Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2278131 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kellot
« Vastaus #1020 : 26.09.11 - klo:09:32 »
Eksklusiivisuuden tavoittelusta vielä sellainen heitto, että ns. hipsterien ja iGentien harrastama nokittelu on samaa tavaraa vain seuraavalle asteelle vietynä: jos raha ei ole pullonkaula tai on alkanut olla passé, tiedonsaanti ("oon menossa tällaisen uuden indie-bändin keikalle, et ole varmaan kuullut siitä vielä"/"oon teettänyt nää housut sellaisella isä- ja poika-räätäliliikkeellä Napolissa") on aika luonnollinen seuraaja. Eksklusiivisuutta rahalla -koulukunnan ja eksklusiivisuutta tiedolla -koulukunnan yhteentörmäyksen tunnistaa muuten usein foorumeilla esimerkiksi kateussyytöksistä (tjeu: Muropaketin kelloketju).

Word, kuten räppikielellä sanotaan.
get your kicks on route six six six

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1021 : 26.09.11 - klo:09:36 »
Ps. silloin kun mulla sattuu olemaan kuukauden ylimääräinen  bruttopalkka sijoitettavaksi - niitäkin hetkiä osuu elämään - sijoitan sen esim. kuvataiteeseen tai muotoiluun. Päinvastoin kuin (harvinaisimpien keräily-) kellojen maailmassa, esineiden arvo saattaa jopa nousta. Jos semmoisesta nyt piittaa.

Aina jostain löytyy Rolex-mies kertomaan miten Rolex on hyvä merkki kun on niin kova jälleenmyyntiarvo ja kuinka Patek jopa saattaa nousta arvossa. Pistää kysymään, että ostaako ylipäätään oikeaa arvokelloa jos sen eteenpäin myyminen on jo ostovaiheessa yksi päällimmäisiä huolia. Mitä noihin sijoituskelloihin yleisemmin tulee, historia näyttää, että osakkeilla on käytännössä aina tienannut paljon enemmän kuin yhdelläkään kellolla saati sitten hajauttaen koska etukäteen on mahdoton sanoa minkä kellon arvo lopulta kasvaa sieltä satojen tai tuhansien joukosta.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kellot
« Vastaus #1022 : 26.09.11 - klo:09:44 »
Ps. silloin kun mulla sattuu olemaan kuukauden ylimääräinen  bruttopalkka sijoitettavaksi - niitäkin hetkiä osuu elämään - sijoitan sen esim. kuvataiteeseen tai muotoiluun. Päinvastoin kuin (harvinaisimpien keräily-) kellojen maailmassa, esineiden arvo saattaa jopa nousta. Jos semmoisesta nyt piittaa.

Aina jostain löytyy Rolex-mies kertomaan miten Rolex on hyvä merkki kun on niin kova jälleenmyyntiarvo ja kuinka Patek jopa saattaa nousta arvossa. Pistää kysymään, että ostaako ylipäätään oikeaa arvokelloa jos sen eteenpäin myyminen on jo ostovaiheessa yksi päällimmäisiä huolia. Mitä noihin sijoituskelloihin yleisemmin tulee, historia näyttää, että osakkeilla on käytännössä aina tienannut paljon enemmän kuin yhdelläkään kellolla saati sitten hajauttaen koska etukäteen on mahdoton sanoa minkä kellon arvo lopulta kasvaa sieltä satojen tai tuhansien joukosta.

Ihan totta. Sama pätee toki myös taide- ja design'sijoituksiin'. Toki alalla on nk. varmoja artikkeleita, joiden arvo ei ainakaan laske, mutta sijoitusarvon miettiminen on hiukan absurdia jos mainittuja esineitä hankkii omaksi ilokseen. Toki keräilyharrastusta ja säätämistä pitää rahoittaa jollakian, ja elämä on opettanut, että saadakseen jotaqin pitää usein olla valmis myös luopumaan.

Levypuolella myyn nykyään enemmän kuin ostan. Vaikka 'keräily'levyjen hinnat ovat olleet viime aikoina olleety laskemaan päin, oikeasti harvinaista kamaa lukuun ottamatta.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kellot
« Vastaus #1023 : 26.09.11 - klo:09:45 »
Kenties pitäisi hankkia jokin suurin piirtein kelvollinen vehje, joka näyttää hyvältä jonkin  nato strapin kanssa.

Pidä ranteessa pelkkää hihnaa!

Repeilyä..

Hyvä idea.

