Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2292338 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1230 : 07.11.11 - klo:20:21 »
Olen entinen kellofriikki ja -harrastaja mutta tulin järkiini ja olen enää kellojen omistaja ja käyttäjä.

Sitten kun tulet lopullisesti järkiisi, jätät Keikarin ja olet enää vaatteiden omistaja ja käyttäjä.
Suositellaan täysraittiutta.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1231 : 07.11.11 - klo:20:21 »
Vieläkin muuten huutelen, että tietääkö kukaan, mikä koneisto noissa Bosseissa on? Ilmeisesti Sveitsiläinen. Ronda vai ETA?
« Viimeksi muokattu: 07.11.11 - klo:20:24 kirjoittanut konda »

Cdos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
  • turhin postaaja 2013
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1232 : 07.11.11 - klo:21:28 »
Olen entinen kellofriikki ja -harrastaja mutta tulin järkiini ja olen enää kellojen omistaja ja käyttäjä. Yksi parantumisen oireita oli elitismin kariseminen pois. Muotimerkkien kelloissa ei ole mitään vikaa. Jos niiden ulkonäostä pitää, hoitaa niiden yleensä pomminvarma koneisto homman mallikkaasti. Hintalisää on toki, kuten kaikissa muissakin designer- sekä merkkituotteissa.

Kiitos paatoksestasi, en tosin tällaista väittänytkään.
Saatana mitä paskaa tämä nykyään on
Kiitos asiallisesta viestistä, jatka samaan malliin niin saadaan foorumin taso pysymään korkealla.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1233 : 07.11.11 - klo:21:41 »
Olen entinen kellofriikki ja -harrastaja mutta tulin järkiini ja olen enää kellojen omistaja ja käyttäjä. Yksi parantumisen oireita oli elitismin kariseminen pois. Muotimerkkien kelloissa ei ole mitään vikaa. Jos niiden ulkonäostä pitää, hoitaa niiden yleensä pomminvarma koneisto homman mallikkaasti. Hintalisää on toki, kuten kaikissa muissakin designer- sekä merkkituotteissa.

Kiitos paatoksestasi, en tosin tällaista väittänytkään.

Enkä minä väittänyt sinun väittäneen enkä tuon siteeraamasi kohdan perusteella oikein hahmota, että mitä edes luulit minun tarkoittaneen sinun väittäneen. Kommentoin vaan tuota käsitettä kelloharrastaja jonka nostit esille, ikään kuin sillä olisi jotain merkitystä, mitä kelloharrastaja valitsisi.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #1234 : 08.11.11 - klo:09:27 »
Vieläkin muuten huutelen, että tietääkö kukaan, mikä koneisto noissa Bosseissa on? Ilmeisesti Sveitsiläinen. Ronda vai ETA?

Todella vaikea lähteä veikkaamaan, kun Bossin omillakaan sivuilla ei sanota muuta kuin Quartz tai Quartz Chronograph.  Pikagoogletuksen mukaan watchuseek-forumilla ne tuomittiin kiinalaisiksi, mutta mistäpä sitä tietää.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1235 : 08.11.11 - klo:09:30 »
Jostain jonkun sivun tiedotteesta löysin että olisi ensiapumaan kelloja. Mutta tiedä häntä sitten.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1236 : 08.11.11 - klo:10:39 »
Mistäpä noita tietää. Kvartsikoneistojen hinta on kuitenkin lähes olematon valmiin kellon hintaan verrattuna. Oma perehtymätön arvaus olisi, että jotain Citizeniä, Miyotaa tai vastaavaa. Sveitsiläinenkin koneisto on mahdollinen toki, ei maksa juuri mitään niidenkään valmistaminen.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1237 : 08.11.11 - klo:13:17 »
Nääh sveitsikoneistoissakin viisarit ja pienemmät osat tulee Kiinasta. Taida pahemmin olla kuin se vaadittu kasaustyö enää niissäkään sveitsiläistä.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1238 : 08.11.11 - klo:18:49 »
Jos ei oo rahaa ostaa pepsirolexia, voi ostaa pepsiseikon...


vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1239 : 08.11.11 - klo:23:55 »
Seiko on varsin kunnioitettavan historian omaava kellovalmistaja. Grand Seiko (ja jossain määrin myös King Seiko) edustaa japanilaista laatua parhaimmillaan. Viimeistely on / oli ensiluokkaista. Myös koneiston tarkkuusvaatimukset olivat / ovat kohdallaan (tiukemmat kuin sveitsiläisten COSC). Hinnat ovat Seikon vintage -kelloissa (myös GS ja KS) harrastajan näkökulmasta katsottuna usein "lompakkomyönteisemmät" kuin sveitsiläisissä. Valitettavasti Seiko ei ole omaksunut itselleen Omegan loistavaa asiakaspalvelua  vanhempien kellojen suhteen. Varaosien saanti saattaa olla joskus haastavaa.

Viimeisin Seiko -hankintani on King Seiko VANAC Special Hi-Beat (5256-6010). Kerrassaan upea yksilö luonnossa. Kuvat eivät vaan anna oikeutta. Eikä muuten tule vastaan joka ranteessa. Minun kelloni ovat keräilystatuksesta huolimatta käyttötavaraa.

Tässä samanlainen:


joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1240 : 09.11.11 - klo:11:04 »
Jaaha, tänään tuli kannettua kotiin tällainen:



Mahdollisesti kaikkein klassisin kronografi Rolex Daytonan ja Heuer Carreran ohella. Etualalla pukukäytössä enemmän viihtyvä Mark XVI ja takana "mökkikello" Certina Pilot.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1241 : 09.11.11 - klo:13:02 »
Onnittelut! Sepän Viisaristako kannoit?
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1242 : 09.11.11 - klo:13:41 »
Onnittelut! Sepän Viisaristako kannoit?

Kiitos! On kyllä hyvät fiilikset. Speedy on todella upea. Ei mikään ihme että ovat suosittuja. En ostanut Sepältä, vaikka hänellä olisi kyllä ollut paljon varteenotettavia vastaavia vaihtoehtoja :).

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1243 : 09.11.11 - klo:13:56 »
Speedyllä on kyllä näin lapsuuden avaruusintoilijan sydämessä ihan erityinen paikka. Lisäksi se on rehellisyydessään hyvän näköinen kello - jos unohdetaan suosiolla kaikki kuukoristellut special editionit, taulussa on sellaista turhan hienostelematonta ammattimaisen ajanottimen henkeä.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1244 : 09.11.11 - klo:14:00 »
Tuo näyttäisi hyvältä myös alligaattorin kera...
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."