Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2278993 kertaa)

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #180 : 11.01.10 - klo:19:09 »
Sinänsä varsin omituista, koska jopa Patek Philippeä ja Vacheron Constantiniakin tuodaan maahan..
Zenith on yksi merkki muiden joukossa. Patek Philippe ja Vacheron Constantin ovat kelloalan referenssejä. Veikkaan että suurin osa näistä menee naapurimaan rikkaille joille brandi on kaikki kaikessa.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #181 : 11.01.10 - klo:21:16 »
^ Varmasti näinkin. Ei Vacheronia tai Patekia montaa Suomessa vuosittain myydä, ainakaan Suomalaisille..
Siksipä juuri ihmetyttääkin tuo kuvio, koska yhden Zenithin saattaa pystyä jopa Suomalainenkin elämänsä aikana ostamaan.

Enkä kyllä todellakaan pitäisi Zenithiä vain merkkinä muiden joukossa. Kyllä se on täysin ns. "raskassarjalaisia" kun kelloista puhutaan. Hinnatkin ovat jo aivan täyttä "raskasta sarjaa". Ja laatu myös..
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:22:54 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #182 : 11.01.10 - klo:21:34 »
Itse olen aiemmin suotta vierastanut ko merkkiä. Männä viikolla oli aikaa Zurichin kentällä katsoa ajan kanssa
heidän kellotarjontaansa ja tämä pisti silmään kaikessa yksikertaisuudessaan:

http://www.zenith-watches.com/scripts/getpage.asp?LangID=0&pageid=3_3_13
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #183 : 11.01.10 - klo:21:51 »
En tarkoita etteikö Zenith olisi tyylikä tai laadukas kello, mutta mielestäni sitä ei voi verrata Patekiin, Vacheroniin tai Breguet:hen.  Zenith esimerkiksi suosii designeja jotka näyttävät tourbillioneilta mutta eivät ole sellaisia.
En itse ostaisi uutta Zenithiä mutta vintagekellona merkissä ei ole vikaa.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #184 : 11.01.10 - klo:22:19 »
Niin noh.. Patekin ja Vacheronin hinnatkin ovat kyllä aivan täysin omassa luokassaan.. Joten on syytäkin olettaa niiden olevan ainutlaatuisia.
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:22:55 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #185 : 11.01.10 - klo:22:39 »
Tumppi,

mikä oli se sininen/kulta -Rolle jota esittelit jossain topicissa ?
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #186 : 11.01.10 - klo:22:45 »
^ Oliko se siis myytävänä oleva, vaiko tämä mikä minulla on?
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:22:56 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #187 : 12.01.10 - klo:12:14 »
OK, tota uudempaa tarkoitin.

On siisti....
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #188 : 12.01.10 - klo:12:40 »
^^ Varsinkin tuossa rannekuvassa vanhempi näyttää huomattavasti arvokkaammalta kuin uusi kello, joka kirkuu lähes neonvärisesti sinisellään.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #189 : 12.01.10 - klo:13:58 »
Ja sanotaanko näin, että tuo uusi malli jakaa mielipiteet kahtia huomattavasti selkeämmin..
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:22:57 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #190 : 12.01.10 - klo:14:36 »
Niin noh.. Patekin ja Vacheronin hinnatkin ovat kyllä aivan täysin omassa luokassaan.. Joten on syytäkin olettaa niiden olevan ainutlaatuisia.
Kuitenkin minua jaksaa aina ihmetyttää, että suurin osa esim. Patekin malleista ei edes vettä pidä.. Kun taas esim. Rolexilla jok'ikinen, siis aivan jokainen nykyisin mallistossa oleva kello on täysin uintitiivis. Luulisi tuollaisten kymmenien ja jopa satojentuhansien eurojen hintaisten kellojen olevan siinäkin asiassa omaa luokkaansa, vaan eivätpä olekaan.

Herrasmies ei joudu tilanteeseen, jossa vaadittaisiin vedenpitävyyttä - Herrasmies ei hikoile. ;-)
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #191 : 12.01.10 - klo:16:05 »
^ Eli herrasmies ei myöskään peseydy, eikä ui, tai sukella? ;-)
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:22:58 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Kellot
« Vastaus #192 : 12.01.10 - klo:16:32 »
^ Eli herrasmies ei myöskään peseydy, eikä ui, tai sukella? ;-)

Jos minä ostan laatukellon, niin kyllä sitä on pystyttävä pitämään ranteessa ihan joka paikassa.. Tuo on yksi tärkeimmistä kriteereistä ainakin minulla.
Mielestäni tässä on ihan käytännön syykin. Itse en ainakaan uskaltaisi tuon hintaista kelloa jättää ihan mihin vaan jos se pitäisi ranteesta aina poistaa kun esim. peseytyy/ui.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #193 : 12.01.10 - klo:16:37 »
Pieni sadekuurokin yllättänee Patekin, vai kestävätkö ne roiskevettä edes?

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #194 : 12.01.10 - klo:16:43 »
Minä taas tuntisin oloni vähän hölmöksi uimahallissa jos päällä on uikkarit ja ranteessa Rolex. En myöskään olisi varma uskaltaisinko edes mennä uimaan ja saunaan kera kalliin kellon vaikka olisikin lupausten mukaan vesitiivis. Miksi turhaan jos lukolliseen kaappiin voi luottaa? Toki jos olisin Action man tai Bond, ja en koskaan tietäisi mihin tilanteisiin joudun, olisi vesitiivis kello valintani.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"