On mulla kello jossain, hitto kun en nyt tiedä minne olen sen jemmannut.
get your kicks on route six six six

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1024 : 26.09.11 - klo:12:33 »
On mulla kello jossain, hitto kun en nyt tiedä minne olen sen jemmannut.

O tempora, o mores!
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kellot
« Vastaus #1025 : 26.09.11 - klo:12:41 »
^:D
get your kicks on route six six six

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1026 : 26.09.11 - klo:12:43 »
Seuraavaksi ivyman järkyttää yhteisöä kertomalla, että poistuu talostaan ilman hansikkaita, hattua ja kävelykeppiä!
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kellot
« Vastaus #1027 : 26.09.11 - klo:12:44 »
^Näin tapahtuu, melkeinpä joka päivä.

get your kicks on route six six six

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1028 : 26.09.11 - klo:12:52 »
Kenties pitäisi hankkia jokin suurin piirtein kelvollinen vehje, joka näyttää hyvältä jonkin  nato strapin kanssa.
Pidä ranteessa pelkkää hihnaa!
Repeilyä..
Hyvä idea.
On mulla kello jossain, hitto kun en nyt tiedä minne olen sen jemmannut.

Minullakin on rannekello, siitä vain loppuivat patterit, vuonna 2000*.

Kannattaa graafisena ihmisenä myös muistaa klassinen vaihtoehto eli piirtää kello ja hihna ranteeseen. Sillä tavoin saa pari kertaa viikossa ihan uuden kellon, milloin Rolexin, milloin Sarpanevan!

*varsinaisesti haaveilen taskukellosta, mutta kun niistä ei paljoa tiedä ja perintökellojen kunnostamisenkin järkevyys on asia erikseen.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kellot
« Vastaus #1029 : 26.09.11 - klo:12:55 »
Kenties pitäisi hankkia jokin suurin piirtein kelvollinen vehje, joka näyttää hyvältä jonkin  nato strapin kanssa.
Pidä ranteessa pelkkää hihnaa!
Repeilyä..
Hyvä idea.
On mulla kello jossain, hitto kun en nyt tiedä minne olen sen jemmannut.

Minullakin on rannekello, siitä vain loppuivat patterit, vuonna 2000*.

Kannattaa graafisena ihmisenä myös muistaa klassinen vaihtoehto eli piirtää kello ja hihna ranteeseen. Sillä tavoin saa pari kertaa viikossa ihan uuden kellon, milloin Rolexin, milloin Sarpanevan!

Ei huono, täytyykin ottaa tussi kauniiseen käteen. MTOP-ketjussa voitte pian ihailla työni tuloksia.
get your kicks on route six six six

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1030 : 26.09.11 - klo:13:03 »
Nyt on haussa Turusta tai verkosta järjellisen hyvää jälkeä tekevä ja halpa kellonkorjaaja. Olisi edessä putsaus + vetonupin fiksailua, haukkasi ihqsti kiinni johonkin (en muista, mihin). Vaihtoehtona on tietenkin kellon vaihtaminen uuteen, mutta koska tapaus on tähän asti kiltisti toiminut kymmeniä vuosia, en ihan nauti roskiinheittoajatuksesta.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1031 : 26.09.11 - klo:13:10 »


Mikä kello kuvassa lienee? Tuollaisissa yksinkertaisissa kellotauluissa on jotain todella vetoavaa, ja siksi olisin kiinnostunut hankkimaan tuollaista tyyliä edustavan aikaraudan.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Kellot
« Vastaus #1032 : 26.09.11 - klo:13:34 »
Anteeksi ot, mutta mikä ihmeen trendi on nyt pistää kauluspaidan ylin nappi kiinni ilman solmiota? Tuota näkee todella paljon.

Sitten asiaan. Eikös useimmissa pilottikelloissa ole tuollainen yksinkertaisempi kellotaulu? Kuten vaikka tässä:

http://www.wanhatwarikset.com/epages/OVK.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/12082009-151749/Products/%22STEINHART%20%22%22Nav.B-Uhr%20vintage%20TITAN%22%22%20F0309%22
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kellot
« Vastaus #1033 : 26.09.11 - klo:14:01 »
Anteeksi ot, mutta mikä ihmeen trendi on nyt pistää kauluspaidan ylin nappi kiinni ilman solmiota? Tuota näkee todella paljon.

Bill Evans- ja David Lynch -trendi.

get your kicks on route six six six

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1034 : 26.09.11 - klo:14:13 »
Forrest Gump -trendi


Mikäs on, kun esikatselussa foto näkyy kivasti, muttei lopullisessa viestissä?
« Viimeksi muokattu: 26.09.11 - klo:14:15 kirjoittanut VT »