Kirjoittaja Aihe: Suomen paras hampurilainen  (Luettu 86203 kertaa)

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #15 : 28.07.13 - klo:18:43 »
^ itse teen pihveistä mahdollisimman ohuita ennen paistamista, jolloin pieni kohoaminen ei haittaa. Lyön lihapalluran kahden pienen lasilautasen väliin ja puristan jauhelihan ohueksi. Tämä on tuntunut helpoimmalta tavalta.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #16 : 28.07.13 - klo:18:48 »
Espoon Chili's ravintolan Äijäburger on yksi parhaita.

Tommiedvard

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #17 : 29.07.13 - klo:10:15 »
Teurastamon portissa nautittu Rosburger pitää tämän vuoden jaettua kärkisijaa Midhillin Double Meatin (roquefort-juustovaihtoehdolla) kanssa. Kaikkien aikojen suosikkilistalla tietysti Mäkkärin Big Mac koska suoritus on aina tasaisen varma.

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #18 : 29.07.13 - klo:10:47 »
Olen kahdesti yrittänyt syödä Big Macin, mutta olen molemmilla kerroilla alkanut voida niin pahoin että olen joutunut jättämään kesken. Mäkkärin juustohamppari on melkein ainoa mitä voin siellä syödä, koska siitä puuttuu eltaantuneen makuinen kastike ja näivettynyt salaatti. Ajatuskin hytisyttää.

Paras mitä olen Suomessa syönyt on tullut mökkigrillistä, joistakin Chicosin tuotteista olen tykännyt myös vaikka hinta-laatusuhde ei ole hirveän kummoinen. Paras ikinä syömäni oli Lontoon Hard Rock Caféssa, mutta olen kuullut että Helsingin vastaava ei pärjää vertailussa joten en ole raaskinut sijoittaa. Rosburger pitää vielä maistaa, ehkä tässä loppukesästä.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #19 : 29.07.13 - klo:11:29 »
Chicosin annosten kanssa tulee aina mieleen, että itse osaisi tehdä parempaa halvemmalla.
Stone's oli ennen ihan jees, mutta uudistuksen myötä hampurilaiset ja lisukkeet muuttuivat, joka yhdistettynä juomahintoihin tarkoittaa, että hintalaatusuhde on kaukana hyvästä. Erityisesti kun samantasoisia burgereita saa läheisestä Morrisonista, joka ei ole suuri kehu. Gringos Locos on parin testikäynnin perusteella aika hirveä paikka, ainakin buffet-viritelmä tarjosi vettyneitä tortilloita, burgerisämpylöitä ja kuivia pihvejä sekä nahistuneita kasviksia, listatilauskaan ei suuresti muutosta tuonut. Turussakin Kertun buffeeta kovasti kehuttiin, mutta eineskamaahan sekin näytti olevan. Ehkä vika on vain minussa.

Roslund on onnistuessaan erinomainen, mutta muuten tuntuu kunnon burgeria saa etsiä (ei kannata myöskään etsiä Macistä, Hesestä tai Scanburgerista). Jos haluaa leipää, lihaa ja kasviksia niin Street Gastron ja Armaksen premium-leivät antavat vastinetta rahalle paremmin.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Tommiedvard

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #20 : 29.07.13 - klo:12:54 »
Street Gastron hinnat ovat kyllä kovat mutta niin on laatukin ollut tähän mennessä.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #21 : 29.07.13 - klo:13:14 »
Jälkiviisas: GL:n buffet oli ihan kamala. Lopetin koko paikassa käynnin kun lähinnä sunnuntaisin teki mieli tuollaista mättöä ja silloin ei saanut edes listalta tilata. Lopettivat kuitenkin tuon käytännön. En silti kehu paikkaa koska tiedän miten kärsimättömiä monet ovat palvelun suhteen mutta ruoka ei mielestäni ole texmexiksi pahaa ollenkaan. Hampurilaista mainostan tässä lähinnä extremeruokakokemuksena ;)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #22 : 29.07.13 - klo:13:40 »
Olen kahdesti yrittänyt syödä Big Macin, mutta olen molemmilla kerroilla alkanut voida niin pahoin että olen joutunut jättämään kesken.

