09.13 - klo:11:53 »
Kävin lihajalostamolta ostamassa palan villisikaa, hirveä ja silavaa. Vedin lihamyllyn läpi noin 45%villisikaa, 45%hirveä ja 10% silavaa. Taputtelin mukavan paksuiksi pihveiksi joihin mausteina hieman lämpöä lisäämään kunnon valkosipulia, himalajasuolaa, pippuria, timjamia sekä blairs:in tulista soossia. Sämpylöiksi vanhan ajan tyyliin tehtyjä porkkanasämpylöitä ilman hiivaa 16h kohotuksella, väliin parit ohuet siivut sitä villisikaa pekonin tyyliin, hieman piparjuurimajoneesia, kipusinappia, punasipulia sekä jäävuorisalaattia.

Olen istunut tässä näppiksen äärellä jo muutaman minuutin ja miettinyt mitä tähän nyt sanoisi. En ole keksinyt vieläkään. My most sincere and ultimate rispekt tälle operaatiolle jossa purilaisen rakentaminen on viety niin next levelille etten osaa edes harjaantuneessa suussanikaan aavistaa miltä tuo voisi maistua. Sellainen kyllä tuli mieleen ettö ethän vain huuhtonut tuota alas millään oluella, vaan vaikkapa toskanalaisella punaviinillä?

Tästä tuli yhden kaverin vaateproggis mieleen. "Ensiksi pitää ostaa tontti johon voi laittaa puuvillaa kasvamaan".

haukka

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 537
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #114 : 09.09.13 - klo:21:33 »
Maailma on julma vaatefriikeille. Koskaan ei voi olla täysin tyytyväinen. Sama ilmeisesti pätee hampurilaisiin.
" how`s it for stains?"

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #115 : 09.09.13 - klo:21:44 »
Maailma on julma vaatefriikeille. Koskaan ei voi olla täysin tyytyväinen. Sama ilmeisesti pätee hampurilaisiin.

Olen tässä kesän ja alkusyksyn kokkaillut aikailailla purilaisia, ja homma on nyt huipentunut siihen, että viimeisen viikon ajan olen grillaillut yhden purilaisen joka ilta kokeillen eri variaatioita, ja tuntuu, etten nykyään pysty olemaan 100% tyytyväinen mihinkään tekemiini purilaisiin, vaikka ne ovat saletisti parempia kaikin puolin kuin ne, mitä kesän alussa tein, ja siis silloin olin oikein tyytyväinen melkein mihin tahansa itse kokkaamaani purilaiseen.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #116 : 12.09.13 - klo:09:16 »
^ Hah-hah, been there done that. Ja viinit. Vielä 10v sitten pidin 10€ chileläisiä punaviinejä erinomaisina. Eilenillalla korkkasin Ch. Armailhac 2006 ja siemailin sitä pettyneenä.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili

Carlos B

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #118 : 16.09.13 - klo:19:42 »
Mukavaa, porukoilla on asuntovaunu muutaman sadan metrin päässä. (Loma-asuntona, loma-asuntona!)

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #119 : 16.09.13 - klo:21:22 »
Maailma on julma vaatefriikeille. Koskaan ei voi olla täysin tyytyväinen. Sama ilmeisesti pätee hampurilaisiin.

Olen tässä kesän ja alkusyksyn kokkaillut aikailailla purilaisia, ja homma on nyt huipentunut siihen, että viimeisen viikon ajan olen grillaillut yhden purilaisen joka ilta kokeillen eri variaatioita, ja tuntuu, etten nykyään pysty olemaan 100% tyytyväinen mihinkään tekemiini purilaisiin, vaikka ne ovat saletisti parempia kaikin puolin kuin ne, mitä kesän alussa tein, ja siis silloin olin oikein tyytyväinen melkein mihin tahansa itse kokkaamaani purilaiseen.

Viineistä en osaa sanoa juuta tai jaata, mutta tällaisesta maanisuutta lähentelevästä innostuksesta tiettyyn ruokalajiin jotakin: mä olen huomannut että tuollainen hirveällä hingulla tekeminen oikeastaan on se suurin syy siihen että mikään ei ole hyvää, valmista vai jotenkin täydellistä. Omalla kohdalla ainakin on yleensä se yksi tavoite, se yksi oikeanmakuinen lopputulos johon (vähintään alitajuisesti) vertaa jokaista tekemäänsä purilaista. Jos lopputulos ei ole oikea, se on "ihan kiva, mutta" - jos jo ensimmäinen haukku on tietyllä tapaa pettymys niin se purilainen ei tule maistumaan hyvältä. Sama minkä tahansa kanssa: suklaafondantin rakenne on huono, joten koko lopputulos yleensä jää sitten vesitetyn makuiseksi.

Pointtina se, että itse huomaan yleensä että pienen tauon jälkeen ne eri variaatiot yleensä maistuu paremmilta. Silloin niitä maistelee ilman ennakkolähtökohtaa siltä että miltä tän pitäisi maistua ja maistaa niitä purilaisen omia makuja. Vaikea ehkä selittää fiksusti, mutta uskon että ainakin joku ymmärsi ajatukseni.