Kirjoittaja Aihe: Suomen paras hampurilainen  (Luettu 85621 kertaa)

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Suomen paras hampurilainen
« : 28.07.13 - klo:05:01 »
Missä?

Oma vastaus Roslundin Rosburger. Tuon lisäksi syötynä Stones, Rento, Morrisons, Sävel, Ilves ja noi perusketjujen burgerit. Käsittääkseni myös Tampersterista löytyis hyviä. Funky burger kerkes konkkaan(?) ennekuin pääsin mestoille.

Jaguar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #1 : 28.07.13 - klo:05:29 »
Mcdonalds. Juuri sopiva mössömäinen maku, nam.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #2 : 28.07.13 - klo:09:20 »
Roslundin Rosburger, ehdottomasti. Jopa parempi kuin itse mökillä grillaamani. Rosburger pärjäisi jopa mittelössä hyvien jenkkipurilaisten, esim. Jackson Holen, kanssa.

Hulk666

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #3 : 28.07.13 - klo:10:25 »
Aika monessa paikassa on ylistetty rosburgeria. Itselläni on vain yksi kokemus roslundilta, mutta se ei jättänyt mitenkään poikkeuksellisen hyvää vaikutusta. Tulin syömään lounasajan jälkeen, mutta silti jono oli kohtalainen. Olin henkisesti valmistautunut odotusaikaan, joten ei siinä mitään. Edessäni jonossa olleet kolme hampurilaista olivat kuitenkin täysin raakoja, joten niiden saajat palauttivat purilaiset, joten odotusaika piteni. Ravintola ei pahoitellut tapahtunutta mitenkään, mutta antoi yhdelle reklmoijalle ilmaisen juoman, kun hän sitä erikseen vaati/pyysi. Tällaista toki sattuu, mutta kahden asiakkaan toinenkin burgeripihvi oli täysin raaka, joten he vaativat rahoja takaisin ja lähtivät syömättä. Todennäköisesti, koska ruokatunti oli jo loppunut. Tämä kaikki siis ennen kuin olin saanut oman annokseni. Oma burgerini, kun se viimein valmistui, oli ok. Pihvi oli hyvä, tosin vähän hiiltynyt omaan makuuni. Samoin sämpylä oli hyvä, ja colesaw. Valittaa pitää kuitenkin ranskalaisista, jotka ovat mielestäni olennainen osa burgeria. Ne oli at kylmät ja nahistuneet. Samoin vesi oli lämmintä, kuten myös parvi, joka oli tunkkaisen kuuma ruokapaikka kesähelteellä. Kaikkein idioottimaisinta on kuitenkin järjestely, jossa seuralaiseni ei periaatteessa olisi saanut tulla istumaan samaan pöytään kanssani, koska ravintoloilla on eri pöydät (tiedän että tämä ei ole roslundin vika). No hän kuitenkin tuli eikä kukaan asiasta tullut valittamaan. Tosin hänen keittonsa oli jo täysin jäähtynyt minun odottaessani burgeriani. Summaten: itse burgeri oli ihan ok. Ei missään nimessä lähelläkään paras maistamani. Kokonaisuutena kesäinen myöhäinen lounas hallissa jätti erittäin negatiivisen vaikutelman itselleni sekä seuralaiselleni. Ehkä annan roslundille vielä uuden mahdollisuuden tulevaisuudessa, koska sitä on joka paikassa niin paljon hehkutettu.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #4 : 28.07.13 - klo:12:00 »
^ Oho? Oma kokemukseni on alkukeväästä, ja tuolloin ei ollut ruuhkaa kyllä ollenkaan, hallli Hietalahdessanoli vasta jokin aika sitten avattu. Minulla ei ollut mitään ennakko-odotuksia kun en ollut koskaan aiemmin Roslundin burgereista kuullutkaan. Mutta hampparipihvi ei kyllä saisi raaka olla, punertava keskeltä kylläkin sopii minulle.

Bulldog

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #5 : 28.07.13 - klo:12:45 »
Motor Café Suviranta Turengissa tarjoilee juustoburgeria joka kuulemma tappoi Elviksen.