En tiedä mistä se johtuu mutta nykyisin mua alkaa oksettamaan Mäkkiateroiden jälkeen. Ehkä ihan hyvä niin koska se on juuri niin paskaa kuin siitä seuraava olo.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #23 : 29.07.13 - klo:13:53 »
^ Sama homma, tympii koko Mc.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #24 : 29.07.13 - klo:14:08 »
Jälkiviisas: GL:n buffet oli ihan kamala. Lopetin koko paikassa käynnin kun lähinnä sunnuntaisin teki mieli tuollaista mättöä ja silloin ei saanut edes listalta tilata. Lopettivat kuitenkin tuon käytännön. En silti kehu paikkaa koska tiedän miten kärsimättömiä monet ovat palvelun suhteen mutta ruoka ei mielestäni ole texmexiksi pahaa ollenkaan. Hampurilaista mainostan tässä lähinnä extremeruokakokemuksena ;)

Pitää antaa uusi tilaisuus.
Tosin kun on käynyt Patronassa ja Cholossa, niin tämän ilmansuunnan ravintoa tarjoavilla paikoilla on aika kovat mittatikut.

Hampurilaisiinhan tämä ei suuremmin liittynyt.
Saa nähdä muuten kuinka käy kun Burger King ei enää kohta ole vain matkailijoiden herkkua vaan sitä saa Suomestakin, Hard Rock Cafekin taisi menettää ULKOMAA-bonuksensa...
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #25 : 29.07.13 - klo:14:11 »
Pitää antaa uusi tilaisuus.
Tosin kun on käynyt Patronassa ja Cholossa, niin tämän ilmansuunnan ravintoa tarjoavilla paikoilla on aika kovat mittatikut.

Tähän +Pueblo.

Kadenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #26 : 29.07.13 - klo:17:23 »
En tiedä voidaanko puhua Suomen parhaasta hampurilaispaikasta, mutta Oulun Kauppuri 5:stä jäi minulle ihan hyvä vaikutelma. Kaveripiirikin on tykännyt paikasta kovasti.

Jumbo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #27 : 29.07.13 - klo:17:35 »
Näistä perusburgereista tykkään Snackyn eväistä. Iso poliisi, Brankkari, Iso iso aura. Kaikki menee noista hesejen ja mäkkien ohi lujaa.
Sitten ei niin einespaikoista Chicosin kalliimmat hampurilaiset, kuten Goat cheese burger, ovat syötäviä. Noissa Chicos, Amarillo jne. helposti sitä hampurilaissämpyläpullaa on liikaa. Harmittaa kun lopettivat Kettusen.
Paremmista ravintoloista on vaikea sanoa kun harvemmin tulee syötyä hampurilaista missään Chez Dominiquessa...
Omatekemistä burgereista saa parempaa, jos antaa kaverin tehdä sinulle, ja sinä teet kaverille. Näin tulee syötyä vähän erilaisen ja tuntuu kuin olisi ravintolassa. Silti saa halvalla :)
Turkasen kaupunkilaiskeikarit, lakatkaa vokottelemasta sikojani!

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #28 : 29.07.13 - klo:17:46 »
On kai niitä joitain vähän terveellisempiäkin ketjuja olemassa maailmalla.

Mahtaako juuri löytyä. Kaikki ketjut tuntuvat keskittyvän hiilareiden ja rasvan tarjoamiseen. Noiden tarjontamekanismi voi sitten olla burgeri, pannari, subi tai muu.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Suomen paras hampurilainen
« Vastaus #29 : 29.07.13 - klo:17:57 »
Chicosin lounaspurilaiset ovat ainakin olleet aika onnettomia, pari kertaa tullut kokeiltua lepuskin sellossa.

Stones oli ihan jees. Berliinin The Birdissä oli erittäin asiallinen meno, onnistuin vaan hieman hajottamaan itseni man vs. food-meiningeillä.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!