Rosburger maistuu minullekin, mutta myös Chicon habaneroburger on mielestäni maininnan arvoinen.
George "Bulldog" Grainisland III

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #6 : 28.07.13 - klo:12:58 »
^Kävin pitkästä aikaa Töölön Chico'sissa ja huomasin positiivisesti muuttuneen interiöörin sekä hamppareitten laadun. Ennen pidin paikkaa keskinkertaista mättöä tarjoavana perhehelvettinä. Hinnat tosin oli tällaiselle lussakortittomalle sarjaa kusetus.

Jos tulinen burgeri maistuu niin laajalti parjatun Gringos Locosin Diablo Burger kannattaa testata vaikka sekin on ylihinnoiteltu. Muutenkin GL on mainettaan parempi paikka mitä ruokaan tulee, palvelu vaan ei välillä pelaa ollenkaan erityisesti jos "päädyn" terassi on täynnä.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #7 : 28.07.13 - klo:13:12 »
Mutta hampparipihvi ei kyllä saisi raaka olla, punertava keskeltä kylläkin sopii minulle.

Aika iso osa pitää jauhelihapihviä raakana, jos se yhtään punertaa. Olisikohan tässä ollut kyse siitä?

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #8 : 28.07.13 - klo:14:32 »
Tartarburger, kuulostaa hyvältä. Not!

Cisne36

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #9 : 28.07.13 - klo:15:19 »
Mutta hampparipihvi ei kyllä saisi raaka olla, punertava keskeltä kylläkin sopii minulle.

Aika iso osa pitää jauhelihapihviä raakana, jos se yhtään punertaa. Olisikohan tässä ollut kyse siitä?

Nyt menee lähes täysin OT, mutta elintarvikevauhkossa Jenkeissä possu saa punertaa, toisin kuin Suomessa (jossa viimeinen trikiinikuolema on -70 luvulta ja silloinkin karhunlihasta).
Jenkeissä lain mukaan on jo pari vuotta voinut jättää possunlihan + 63 C asteiseksi - samaan kuin naudan tai lampaan kokolihan - kaupallisissa yhteyksissä (artikkelin pyöristys lienee väärä, 145 F on 63 eikä 62 C):

http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/wordofmouth/2011/may/25/pork-cooking-temperatures-lowered

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #10 : 28.07.13 - klo:16:26 »
Tunnustan tekeväni paistijauhelihasta. Sekoitan joukkoon paljon mausteita ja pihvi saa jäädä paksuksi ja hieman punertaa keskeltä. Tällöin pysyy varsin mehukkaana ja maukkaana. Sitten cheddarit ja yhtälailla grillissä käyneet sämpylät ympärille niin jo toimii! Sikanaudasta kai oikeasti pitäisi tehdä. Voisi korvata sen roslundilaisittain pienellä pekonissiivulla.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #11 : 28.07.13 - klo:16:48 »
Oulussa Kauppuri5 tekee kans ihan uskomattoman hyvät burgerit. Jos on asiaa Ouluun ni käykää ihmeessä koittamassa.

Hulk666

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #12 : 28.07.13 - klo:17:19 »
Roslundin tapauksessa pihvi oli täysin raaka. Pinnalta vain paistettu. Grillimestarit itsekin totesivat, että virhe on tapahtunut, eikä pihvin tulisi olla niin raaka. Omani olikin sitten lähes läpikypsä. Grillaajat varmaan hieman pelästyivät viittä (!) raakaa pihviä, jotka pääsivät keittiöstä.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #13 : 28.07.13 - klo:17:23 »
Miten muuten paistatte hampurilaispihvin niin ettei se turpoa keskeltä paksuksi? Olen koittanut kaikkea pakastamisesta asti mutta joku työkaluhan tuohon kai on?

Käytän pelkkää jauhelihaa ja mausteita.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #14 : 28.07.13 - klo:18:34 »
Painele kuoppa keskelle pihviä. Ei tule lihapullaefektiä.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)